• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag tog ett exempel. Finns värderingsmän som godkänt klockor (exempelvis Rolexar) utan att uppmärksamma att delar bytts. Hade jag haft ett auktionshus och skulle sälja en Rolex för 200 papp så hade jag inte gått till random värderare eller lagt upp foton på forum och på sätt verifierat klockan. Jag hade lämnat in den till en AD och fått hela klockan inkl delarna verifierade och värderade skriftligen.
Jag har inom mitt "yrke" också kommit i kontakt med säljare som viftar med papper från "Värderingsmän" som om de inte är både blinda lama samt lider av enorm fetma omöjligt kan ha sett det objekt de värderat.

Alternativt.
De har ingen aning om hur ett bra orginal/korrekt restaurerat objekt ser ut utan utgår från någon "Jag har aldrig sett något bättre i mitt grannskap" graderingsskala.

Vi är nog alla tre helt överens om att många sk "Expertutlåtanden" kan med fördel användas på toaletten.

Jag har inom mitt "yrke" också kommit i kontakt med säljare som viftar med papper från "Värderingsmän" som om de inte är både blinda lama samt lider av enorm fetma omöjligt kan ha sett det objekt de värderat.

Alternativt.
De har ingen aning om hur ett bra orginal/korrekt restaurerat objekt ser ut utan utgår från någon "Jag har aldrig sett något bättre i mitt grannskap" graderingsskala.

Vi är nog alla tre helt överens om att många sk "Expertutlåtanden" kan med fördel användas på toaletten.
Olika för alla säkerligen men ”värderingsmän” är alldeles för brett för mig.

Tillbaka
Topp