Då stämde min känsla.. ville extra kolla .. då blir det inget med denSåg nu att ser är otroligt dåligt stämplat Breitling i övre subtavla.
Det är ingen Breitling.
Är mera säker på nyare grejer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då stämde min känsla.. ville extra kolla .. då blir det inget med denSåg nu att ser är otroligt dåligt stämplat Breitling i övre subtavla.
Det är ingen Breitling.
Ja, 100%, hur kan du ens fråga den frågan(ursäkta)??? Det är en annan logga på urtavlan rakt under.Så är den fake eller vad menar du?
Ja precis, det var därför jag blev så förvånad för det är en sådan uppenbarlig ”franken/fejk”.Såg nu att det är otroligt dåligt stämplat Breitling i övre subtavla. Trodde ser var en vanlig chrono suisse.
Det är ingen Breitling.
Ja, 100%, hur kan du ens fråga den frågan(ursäkta)??? Det är en annan logga på urtavlan rakt under.
Är det så den ska se ut?inte helt ovanligt när det rör Chronograph Suisse Vintage. Så frågan var inte helt obefogad.
Ja, 100%, hur kan du ens fråga den frågan(ursäkta)??? Det är en annan logga på urtavlan rakt under.
Tack för ett bra och trevligt svarDet där är väl ändå ett rätt oskönt svar.
Var lite hjälpsam och förklara varför. Hade det varit självklart för OP hade han ju inte frågat.
Skriv istället att det är en enklare Chronograph från 40/50-tal men sannolikt inte Breitling.
Att det finns varningsklockor som ringer. Exempelvis utbytta visare, ommålad tavla och den mindre smakfulla loggan genom en subdail.
Du kändes själv inte speciellt trygg i kunskapen när du frågade om samma klocka själv igår.
Att en urtavla har två varumärken på sig säger ingenting om dess äkthet. Finns mängder av exempel genom historien (Tiffany-stämplade klockor, Cartier-stämplade Movados etc.). Breitling specifikt finns ju med Kronometer Stockholm exempelvis.Ja, 100%, hur kan du ens fråga den frågan(ursäkta)??? Det är en annan logga på urtavlan rakt under.
NejÄr denna äkta?
Vad är det som inte stämmer?
Vad är det som inte stämmer?
Seriöst? Du kan ju i alla fall jämföra foton innan du uttalar dig. Vad visar subdial kl 9?är du säker? jag skulle vilja se den öppen. inte sett denna model kopierad i titan. ser inget konstigt som inte kan bero på förstoringen heller.
tack
hammars
Har googlat och hittar ingen med samma urtavla och har alldeles för dålig kunskap därför postar jag här innan jag tar den till ev AD.
Har du googlat referensnumret och jämfört foton? Den visar inte tiden på rätt sätt och din är en kvartsklocka. Väldigt långt ifrån originalet.
Jämför tavlorna. Den är tokfake, släng den.Har googlat och hittar ingen med samma urtavla och har alldeles för dålig kunskap därför postar jag här innan jag tar den till ev AD.
Tack!Jämför tavlorna. Den är tokfake, släng den
Tavlan är supertokig. Kolla index och subdials. Titta på raiders, font på datum etc.är du säker? jag skulle vilja se den öppen. inte sett denna model kopierad i titan. ser inget konstigt som inte kan bero på förstoringen heller.
tack
hammars
Ja. Det urverket visar tiden på ETT sätt, alltså på sättet som jag laddade upp foton på. Din är hittepå och har dessutom ett batteriverk. Originalet har ett automatiskt urverk.När jag googlar får jag även fram denna, som ser ut som min. Men den kanske också är fake?
Tavlan är supertokig. Kolla index och subdials. Titta på raiders, font på datum etc.
Edit: 2:a på pucken.
Ja guld på stål ska väl ha stålbaksida med guld i inre ringen/motivet. Jag tycker att baklocket på bilden känns lite off, det är något med själva motivet som inte "poppar" som det ska tycker jag. Den känns för platt i reliefen. Skulle ju kunna vara pga polering iofs.Håller absolut med angående stjärnan. Jag har inte sätt klockan i person så jag vågar inte svara på om det är vinkeln bilden är tagen ifrån eller om den faktiskt är sne.
restaurerad vet jag ingenting om mer än att den legat i en låda senaste 20 åren.
Angående baklocket så vet jag inte varför du tycker det ser fake ut.
Kollade liknande klockor på chrono24 och Google och dem som är av helguld har det guldiga baklocket. Sen att den kommer i gulguld och rosé gulds utförande kanske kan spela in här.
Vad jag känner mig lite kluven i är som sagt att stjärnan är lite sne samt att jag tycker mig se på bilden som är tagen lite närmare att slitage på vänster bandhorn tyder på stål under. Många frågetecken kring guld på stål och guldiga baklocket då guld på stål (alltid?) kommer på stål baksida.