• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågan är vem som är knäppast; Han som köper klockan eller du som orkar lägga den energin på en 15-åring med 5000 köpta followers.
1- Vi är jämnåldriga. (Jag är inte 15 för övrigt)
2- Det var ingen energi lagd. Det var min kvällsunderhållning.
3- Denna är inte hans första "Hublot" han lägger upp och låtas vara äkta.
4- "fakewatchbusta"-poliser behövs
 
Jag lät honom va lycklig (vad han påstod i alla fall)

Det kommer alltid finnas kopior, det kommer alltid finnas människor som vill vara något dem inte är. Oavsett om dem går på krogen och spelar rika på pappas pengar eller skryter om sin "dyra" klocka på Instagram. Förhoppningsvis så kanske det väcker ett intresse för riktiga klockor längre fram. Men att syna hans bluff framför alla hans "vänner".... nja. Han ligger redan ner, finns ingen anledning att "sparka".
 
Det kommer alltid finnas kopior, det kommer alltid finnas människor som vill vara något dem inte är. Oavsett om dem går på krogen och spelar rika på pappas pengar eller skryter om sin "dyra" klocka på Instagram. Förhoppningsvis så kanske det väcker ett intresse för riktiga klockor längre fram. Men att syna hans bluff framför alla hans "vänner".... nja. Han ligger redan ner, finns ingen anledning att "sparka".

Jo det gör det visst. Tycker man att det är okej att lägga pengar för att framstå som något man inte är eller äger samtidigt som man stöder barn- och slavarbete (som det oftast handlar om inom replicas), samt olaglig handel så tycker jag fan att man själv valt att vara den som ligger ner och då förtjänar att "bli sparkad på".
 
Tänkte köpa en äldre Seamaster, quartz. Mest av bekvämlighetsskäl. Vad tror ni om urverket? Borde inte Omegas logotype finnas med på den svarta delen?
1_103.jpg
 
Det roliga är väl att det finns så "välgjorda" kopior på high end klockor att det krävs ibland noggrann granskning för att sålla agnarna från vetet, och ändå tror folk att det är barn som sitter och tillverkar dom. Humor!
 
Det roliga är väl att det finns så "välgjorda" kopior på high end klockor att det krävs ibland noggrann granskning för att sålla agnarna från vetet, och ändå tror folk att det är barn som sitter och tillverkar dom. Humor!
+1
Plus att det skulle vara al qaeda finansierar hela fakemarknaden.

Det är skruppelfria kinesiska affärsmän som ligger bakom och vanliga kinesiska fabriksarbetare som sätter ihop dem (som inte bryr sig om det är en platt-tv från samsung eller en fakeklocka de monterar).

Edit: det gör inte hela industrin mindre fel för det.
 
Här kommer mejlet jag fick av han


Re: ROLEX Submariner 114060
25 mars 2016 22:04:07 +01:00
Från:
KROHN Investor <[email protected]>
Till:
[email protected]
Hej,

Klockan skickas ifrån Hong Kong ,China och därför behöver vi betalning i förskott.
Då vi är ett förmedlings företag via underleverantören och köparen.
Men vi har alltid som policy att du som köpare har 10 dagar öppet köp.
PayPal är är även ett säkert betalning allternativ.

Det stod även i annonsen att vi endast levererar klockan med DHL.

Jag hoppas att det ändå skulle fungera att göra upp affären!

Med vänlig hälsning
Nicklas
Watch Manager

On 2016-03-25 at 21:50, wrote:

Hämtas på plats

25 mars 2016 21:38:24 +01:00, skrev [email protected]:
Hej.
Tack för köpet av klockan!

Nu väntar jag betalning och sedan är klockan redo att skickas!


Mvh Nicklas
Watch manager
 
Här kommer mejlet jag fick av han


Re: ROLEX Submariner 114060
25 mars 2016 22:04:07 +01:00
Från:
KROHN Investor <[email protected]>
Till:
[email protected]
Hej,

Klockan skickas ifrån Hong Kong ,China och därför behöver vi betalning i förskott.
Då vi är ett förmedlings företag via underleverantören och köparen.
Men vi har alltid som policy att du som köpare har 10 dagar öppet köp.
PayPal är är även ett säkert betalning allternativ.

Det stod även i annonsen att vi endast levererar klockan med DHL.

Jag hoppas att det ändå skulle fungera att göra upp affären!

Med vänlig hälsning
Nicklas
Watch Manager

On 2016-03-25 at 21:50, wrote:

Hämtas på plats

25 mars 2016 21:38:24 +01:00, skrev [email protected]:
Hej.
Tack för köpet av klockan!

Nu väntar jag betalning och sedan är klockan redo att skickas!


Mvh Nicklas
Watch manager

Kollat dem tidigare. Detta företag ligger bakom, givetvis med skyddade nummer och uppgifter. Försökt söka lite kring det med alla vägar är "spärrade". Alla uppgifter skyddade, vidaresänd e-post, hemliga nummer, skyddade personer i bolaget som inte verkar finnas o.s.v
http://www.krohninvestor.eu/om
 
Fick du träff på Facebook? Var det samma killar eller är det endast samma namn, du får gärna länka.
Det är exakt samma kille som sålde fake för någon månad sen, *******. pinsamt.. Som royal watches säger är det samma kille som hade det tidigare företaget

Ska vara denna kille, förra företaget hade sin adress på Grand hotell i Stockholm, coincidence? I think not.
 
Senast ändrad:
Det är exakt samma kille som sålde fake för någon månad sen, *******. pinsamt.. Som royal watches säger är det samma kille som hade det tidigare företaget

Ska vara denna kille, förra företaget hade sin adress på Grand hotell i Stockholm, coincidence? I think not.

Seriöst?!
Han ser inte ut att vara en dag över fjorton... Och han lever på att blåsa folk på fakes? Sjukt!
 
Men är det helt säkert att det är samma person bakom det andra företaget som sålde fake? Rätt surt att hänga ut någon så visar det sig att det inte stämmer :/
Exakt samma, kollade upp det för någon månad sen och då var det samma kille. Kommer ihåg bilderna. Då hette företaget ltd watches som nämnt tidigare..
 
Tillbaka
Topp