• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fakes är ju lose/lose. En icke klockintresserad person förstår eller bryr sig inte om vad det är han försöker efterlikna. Medan en klockintresserad person ser att den är råfejk(ord?) och inte heller blir impad av skiten.
Det är också olagligt att syssla med kopior och genom att köpa fakes stödjer man den illegala verksamheten.
Frågan är dock varför en icke-klockintresserad ens skulle köpa en fake? Räcker det inte då med en sedvanlig DW eller Gant?
 
Frågan är dock varför en icke-klockintresserad ens skulle köpa en fake? Räcker det inte då med en sedvanlig DW eller Gant?
På stranden i Thailand, är det väl "flott" kan låta så här.... (Om de e från östergötland) Par på semester.
Man- DUUUUU ÄREEE INTE ENNNN SÅN HÄÄÄÄÄRR SOM KOSTAR MILJONER?
Kvinna- JO DET ÄR DÄÄÄÄ
Man- RÅÅÅLLLECKS FÖÖÖÖRRR 100 KROOOONOR, TAGET
Kvinna- FRÄSCHTTTTT!
 
Frågan är dock varför en icke-klockintresserad ens skulle köpa en fake? Räcker det inte då med en sedvanlig DW eller Gant?
Tänkte mer att den icke klockintresserade personen inte bryr sig så mycket om vad andra har runt handleden och att de därför inte märker att det är en fake.

Den som köper fakes är troligtvis klockintresserad till en viss grad att hen bryr sig om utséendet, eller bara väldigt märkesfixerad wannabe.
 
På stranden i Thailand, är det väl "flott" kan låta så här.... (Om de e från östergötland) Par på semester.
Man- DUUUUU ÄREEE INTE ENNNN SÅN HÄÄÄÄÄRR SOM KOSTAR MILJONER?
Kvinna- JO DET ÄR DÄÄÄÄ
Man- RÅÅÅLLLECKS FÖÖÖÖRRR 100 KROOOONOR, TAGET
Kvinna- FRÄSCHTTTTT!
Hahah dagens garv :D Ska man bära fake kan man väl åtminstone göra det med lite stil och lära sig lite om "märket" bakom och hur de egentligen ska se ut. Skulle inte ha något emot någon som skulle sagt "jo den är fake men sparar för tillfället ihop till den riktiga" eller något så. Men å andra sidan, folk får väl bära vad de vill
 
Instagram "AD's" verkar vara väldigt populärt

image.png
 
Världens sämsta bild, men men... Är det bara jag, eller ser Rolex-logo-kronan på tavlan lite fel ut?
2016-04-05 07.50.37 1.jpg
Även minutvisaren ser ut att ha fel proportioner (inte tillräckligt lång). Sen ser datumförstoringen inte så bra ut heller helt ärligt. Nu är jag knappast någon Rolex-expert men ändå.
 
Bortsett från presidentlänken på suben, dessa känns inte kosher. Eller har jag fel?
 

Bilagor

  • Screenshot_2016-04-09-01-00-43.png
    Screenshot_2016-04-09-01-00-43.png
    172.3 KB · Visningar: 275
  • Screenshot_2016-04-09-01-00-27.png
    Screenshot_2016-04-09-01-00-27.png
    205.1 KB · Visningar: 260
  • Screenshot_2016-04-09-01-00-43.png
    Screenshot_2016-04-09-01-00-43.png
    172.3 KB · Visningar: 254
Såg denna bild på facebook.
Jag misstänker inget utan snarare tycker klockan ser bra ut men å andra sidan kan jag ingenting om hublot.
Vad säger ni som kan, är den äkta?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    110 KB · Visningar: 216
Tillbaka
Topp