• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg

Inte min bild men... How low can you go?

Om jag får lägga mig i ser rehauten inte alls bra gjord ut på subben heller. Den radar inte upp med x:et i Rolex på fem minuters-indexen som den gör på en äkta.
Detta har väl varit uppe tidigare, och behöver inte betyda fake. Om jag kommer ihåg rätt.

Min 116200 matchar inte iaf. Hyfsat säker på att den inte är fejk.

Detta har väl varit uppe tidigare, och behöver inte betyda fake. Om jag kommer ihåg rätt.

Min 116200 matchar inte iaf. Hyfsat säker på att den inte är fejk.
Det kan ju vara olika från modell till modell men jag har sett flera källor som hävdar att det är så på moderna subbar i alla fall. Det behöver inte betyda att det är sant men tills jag sett en trovärdig källa som konstaterar motsatsen väljer jag att tro på det.
Från kl 1 till 5 ska index rada upp sig med x:et i Rolex och från kl. 7 till 11 ska index rada upp sig med R:et.

Tror ingen köper dem och funderar speciellt mycket på om dem gjort en bra affär. Dem köper dem troligen för att dem gillar dem. Du tänker väl knappast du gör en bra affär när du köper saker för runt tusenlappen? Man bara köper det och gör vidare.
Håller med dig.
Tror dessutom inte att dom som köper en tex DW funderar särskilt mycket på hur "bra" urverket egentligen är... Det funderas nog mest på om dom valt rätt färg.

Kolla på bilderna. APns skruvar är för stora, loggan är fel och datumet är inkorrekt. Framgår tydligare på andra bilder han har lagt ut. Rolexen är ju totalfel! Loggan är för bred, glasringens gravering är för tunn och GMT-handen är för lång. Datumet ser ut att tillhöra en invicta.
APn kan jag inte uttala mig om men Rolexen känns inte så tvärsäker asså. Sitter och jämför med min och alla tre saker du pekar ut ser typ likadana ut på min klocka. Bredden på loggan kan ju vara vinkel eller så som luras men så där lång som GMT-visaren är, så lång är den ju även om du kolla produktbilder på Rolex hemsida. Nån annan som har input?

APn kan jag inte uttala mig om men Rolexen känns inte så tvärsäker asså. Sitter och jämför med min och alla tre saker du pekar ut ser typ likadana ut på min klocka. Bredden på loggan kan ju vara vinkel eller så som luras men så där lång som GMT-visaren är, så lång är den ju även om du kolla produktbilder på Rolex hemsida. Nån annan som har input?
Valde lite halvtaskiga bilder. Gå in och kolla på hans sida. Angående GMTn så är jag helt säker på att den är fake. Kolla datumet

Tillbaka
Topp