Oew
Guld
Tycker inte ändlänkarna verkar sitta så bra, pärlan ser också stor ut.Vad tros om denna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker inte ändlänkarna verkar sitta så bra, pärlan ser också stor ut.Vad tros om denna?
Du behöver inte oroa dig, ser ok ut!Jag hoppas inte att den är det.
Köpte den med full set.
Jag hoppas inte att den är det.
Köpte den med full set.
Jag kan inte bedöma, men här är en bra länk som går igenom tells på fejk-BBsVad tros om denna?
Om det är ref 3717 ska den ha röd sek visare. Den verkar inte heller ha nollställt som den ska.Är den här IWCn äkta? IWC Pilot Der Flieger Chronograph.
Fake
Vad säger ni?
Haha, den ser ju jätteskabbig ut!Tankar om denna? Vad är det för ref?
FakeTankar om denna? Vad är det för ref?
Är det hårdplast?Tankar om denna? Vad är det för ref?
Hur ser du att den är fake?
Datumet och graveringen på kransenHur ser du att den är fake?
Ja jäklar ja, missade det heltDatumet och graveringen på kransen
Men datumet blir lätt fel om man vinklar kameran lite för att inte få reflexer från glaset. Har haft ett par subar och har en nu. Blir lätt så när jag fotar klockan. Med graveringen menar du rolexrolexrolex på insidan? Den syns ju knappt. Svår att se om den är fejk.Datumet och graveringen på kransen
Menade graveringen på bezeln. Jag tycker inte att den ser helt reko ut men jag kan ha fel.Men datumet blir lätt fel om man vinklar kameran lite för att inte få reflexer från glaset. Har haft ett par subar och har en nu. Blir lätt så när jag fotar klockan. Med graveringen menar du rolexrolexrolex på insidan? Den syns ju knappt. Svår att se om den är fejk.
Keramiskt insert har urfrästa markeringarNu är jag absolut inte något rolexproffs men mitt 16613 insert som jag köpte på nymans för någon vecka sedan inte graverat. Tror inte de monterar fejk. Förut satt ett 16610 insert och det var inte graverat. Har noll koll på skillnader i boett på 16610 och 116610 så jag vet ju inte om det är en 16610 eller en 116610 på bilden. Men helt klart är att inte alla sub har graverat insert.
Vad är det som är så tydligt? Förutom att bilden till vänster lämnar en del övrigt att önska när det kommer till kvalité.Man ser det tydligt nu när man vet om det
Jo, visst ser jag det. Men kan skillnaderna bero på en oskarp bild tagen i dåligt ljus och att bilderna är tagna från något olika vinklar?Du ser väl att indexen ser olika ut på de båda? @Aboynamedsue
Svårt att sägaJo, visst ser jag det. Men kan skillnaderna bero på en oskarp bild tagen i dåligt ljus och att bilderna är tagna från något olika vinklar?
Säger varken bu eller bä, men ibland ropas det fejk väldigt snabb i den här tråden...
Ser reko ut tycker jag. Alex Pig är en seriös handlare men var för försiktig, han har tidigare sålt så kallade ihopplock.Hej ni
Polare till mig som är sugen på denna. Jag kan inte se några fel på den. Någon som kan se något?
http://alexpig.com/products/2005-rolex-explorer-2-16570-black-dial-with-full-set
@Affe
Finns mer att läsa om Alex Pig här: https://klocksnack.se/threads/feedback-alex-pig-timepieces.2439/Ser reko ut tycker jag. Alex Pig är en seriös handlare men var för försiktig, han har tidigare sålt så kallade ihopplock.
Ser reko ut tycker jag. Alex Pig är en seriös handlare men var för försiktig, han har tidigare sålt så kallade ihopplock.
Finns mer att läsa om Alex Pig här: https://klocksnack.se/threads/feedback-alex-pig-timepieces.2439/