• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tros om denna?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Tycker inte ändlänkarna verkar sitta så bra, pärlan ser också stor ut.

Men datumet blir lätt fel om man vinklar kameran lite för att inte få reflexer från glaset. Har haft ett par subar och har en nu. Blir lätt så när jag fotar klockan. Med graveringen menar du rolexrolexrolex på insidan? Den syns ju knappt. Svår att se om den är fejk.
Menade graveringen på bezeln. Jag tycker inte att den ser helt reko ut men jag kan ha fel.

Nu är jag absolut inte något rolexproffs men mitt 16613 insert som jag köpte på nymans för någon vecka sedan inte graverat. Tror inte de monterar fejk. Förut satt ett 16610 insert och det var inte graverat. Har noll koll på skillnader i boett på 16610 och 116610 så jag vet ju inte om det är en 16610 eller en 116610 på bilden. Men helt klart är att inte alla sub har graverat insert.
image.jpeg

Nu är jag absolut inte något rolexproffs men mitt 16613 insert som jag köpte på nymans för någon vecka sedan inte graverat. Tror inte de monterar fejk. Förut satt ett 16610 insert och det var inte graverat. Har noll koll på skillnader i boett på 16610 och 116610 så jag vet ju inte om det är en 16610 eller en 116610 på bilden. Men helt klart är att inte alla sub har graverat insert.
Keramiskt insert har urfrästa markeringar

Om jag får lägga mig i ser rehauten inte alls bra gjord ut på subben heller. Den radar inte upp med x:et i Rolex på fem minuters-indexen som den gör på en äkta.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp