• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.png
Nån PH-deltagare försöker göra en DW fast med gräsliga armband istället. Spännande ref han har på armen eller? Hittade ingen ens i närheten när jag googlade..

För att vara säker får man lämna in den till urmakare. Förr kunde man ganska lätt se det på index, tryck, lume och finish men idag skulle jag inte våga chansa. Ett bra tips om det är köp utomlands är att ta kostnaden för köp via paypal, då är man relativt försäkrad. Annars får du lämna in den för värdering och försöka pruta för kostnaden på detta, lätt värt det med tanke på sinnesfrid!

Edit. Tittar man på google bilder verkar den stämma bra överens gällande vad som förväntas. Men är långt ifrån kunnig på omega att kunna säga varken eller.

Varför är den fake?

Bilderna är tagna från ett tråd på ett forum för replikor. Vad som skiljer sig i detaljerna kan jag själv inte avgöra. Tyvärr så har fakeindustrin för klockor gjort ganska stora framsteg senaste åren. Så tyvärr finns det modeller idag om den bästa av oss har svårt att avgöra utifrån några bilder. : /

Bilderna är tagna från ett tråd på ett forum för replikor. Vad som skiljer sig i detaljerna kan jag själv inte avgöra. Tyvärr så har fakeindustrin för klockor gjort ganska stora framsteg senaste åren. Så tyvärr finns det modeller idag om den bästa av oss har svårt att avgöra utifrån några bilder. : /

Bra kopia, hade den lämnats in till en AD hade den nog säkert snabbt dömts ut dock.

Ok, i mina ögon ser den 100 korrekt.

IMG_0889.PNG
IMG_0888.PNG
Har dålig koll, men passar caseback till resten av klockan? Tycker även att ref. nr ser konstigt ut på baksidan, men kan va bilden/slitage etc.
Länken är väl inte heller rätt såklart.

En kopia på daniel wellington? Wth
It's a thing!
Jag var för lite sedan i Kina. På en mindre marknad där allt möjligt obskyrt såldes fanns på ett bord, just det, en fejkad DW. En alldeles katastrofal kopia kvalitétsmässigt, ändå stod mina kompisar bredvid och var uppriktigt imponerade över hur jag kunde se det "så enkelt". Jag bara skrattade bort det hela som absurt och mina kompisar drog snabbt iväg mig till vår stammbar för att lugna mina nerver lite.

Sannerligen en upplevelse!:D

IMG_0889.PNG
IMG_0888.PNG
Har dålig koll, men passar caseback till resten av klockan? Tycker även att ref. nr ser konstigt ut på baksidan, men kan va bilden/slitage etc.
Den ser absolut ok ut. Baksida bra, länken heltuff gammal aerospace-länk. Vad som däremot inte är helt ok: raiders är bytta till stål eller titanium. De ska vara gulddoublé. Kan även vara så att pläteringen var så sliten som den brukar vara så att någon ägare helt enkelt valt att putsa bort den.

IMG_0889.PNG
IMG_0888.PNG
Annan sak som är svår att se av nyansen på bilden. Vidare och siffror ska vara guldfärg. Finns bättre bilder? Att det är en Breitling tvekar jag inte en sekund på, däremot kan det vara ett ihopplock...franken.

Den ser absolut ok ut. Baksida bra, länken heltuff gammal aerospace-länk. Vad som däremot inte är helt ok: raiders är bytta till stål eller titanium. De ska vara gulddoublé. Kan även vara så att pläteringen var så sliten som den brukar vara så att någon ägare helt enkelt valt att putsa bort den.
Alright, så länken är original till klockan, men raiders är inte det (alternativt putsade)? Tänkte aldrig så långt... Jag trodde också att den där baksidan med längd- och viktmått etc kom först senare, aldrig sett den tillsammans med en tavla där det enbart står Aerospace. Har som sagt dålig koll, så jag tackar för hjälpen!

Enl säljaren är det en E56062
Jaha står det e? Då är det bara en länk från en f påslängd. Tänkte inte så långt. Sorry ;)
Är det ett bra pris så varför inte? Den har blivit servad och fått nytt urverk, därav ny bakboett. Superquartz. Då byts bakboetten också. Så det är en bättre klocka än andra av den reffen, om än inte "puristrätt". :)

Tillbaka
Topp