• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BadkarsPiraten

Vacheron
IMG_5750.JPG


Sambons kollega ramlade av en slup över denna i ett dödsbo. Är ointresserad men tyckte att det var synd att den skulle slängas. Själv är jag inte alls kvalificerad att avgöra om den är äkta eller inte så jag tänkte att någon här kanske har bättre koll. Tacksam för svar.

Edit: Efter lite googlande så ser det ut som att den är, eller ska se ut som en AP ROO 25721ST.

Ta inte mitt ord för givet, men jag ser inga konstigheter.
För mig ser den kosher ut.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
IMG_5750.JPG


Sambons kollega ramlade av en slup över denna i ett dödsbo. Är ointresserad men tyckte att det var synd att den skulle slängas. Själv är jag inte alls kvalificerad att avgöra om den är äkta eller inte så jag tänkte att någon här kanske har bättre koll. Tacksam för svar.

Edit: Efter lite googlande så ser det ut som att den är, eller ska se ut som en AP ROO 25721ST.
Flera som har bättre koll på AP än vad jag har och som tycker att den ser ok ut. Men sitter inte lumepluppen vid 55 snett? Eller är det bilden som spelar mig ett spratt?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor

aneki

Omega
Instämmer gällande daydaten. Den dialen finns väl dessutom bara i platinum, så är väl rätt lätt att avgöra om hen har råd med en klocka för ca. 400k.

Dessutom är den falsk. Bara titta på cyclopsen, verkar sakna AR helt.
 

aneki

Omega
Är denna äkta? Har blivit erbjuden att köpa den. Har letat runt på nätet och jämfört bilder men tvekar ändå. Den ser för fin ut för att vara original. Seamaster 120 från 1969. Cal. 601. Ref.nr. 135.027, manuell och utan datum.
Titta på urverket. Mitt i Omega-loggan finns en 1:a och serienumret är 31milj. Hittade en annan på nätet och den har inte 1:an och serienummer har ...

Vet inte vad de andra snackar om. Ser legit ut. Det enda är om de bytt delar hejvilt, men ser inte fake ut iaf.
 

Maco974

Breitling
Satt och kollade igenom klockauktioner och såg ett större parti med klockor som hade denna längst ner i hörnet. Äkta eller ej? Är själv riktigt dålig på Daytona.
 

Bilagor

  • sssz.png
    sssz.png
    18.7 KB · Visningar: 198

dauit

Panerai
2-Faktor
Satt och kollade igenom klockauktioner och såg ett större parti med klockor som hade denna längst ner i hörnet. Äkta eller ej? Är själv riktigt dålig på Daytona.
Ungefär nio gånger av tio när bilderna är så pass suddiga och dåliga att man knappt kan se vilken klocka det är, är den fejk.

Såvida man inte har en ökänd ltd speedy dvs.
 
Topp