Fejk tror jagDet här är den enda bilden jag har. Vad tror ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fejk tror jagDet här är den enda bilden jag har. Vad tror ni?
Tror inget. Vet att den är fake.Det här är den enda bilden jag har. Vad tror ni?
Helt klart, det är ju ingen kö.Tror inget. Vet att den är fake.
Som @vaniljglass sa. Tror inte, jag vet att den är fejkDet här är den enda bilden jag har. Vad tror ni?
Du vet ju bara för att jag berättadeSom @vaniljglass sa. Tror inte, jag vet att den är fejk
Snygg bild ändå liksom...Det här är den enda bilden jag har. Vad tror ni?
Du vet ju bara för att jag berättade
Endlinks och bandhornen ser märkliga utHar du ork att förklara hur du bedömde det? Är nyfiken.
Bläddrade tillbaka i dina postade inlägg och såg yacht-mastern. Fejk även den, konstigt att ingen kunde säga det. Väldigt uppenbart trots dåliga bilderSamma snubbe har en Rolex yacht master. Laddade upp bilder för ett tag sedan men ingen kunde avgöra om det var en legitim eller kopia. Känns uteslutet nu att den andra var äkta.
Tack för alla svar!
Det är en bekant eller "vän till en vän". Älskar denna tråd för att känslan av att få någon avslöjad är så tillfredställande. HahaBläddrade tillbaka i dina postade inlägg och såg yacht-mastern. Fejk även den, konstigt att ingen kunde säga det. Väldigt uppenbart trots dåliga bilder
Fejk
Hittade denna i farfars klocklåda. Ytterst tveksam om den är riktig haha. Vad tycker ni?
Var 100 på det också!
Haha dag och datum funktion!
Hittade denna i farfars klocklåda. Ytterst tveksam om den är riktig haha. Vad tycker ni?
Ska även vara renoverad nyligenVad tror ni?
Sträcker ut hakan och säger att det ser ut som en sån Indien kopia, jag är dock ingen höjdare på den typen av klockor!Vad tror ni?
Vad tror ni?
Det är en sk Mumbai Oris. Dvs falsk, med fantasimålad tavla, kinesisk nyproducerad boett och billigaste lågpris mekaniska urverk innuti. Tror inget är Oris på klockan.Sträcker ut hakan och säger att det ser ut som en sån Indien kopia, jag är dock ingen höjdare på den typen av klockor!
Tack för det snabba svaret.. Är själv väldigt färsk och den skulle enligt säljaren varit renoverad i indienDet är en sk Mumbai Oris. Dvs falsk, med fantasimålad tavla, kinesisk nyproducerad boett och billigaste lågpris mekaniska urverk innuti. Tror inget är Oris på klockan.
Läs mer här och vidare; https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-17
Vad tror ni?
Sträcker ut hakan och säger att det ser ut som en sån Indien kopia, jag är dock ingen höjdare på den typen av klockor!
Dessa förbannade Mumbai klockor!Det är en sk Mumbai Oris. Dvs falsk, med fantasimålad tavla, kinesisk nyproducerad boett och billigaste lågpris mekaniska urverk innuti. Tror inget är Oris på klockan.
Läs mer här och vidare; https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-17
Det finns fejk cymor men det är verkligen inte vanligt. Förstår inte varför någon skulle vilja fejka en redan så billig klockaInget om min klocka?
Jättesvårt att säga. Cyma är en tillverkare där man tänker på äldre vintage klockor (typ militära klockor från andra världskriget, samt femti och sextiotal). Ärligt talat var jag övertygad om att Cyma dukade under i sjuttiotalets kvartskrisen där ca halva Schweiziska klockindustrin som gick under, till följd av de då nya billiga och noggranna kvartsklockorna från Japan.Pärlemor tavla. På baksidan står det: 316L Stainless Steel Sapphire Crystal. Står något om Swiss på tavlan. Är tyvärr det mesta jag kan läsa. Har dåliga ögon och väntar på ny synundersökning.
Den ser OK ut, kopiorna brukar ju oftast vara Submariner date, detta är ju den (o)vanliga. Och precis som de äldre orginalen så är den inte en certified chronometer, något kopiorna brukar missa. Jag tror den är äkta. Är dock inte någon expert. Nästa steg vore att känna och klämma på den alternativt ta in den till en AD för autentisering.Nån kunnig på rolex som kan berätta ifall nåt ser konstigt ut på denna:
Ska vara uttagen år 02 från butik.
Tack på förhand