• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

willbur

Rolex
2-Faktor
Det här är den enda bilden jag har. Vad tror ni?
IMG_1874.jpg
Fejk tror jag :)
 

Åskviggen

Panerai
Samma snubbe har en Rolex yacht master. Laddade upp bilder för ett tag sedan men ingen kunde avgöra om det var en legitim eller kopia. Känns uteslutet nu att den andra var äkta.
Tack för alla svar!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Samma snubbe har en Rolex yacht master. Laddade upp bilder för ett tag sedan men ingen kunde avgöra om det var en legitim eller kopia. Känns uteslutet nu att den andra var äkta.
Tack för alla svar!
Bläddrade tillbaka i dina postade inlägg och såg yacht-mastern. Fejk även den, konstigt att ingen kunde säga det. Väldigt uppenbart trots dåliga bilder
 

starble

Breitling
Pärlemor tavla. På baksidan står det: 316L Stainless Steel Sapphire Crystal. Står något om Swiss på tavlan. Är tyvärr det mesta jag kan läsa. Har dåliga ögon och väntar på ny synundersökning.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor

Husse

Patek

Sträcker ut hakan och säger att det ser ut som en sån Indien kopia, jag är dock ingen höjdare på den typen av klockor!

Det är en sk Mumbai Oris. Dvs falsk, med fantasimålad tavla, kinesisk nyproducerad boett och billigaste lågpris mekaniska urverk innuti. Tror inget är Oris på klockan.
Läs mer här och vidare; https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-17
Dessa förbannade Mumbai klockor!
Försökte få med mig ett antal redaktioner i jakten på skräpet och de som ligger bakom.
Ingen, absolut ingen var intresserad av att gräva i detta. Jag har släppt det nu! Men de ut vi kan förhindra försäljning på är ju bra.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Pärlemor tavla. På baksidan står det: 316L Stainless Steel Sapphire Crystal. Står något om Swiss på tavlan. Är tyvärr det mesta jag kan läsa. Har dåliga ögon och väntar på ny synundersökning.
Jättesvårt att säga. Cyma är en tillverkare där man tänker på äldre vintage klockor (typ militära klockor från andra världskriget, samt femti och sextiotal). Ärligt talat var jag övertygad om att Cyma dukade under i sjuttiotalets kvartskrisen där ca halva Schweiziska klockindustrin som gick under, till följd av de då nya billiga och noggranna kvartsklockorna från Japan.
Så nytillverkade moderna Cyma är något vi väldigt sällan ser vilken din tycks vara. Söker du på klockorna tycks din förmodligen tillhöra Nobless linjen?
Cyma är ju sedan ingen tillverkare som replika (piratkopie) tillverkarna plankar, inte moderna i alla fall tycks det?

Dina bilder är inte jättebra så det är svårt att se detaljer. Om klockan ser välarbetad med bra detaljer skulle jag gissa på att din klockan är ok. Om man skall vara säker skulle jag rekommendera dig att gå till en duktig urmakare som öppnar klockan och då förmodligen kan konstatera om den är riktig eller ej. Nivån på urverk brukar avslöja de flesta klockor.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Nån kunnig på rolex som kan berätta ifall nåt ser konstigt ut på denna:
Ska vara uttagen år 02 från butik.
IMG-20170917-WA0001.jpg

IMG-20170917-WA0000.jpg


Tack på förhand :)
 
Senast ändrad:

Leafvalley

Cartier
Nån kunnig på rolex som kan berätta ifall nåt ser konstigt ut på denna:
Ska vara uttagen år 02 från butik.
IMG-20170917-WA0001.jpg

IMG-20170917-WA0000.jpg


Tack på förhand :)
Den ser OK ut, kopiorna brukar ju oftast vara Submariner date, detta är ju den (o)vanliga. Och precis som de äldre orginalen så är den inte en certified chronometer, något kopiorna brukar missa. Jag tror den är äkta. Är dock inte någon expert. Nästa steg vore att känna och klämma på den alternativt ta in den till en AD för autentisering.
 

Acos

Audemars
Tjena! Vet inte alls om detta är tillåtet men då jag helst inte skapar en ny tråd utan att riktigt veta reglerna (Jag har sökt) så "lånar" jag den här tråden lite utan att ha en specifik klocka i åtanke. Men färsk som man är och ändå tycker det är någorlunda underhållande att sitta och buda på tradera men det kan bli snabbt bli fel sen sitter man och har en massa kopior som man absolut inte vill ha.. så min fråga är egentligen finns det några lätta sätt att veta vad man bör buda på och inte buda på? alltså vad som är fake och inte, Klart jag förstår att om märken och sånt sitter snett men jag menar lite djupare än så så, ni andra här verkar ju vara helt sjukligt kunniga och duktiga.. så finns det några bra trådar eller tips ni kan ge?.. Och för att hålla mig till ämnet kan jag lägga in en bild på en klocka jag nyss van budgivningen på, impulsiv som man är så går man in och tänker kolla klockor på tradera så ser man 5 minuter kvar och lägger ett bud och börjar sedan kolla och skulle tro att det är en kopia då det ser lite konstig ut vid datument
 

Bilagor

  • citizen.jpg
    citizen.jpg
    77.6 KB · Visningar: 163
Topp