• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maco974

Breitling
Ungefär nio gånger av tio när bilderna är så pass suddiga och dåliga att man knappt kan se vilken klocka det är, är den fejk.

Såvida man inte har en ökänd ltd speedy dvs.
Ja det stämmer förmodligen. Hade dom vetat om att det var en äkta Rolex så hade dom förmodligen tagit ett bättre bild på just den för att bumpa upp priset :D
 

Lazidge

Breitling
Såg den här på en lokal auktionssida, tycker den ser jävligt suspekt ut men är ganska ny på klockor och skulle vilja bli helt säker. Det ska följa med papper. Skulle gärna vilja veta vad några tydiga tells är. Tack på förhand. :)
395152_2.JPG
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Såg den här på en lokal auktionssida, tycker den ser jävligt suspekt ut men är ganska ny på klockor och skulle vilja bli helt säker. Det ska följa med papper. Skulle gärna vilja veta vad några tydiga tells är. Tack på förhand. :)
395152_2.JPG
Jag tycker den ser bra ut, datumet är ju skevt men gissar att det är fotat i en märklig vinkel. Tror inte denna är fake, däremot gammal och sleten.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Man ser ju t swiss t längst ned i bilden, förvrängs lite av glaset. Jag vet inte säkert men tycker den ser ok ut
( länken kan jag inte uttala mig om)
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Tycker att förstoring ser off ut. Har försökt jämföra med andra bilder och tycker även texten på tavlan verkar off. Kan som sagt inte jättemycket än så kanske är helt ute och cyklar.
Ja, förstoringen ser konstig ut men det kan nog bero på hur bilden är tagen. Jag håller med föregående talare, jag ser inga fel med tavlan eller klockan. Länken ser däremot ut att vara ordentligt sliten.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Såg den här på en lokal auktionssida, tycker den ser jävligt suspekt ut men är ganska ny på klockor och skulle vilja bli helt säker. Det ska följa med papper. Skulle gärna vilja veta vad några tydiga tells är. Tack på förhand. :)
395152_2.JPG

Inget konstigt, en 16014 DJ med chapter ring-urtavla, ganska ovanliga men knappast något som motiverar ett högre pris. Ordentlig stretch på jubileet som konstaterats tidigare.
 
  • Like
Reactions: JLW

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vad sägs om den här Omegan som legat ute en längre tid?
Jag har svårt att matcha referensnumret som anges med en bild där jag tycker tavlan överensstämmer... fejk?

https://www.thornstroms.com/butik/armbandsur/omega-planet-ocean/

Referensnumret är väl en nolla kort, men annars stämmer det väl?
2210.50.00

Att den/om den varit ute länge kanske beror på att PO inte är riktigt lika het som den var en gång i tiden?
Spontant hade jag sagt att den är äkta.
 
Topp