Har pratat lite med min kompis och han undrar varför folket på klocksnack tror att den är fejk. Något speciellt ni såg på klockan?
Menar du på allvar att din kompis har en Patek som han tror är äkta? Vad betalade han för den där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har pratat lite med min kompis och han undrar varför folket på klocksnack tror att den är fejk. Något speciellt ni såg på klockan?
Nej.Menar du på allvar att din kompis har en Patek som han tror är äkta? Vad betalade han för den där?
Min kompis som inte är det minsta intresserad av klockor va och besökte en vän förra helgen. Denna kille hade tydligen en Patek Philippe i sina ägor så kompis knäppte lite bilder och skickade till mig. Jag vet dock inte vad det är för referens och om den är äkta eller inte, någon som kan se på bilderna?
Ok, din kompis kompis. Ta det ett steg längre alltså!
Vad sägs om denna? Tyvärr enda bilden som finns att tillgå.
Har du känt på den?Vad sägs om denna? Tyvärr enda bilden som finns att tillgå.
Kan vara bilden men lumen på index ser väldigt ojämn och i vissa fall sned ut.Vad sägs om denna? Tyvärr enda bilden som finns att tillgå.
Fake.Vad sägs om denna? Tyvärr enda bilden som finns att tillgå.
Säkert 90% Folk frågar ju bara om de har en anledning att vara misstänksamma, något som nästan alltid bekräftasUndrar vad ration är mellan äkta och fejk på alla bilder som har postats i den här tråden
Säkert 90% Folk frågar ju bara om de har en anledning att vara misstänksamma, något som nästan alltid bekräftas
Hade inte alls varit förvånad om det visade sig vara så. Speciellt "min polare visade upp den här och jag undrar om den är fejk. beskriv gärna i detalj allt som är fel med den"- frågorna.Jag skulle vilja påstå att majoritten inte alls frågar av misstänksamhet utan för att se om de kan tänkas komma undan med en försäljning/flasha bland polarna #cyniker
Inte känt på den, men tvivlade på äktheten och det visade ju sig att den var fake ocksåHar du känt på den?
Oklart vilken klocka du frågar om....Då har turen kommit till mig att be detta eminenta forum om hjälp..Är den äkta?
Ni får ursäkta mig jag är väldigt ny med att posta inlägg här, tror att bilderna är med i mitt första inlägg nu , håll till godoOklart vilken klocka du frågar om....
Nu syns deNi får ursäkta mig jag är väldigt ny med att posta inlägg här, tror att bilderna är med i mitt första inlägg nu , håll till godo
Den där är tyvärr inte äkta. Det går att se på proportionerna på klockan, typsnitt, datumhjul, index och graveringen på insertetDå har turen kommit till mig att be detta eminenta forum om hjälp..Är den äkta?
Jag tycker den ser riktig ut.Någon som vet något denna Speedy? Hittar ingen annan med likadan tavla. Säljaren skriver: "unusual brass 1140 calibre movement".
Tacksam för svar.
Jag är en ytterst okunnig och såklart har jag ett ekonomisk intresse i klockan jag frågar om men jag ser verkligen ingen skillnad på den jag frågar om och denna googlade klocka.
Enlighten me
Jodå. Kolla tex kronan och typsnittet. Dels lite ”krispigare”, lite tunnare. Kolla även inbördes placering på bokstäverna, typsnitt och centreringen på datumhjulJag är en ytterst okunnig och såklart har jag ett ekonomisk intresse i klockan jag frågar om men jag ser verkligen ingen skillnad på den jag frågar om och denna googlade klocka.
Enlighten me
Jag är en ytterst okunnig och såklart har jag ett ekonomisk intresse i klockan jag frågar om men jag ser verkligen ingen skillnad på den jag frågar om och denna googlade klocka.
Enlighten me
Till att börja med kan du ju vara tydlig med vilken klocka du undrar är äkta. Nu har du lagt upp tre olika samt länk till en fjärde?Jag är en ytterst okunnig och såklart har jag ett ekonomisk intresse i klockan jag frågar om men jag ser verkligen ingen skillnad på den jag frågar om och denna googlade klocka.
Enlighten me