• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Menar du på allvar att din kompis har en Patek som han tror är äkta? Vad betalade han för den där?
Nej.
Min kompis som inte är det minsta intresserad av klockor va och besökte en vän förra helgen. Denna kille hade tydligen en Patek Philippe i sina ägor så kompis knäppte lite bilder och skickade till mig. Jag vet dock inte vad det är för referens och om den är äkta eller inte, någon som kan se på bilderna?

Vad sägs om denna? Tyvärr enda bilden som finns att tillgå.
IMG_4767.PNG

Jag skulle vilja påstå att majoritten inte alls frågar av misstänksamhet utan för att se om de kan tänkas komma undan med en försäljning/flasha bland polarna :) #cyniker
Hade inte alls varit förvånad om det visade sig vara så. Speciellt "min polare visade upp den här och jag undrar om den är fejk. beskriv gärna i detalj allt som är fel med den"- frågorna.

Nu är bilderna helt värdelösa (och min syn också för den delen) men glaset ser lite "högt" ut (och repigt/smutsigt som om det vore plast), lumen på visarna är för brett och typsnittet för fet. Känns rent allmän off

Jag är en ytterst okunnig och såklart har jag ett ekonomisk intresse i klockan jag frågar om men jag ser verkligen ingen skillnad på den jag frågar om och denna googlade klocka.

Enlighten me

Du får nog utveckla lite om du vill att någon ska lägga ner mer jobb på din fråga.

Menar du att det är din kloka som du redan har köpt och nu är du rädd för att ha blivit blåst, eller är det en klocka som du är intresserad av att köpa?

Jag är en ytterst okunnig och såklart har jag ett ekonomisk intresse i klockan jag frågar om men jag ser verkligen ingen skillnad på den jag frågar om och denna googlade klocka.

Enlighten me

Jodå. Kolla tex kronan och typsnittet. Dels lite ”krispigare”, lite tunnare. Kolla även inbördes placering på bokstäverna, typsnitt och centreringen på datumhjul

Enlighten me

Ogärna går man inte på detaljer då folk gärna förbättrar sina kopior ju mer info de får.
Men först och främst handlar det om en känsla om propotioner, efter ett tag så tränas ögat till ett helhetsintryck.

Men för att rädda dig från ekonomisk katastrof så kan du t.ex. kolla på texten ”1000 ft = 300 m” vilket bör räcka för att lägga dina pengar på annat.

Senast ändrad:
Enlighten me
Till att börja med kan du ju vara tydlig med vilken klocka du undrar är äkta. Nu har du lagt upp tre olika samt länk till en fjärde?

Gärna varför du undrar också eftersom det verkar som om du går runt med en fake-klocka.

Tillbaka
Topp