• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej.
Dom första klockorna samt den stora bilden är på samma, sedan sökte jag fram en garanterat? äkta klocka och la upp den tillsammans med en länk.

Mina funderingar gällande klockan är inför ett köp och inget som jag ännu genomfört.
Tack för alla svar och synpunkter och det lutar onekligen starkt åt att låta bli.
Du har fått reda på att klockan är en kopia och det lutar starkt åt att låta bli. LUTAR?!
Avstå, oavsett om den kostar två hubba-bubba. Det är en kopia.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Hej.
Dom första klockorna samt den stora bilden är på samma, sedan sökte jag fram en garanterat? äkta klocka och la upp den tillsammans med en länk.

Mina funderingar gällande klockan är inför ett köp och inget som jag ännu genomfört.
Tack för alla svar och synpunkter och det lutar onekligen starkt åt att låta bli.
Du bör verkligen avstå, inte bara luta starkt ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej.
Dom första klockorna samt den stora bilden är på samma, sedan sökte jag fram en garanterat? äkta klocka och la upp den tillsammans med en länk.

Mina funderingar gällande klockan är inför ett köp och inget som jag ännu genomfört.
Tack för alla svar och synpunkter och det lutar onekligen starkt åt att låta bli.

Det är inget lejon, det är en lam katt med rabies.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
När vi ändå är på ämnet, vad är grejen med 300m vs 300 m? Tycker mig se både med och utan mellanrum överallt. Någon som har koll?
 

Mankebank

Cartier
Du har fått reda på att klockan är en kopia och det lutar starkt åt att låta bli. LUTAR?!
Avstå, oavsett om den kostar två hubba-bubba. Det är en kopia.
Här är ett gott exempel på något som syns lite för ofta i den här tråden: En nyregistrerad medlem postar bilder på en kopia han överväger att köpa. Han får snabb återkoppling på att klockan inte är äkta men åtminstone jag tycker mig se att han redan visste det. Han skriver inte i tråden för att inte bli lurad utan för att se hur svårt experterna har att se att den är fejk. Visst, det visar sig att det inte är svårt alls, varje gång. Också relativt välgjorda kopior är nästan alltid lätta att skilja från äkta. Men är det här verkligen syftet med tråden? Ligger det i forumets intresse att hjälpa köpare av kopior att köpa så ”bra” kopior som möjligt?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Här är ett gott exempel på något som syns lite för ofta i den här tråden: En nyregistrerad medlem postar bilder på en kopia han överväger att köpa. Han får snabb återkoppling på att klockan inte är äkta men åtminstone jag tycker mig se att han redan visste det. Han skriver inte i tråden för att inte bli lurad utan för att se hur svårt experterna har att se att den är fejk. Visst, det visar sig att det inte är svårt alls, varje gång. Också relativt välgjorda kopior är nästan alltid lätta att skilja från äkta. Men är det här verkligen syftet med tråden? Ligger det i forumets intresse att hjälpa köpare av kopior att köpa så ”bra” kopior som möjligt?

Håller helt med. Satt och tänkte igår att man borde ha ca 300 inlägg innan man får posta i den här tråden, då skulle 99% av alla lycksökare sorteras bort.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Här är ett gott exempel på något som syns lite för ofta i den här tråden: En nyregistrerad medlem postar bilder på en kopia han överväger att köpa. Han får snabb återkoppling på att klockan inte är äkta men åtminstone jag tycker mig se att han redan visste det. Han skriver inte i tråden för att inte bli lurad utan för att se hur svårt experterna har att se att den är fejk. Visst, det visar sig att det inte är svårt alls, varje gång. Också relativt välgjorda kopior är nästan alltid lätta att skilja från äkta. Men är det här verkligen syftet med tråden? Ligger det i forumets intresse att hjälpa köpare av kopior att köpa så ”bra” kopior som möjligt?
Enig om att det inte kan ligga i forumets intresse att bistå med köp av så bra kopior som möjligt. Trots detta tycker jag att tråden fyller en viktig funktion. Dessutom visar man tydligt att även relativt välgjorda kopior är lätta att avslöja. Även på kassa bilder.
 

mustab

Breitling
Här är ett gott exempel på något som syns lite för ofta i den här tråden: En nyregistrerad medlem postar bilder på en kopia han överväger att köpa. Han får snabb återkoppling på att klockan inte är äkta men åtminstone jag tycker mig se att han redan visste det. Han skriver inte i tråden för att inte bli lurad utan för att se hur svårt experterna har att se att den är fejk. Visst, det visar sig att det inte är svårt alls, varje gång. Också relativt välgjorda kopior är nästan alltid lätta att skilja från äkta. Men är det här verkligen syftet med tråden? Ligger det i forumets intresse att hjälpa köpare av kopior att köpa så ”bra” kopior som möjligt?
Bra observation men tyvärr helt fel.
Innehavaren av klockan hade varit här och läst tråden och ville inte ha sina bilder uppladdade.

Tack för alla svar.
 

Mankebank

Cartier
Bra observation men tyvärr helt fel.
Innehavaren av klockan hade varit här och läst tråden och ville inte ha sina bilder uppladdade.
Han ville inte ha dina texter eller bilderna du bifogat som föreställde andra klockor uppladdade heller?

Skapligt försök men du måste tänka igenom din historia bättre så att den hänger ihop åtminstone hjälpligt.
 

mustab

Breitling
Han ville inte ha dina texter eller bilderna du bifogat som föreställde andra klockor uppladdade heller?

Skapligt försök men du måste tänka igenom din historia bättre så att den hänger ihop åtminstone hjälpligt.
Hur viktig du än känner dig på ett forum så är jag inte här för att behaga dig utan enbart för att jag hade en fråga. Beträffande mitt "nya konto" så registrerade jag det i juni eller juli men ej deltagit i någon diskussion därför att jag inte haft kunskap att bidra med.

Tack för mig
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Håller helt med. Satt och tänkte igår att man borde ha ca 300 inlägg innan man får posta i den här tråden, då skulle 99% av alla lycksökare sorteras bort.
Fast det gör ju också forumet betydligt mer stängt. Man får väl anta att det är användarna med färre än 300 inlägg som har mest behov av denna tråden.
Men absolut, visst att det finns rötägg som nyttjar "hjälpen" vi bidrar med
 

Monke

Cartier
Fast det gör ju också forumet betydligt mer stängt. Man får väl anta att det är användarna med färre än 300 inlägg som har mest behov av denna tråden.
Men absolut, visst att det finns rötägg som nyttjar "hjälpen" vi bidrar med
Har själv nyttjat denna tråd när jag skulle köpa en begagnad klocka (Rolex) Har ingen koll så slängde ut en fråga här, fick hjälp snabbt.
Vill du inte ”hjälpa” för mycket så räcker det väl att svara ”Falsk, pga fel typsnitt” eller liknande.
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Provar posta här: jag är sugen på den här, men jag tycker att sen ser lite "för bra ut". Ommålad? Den finns till salu för cirka 4500. Låter inte det misstänkt billigt? Till saken hör att den finns till salu på en plattform jag känner tillit för. Tacksam för svar!

IMG_5146.PNG
IMG_5147.PNG
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Provar posta här: jag är sugen på den här, men jag tycker att sen ser lite "för bra ut". Ommålad? Den finns till salu för cirka 4500. Låter inte det misstänkt billigt? Till saken hör att den finns till salu på en plattform jag känner tillit för. Tacksam för svar!

IMG_5146.PNG
IMG_5147.PNG
För dålig upplösning på bilderna för att jag ska kunna se någonting som sticker ut, tyvärr.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Har funderat på den här ett tag. Vad säger ni, tror ni ngt är fuffens? En sak som jag funderar på tex är att tavlan säger Dugena med urverket säger Wakmann. Och så har jag inte sett just den här Dugena-modellen förut heller, men det behöver inte betyda att den inte finns :)

Tack på förhand!

s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


s-l1600.jpg
 
IMG_1288.jpg
IMG_1289.jpg
Hej
Skall enligt säljaren (auktion) vara från 50, eller 60-talet. När jag jämför med andra Rolex OP så är dock sekundvisaren längre... så vad tror ni? Äkta? Vad är i så fall ett rimligt pris?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Provar posta här: jag är sugen på den här, men jag tycker att sen ser lite "för bra ut". Ommålad? Den finns till salu för cirka 4500. Låter inte det misstänkt billigt? Till saken hör att den finns till salu på en plattform jag känner tillit för. Tacksam för svar!

IMG_5146.PNG
IMG_5147.PNG
Tror den är ok, ser inget som ser direkt fel ut. Kanske att övre vänstra bandhornet är lite böjt? Sedan är guldlagret avskavt på många ställen så mässingslegeringen tittar fram.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har funderat på den här ett tag. Vad säger ni, tror ni ngt är fuffens? En sak som jag funderar på tex är att tavlan säger Dugena med urverket säger Wakmann. Och så har jag inte sett just den här Dugena-modellen förut heller, men det behöver inte betyda att den inte finns :)

Tack på förhand!

s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


s-l1600.jpg
Skulle avstått då jag tycker loggar ser för stor ut, trycket är rätt dåligt och att den saknar swiss-märkning. Sedan är det en tråkig kromad boett.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
IMG_1288.jpg
IMG_1289.jpg
Hej
Skall enligt säljaren (auktion) vara från 50, eller 60-talet. När jag jämför med andra Rolex OP så är dock sekundvisaren längre... så vad tror ni? Äkta? Vad är i så fall ett rimligt pris?
Skulle gissa på att det är en äkta klocka i grunden, men tavla och visare är fel. Dåligt ommålad tavla och minst sekund och minutvisare är fel.
 
Topp