• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Romelstorp

Breitling
Om klockan det frågas kring kan kopplas ihop med två av nedan kriterier kan man utgå från att det är en fejk.

- Gåva.
- Suddig bild.
- Arv.
- Lågt pris.
Bättre bild här
Men jag tackar för jag har fått bekräftat det jag misstänkte
 

Bilagor

  • 38D24E5F-6F66-4D5D-B51A-F4E7DDBEDB46.png
    38D24E5F-6F66-4D5D-B51A-F4E7DDBEDB46.png
    385.7 KB · Visningar: 304

kmg

Patek
2-Faktor
Vad är det för människor ni hänger med egentligen!?!? Var och varannan dag dyker det upp någon som har en ”kompis” som sportar fejkrolle. Säg åt era kompisar att köpa en casio, seiko, certina eller vad som helst och be dem sluta fjanta sig med fejkbling.
Ps. God fortsättning.
 

SPW

Cartier
Vad är det för människor ni hänger med egentligen!?!? Var och varannan dag dyker det upp någon som har en ”kompis” som sportar fejkrolle. Säg åt era kompisar att köpa en casio, seiko, certina eller vad som helst och be dem sluta fjanta sig med fejkbling.
Ps. God fortsättning.
Ja, hur fanken kan man hänga med folk som är helt ointresserade av klockoro_O? Man kan ju skriva trevliga och hjälpfulla svar också...:happyhappy:
 

kmg

Patek
2-Faktor
Ja, hur fanken kan man hänga med folk som är helt ointresserade av klockoro_O? Man kan ju skriva trevliga och hjälpfulla svar också...:happyhappy:
Det var inte det jag skrev. Jag skrev om ”kompisar” som sportar fejkrollar. Kompisar som köper piratkopior. Skulle kunna vara fejk-väskor. Jag skulle vara lika oförstående. Patetiskt.
Vill du ha ett hjälpsamt svar. Berätta vänligast för dina vänner som diggar fejk att det är coolare att köpa saker i billiga affärer men som är äkta.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja, hur fanken kan man hänga med folk som är helt ointresserade av klockoro_O? Man kan ju skriva trevliga och hjälpfulla svar också...:happyhappy:

Nu tolkade jag @kmg ´s svar som ironiskt...felaktigt måhända? Men att det var en passning till alla dessa nyreggade medlemmar som postar bild på sin "kompis" klocka och frågar om det är äkta eller inte.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Nu tolkade jag @kmg ´s svar som ironiskt...felaktigt måhända? Men att det var en passning till alla dessa nyreggade medlemmar som postar bild på sin "kompis" klocka och frågar om det är äkta eller inte.
Finns oftast lite allvar i det jag skriver. Jag ligger inte sömnlös över kompisarna, som ibland nog heter mållgan. Men jag ogillar fortf fakes, både saker och människor.
 

SPW

Cartier
Det var inte det jag skrev. Jag skrev om ”kompisar” som sportar fejkrollar. Kompisar som köper piratkopior. Skulle kunna vara fejk-väskor. Jag skulle vara lika oförstående. Patetiskt.
Vill du ha ett hjälpsamt svar. Berätta vänligast för dina vänner som diggar fejk att det är coolare att köpa saker i billiga affärer men som är äkta.
;)
 

Romelstorp

Breitling
Finns oftast lite allvar i det jag skriver. Jag ligger inte sömnlös över kompisarna, som ibland nog heter mållgan. Men jag ogillar fortf fakes, både saker och människor.
Nu var det jag som idag gjorde ett inlägg här för att på ett snabbt sätt få det bekräftat som jag misstänkte.
Så är passningen till mig att jag låtsas att det är en kompis medan det i själva verket är jag själv som har klockan är du fel ute.
Ja, jag har inte gjort många inlägg här och är ingen expert på klockor, jag precis som du ogillar när folk utger sig för att ha äkta vara så är det bara fejk..
Bär själv Omega och IWC, har dock ingen Rolex (inte ens en kopia)
Tycker dock det är trist att på forum finns folk som hugger när man försöker använda ett forums kompetens för att få ett svar.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Nu var det jag som idag gjorde ett inlägg här för att på ett snabbt sätt få det bekräftat som jag misstänkte.
Så är passningen till mig att jag låtsas att det är en kompis medan det i själva verket är jag själv som har klockan är du fel ute.
Ja, jag har inte gjort många inlägg här och är ingen expert på klockor, jag precis som du ogillar när folk utger sig för att ha äkta vara så är det bara fejk..
Bär själv Omega och IWC, har dock ingen Rolex (inte ens en kopia)
Tycker dock det är trist att på forum finns folk som hugger när man försöker använda ett forums kompetens för att få ett svar.
Om du läser senaste månadens inlägg om kompisar som har klockor som KS-medlemmar frågar om äktheten på, så kommer du se att en del känns riktigt fishy. Du har säkert en kompis vars klocka det var fråga om.
 

SPW

Cartier
Du verkar inte ta saker som kopior, tullfusk etc så allvarligt. Bara noterar...
Haha! Var bara inte dryg mot folk som frågar, trist att komma in som ny och stöta på sånt direkt, redan för mycket sånt på forumet. Rätt tydligt att han också tog det som ett drygt svar. Bra att du föregår med gott exempel, fortsätt så så blir det nog bra. Trevlig fortsättning!
 

LS

Panerai
2-Faktor
Bättre bild här
Men jag tackar för jag har fått bekräftat det jag misstänkte

Nog för man kan bli upprörd över kopior, men i det här fallet är det bara klockmärket på urtavlan som är ett plagiat. Maken till hemsk klocka får man leta efter och finns givetvis inte i rolex sortiment :D. Sälj till en skum firma som sysslar med indrivning ”betalar du inte får du bära den här i en vecka”.

Är det bara jag som tänker på Alien vs Predator och Alienware när jag ser på boetten?

B420824F-AA38-464D-9499-543763F96EAD.png
 

Starillusion

Cartier
Du verkar inte ta saker som kopior, tullfusk etc så allvarligt. Bara noterar...
Väldigt oskönt svar mot @Kridde, hur kan du veta att han inte ser på saken lika hårt som du? Bedömer du det genom att han inte är otrevlig här på forumet ? Säger bara att man kan ha väldigt starka åsikter men man behöver inte kasta skit i någons ansikte. Vill verkligen inte kasta bensin på älden men känns som man kan vara vänlig med sina svar. No harm, vill bara väl till alla.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
03D1B9FE-2AF3-4F26-B86E-829203E26F29.jpeg
Nog för man kan bli upprörd över kopior, men i det här fallet är det bara klockmärket på urtavlan som är ett plagiat. Maken till hemsk klocka får man leta efter och finns givetvis inte i rolex sortiment :D. Sälj till en skum firma som sysslar med indrivning ”betalar du inte får du bära den här i en vecka”.

Är det bara jag som tänker på Alien vs Predator och Alienware när jag ser på boetten?

B420824F-AA38-464D-9499-543763F96EAD.png
Själv ser jag bara Mårran gapa...
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Är väldigt dåligt på Daytona men vart väldigt nyfiken på den är Snapchaten jag fick under kvällen. Tyvärr är inte inte bilden den bästa att jobba med då jag tog en skärm dump på en snap som jag fick. Men skulle vara lite roligt att få höra mer om den. Vad jag försökt att läsa mig till, och om jag uppfattar det rätt borde det vara modell nr något i stil med "116528/11" och tillverkats / sålts början av 00talet eller slutet av 90talet. (rätta mig om jag har fel). Ny pris ca 300k försöker hitta något på c24 om vad den kan kosta idag. Men va väldigt begränsat utbud på denna modell och därför kom jag inte fram till något pris. Då just denna ser ut att vara väldigt sliten så förstår jag att denna kan vara svår att ge ett hum pris om. Men vad jag skulle tro i min värd cirkus 250k om det är en i bra tillstånd, eller har jag fel. Så mina frågor lyder då.
1. Av bilden ni kan se, tror ni att den är ok eller inte ?
2. Lite mer info, stämmer det jag skrev. Modell nr, årtal osv ?
3. Pris idag ?

Tack för svar, och tycker admin att denna fråga passar bättre i Daytona tråden så får hen gärna flytta inlägget.

Screenshot_20171225-224044.png
Ingen som vet något om denna? Jag blev nyfiken
 

Starillusion

Cartier
Den är tokfejk....?
Finns det någon som du känner spontant att den skriker fejk ?
För du är med på vilket inlägg han svarade på?
Jag la nämligen ner tid och gämförde bilderna, den jag la upp med en äkta på c24 samt google. Och jag kunde inte hitta något spontant som var super fel med den bilden jag la upp.
Men vad tror du ? @kmg :)
 
  • Like
Reactions: SPW
Topp