• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Håller helt med. Satt och tänkte igår att man borde ha ca 300 inlägg innan man får posta i den här tråden, då skulle 99% av alla lycksökare sorteras bort.
+1 Kul när man ser nån som reggat sej samma dag , startar en diskussion med en bild på text "Värdera denna åt mej" , "Är denna äkta" , "Kan jag tjäna några korvören på denna" "Min kompis kompis farfar undrar om denna är äkta" ! Nån måtta får dä ju va!? Nu är inte jag någon stor aktivist här inne , å uppfyller precis 300 strecket , av den anledningen att jag inte sitter på den kunskapen å bidra med så mycket. Å gillar å läsa istället å posta nån bild med nån oseriös text till ibland!
 

SPW

Cartier
Finns det någon som du känner spontant att den skriker fejk ?
För du är med på vilket inlägg han svarade på?
Jag la nämligen ner tid och gämförde bilderna, den jag la upp med en äkta på c24 samt google. Och jag kunde inte hitta något spontant som var super fel med den bilden jag la upp.
Men vad tror du ? @kmg :)
Nu vet jag inget om just det här fallet men det är ganska ofta klockor döms ut som fejk rätt snabbt...
 

kmg

Patek
2-Faktor
Finns det någon som du känner spontant att den skriker fejk ?
För du är med på vilket inlägg han svarade på?
Jag la nämligen ner tid och gämförde bilderna, den jag la upp med en äkta på c24 samt google. Och jag kunde inte hitta något spontant som var super fel med den bilden jag la upp.
Men vad tror du ? @kmg :)
Syftar på din polares gulddaytona. Om du säger att den äkta är det säkert så...

Varför man inte påpekar vad som är fel när man dömer ut klockor får du komma på själv.
 

Starillusion

Cartier
Syftar på din polares gulddaytona. Om du säger att den äkta är det säkert så...

Varför man inte påpekar vad som är fel när man dömer ut klockor får du komma på själv.
Har aldrig sagt att det är min polares kan vara min lika gärna. Och jag har aldrig sagt att de än är äkta. Kom med frågor kring klockan då jag hitta väldigt dålig info. I det här fallet så va papper å allt i sin ordning men blev endå väldigt frågan då personen som äger den tvivlar jag på har den ekonomin för att köpa en. Därför undrar jag om det finns något mer exakt som du ser som inte ser ut att vara i sin ordning. Och att man inte vill ge ut sånt information allt för mycket det vet jag och har läst tidigare i den här tråden. Men folk som är medvetna om att den är fejk kanske nöjer sig med att bara höra någon annan här i tråden säga det också, för att dom ska fattar att man inte kan använda den på stan. I mitt fall så är jag bara fundersam då allt ser ut att vara i sin ordning men jag misstror personen som äger den.
 

Starillusion

Cartier
Nu vet jag inget om just det här fallet men det är ganska ofta klockor döms ut som fejk rätt snabbt...
Just den här har jag inte fått något svar om eller ingen har sagt något bara @kmg som sagt att den är fejk men vill inte på peka vad exakt det är som visar att den är fejk. Men men, behöver inte älta vidare eller ha mer exakt svar. Jag har läst så mycket jag kan själv nu så får nöja mig så och tack er båda :)
 
  • Like
Reactions: SPW

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Vill du att vi ska ställa frågor till dig om din snapchatbild, så att du kan avgöra om klockan är äkta?

Får jag gissa att klockan är din, och du vet att den är fejk?
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Just den här har jag inte fått något svar om eller ingen har sagt något bara @kmg som sagt att den är fejk men vill inte på peka vad exakt det är som visar att den är fejk. Men men, behöver inte älta vidare eller ha mer exakt svar. Jag har läst så mycket jag kan själv nu så får nöja mig så och tack er båda :)
Kombinationen av suddiga bilder och kompis som inte borde ha råd att lägga +200k på en klocka brukar vara en tell. Tycker att urtavlan ser skev ut (ej lika avstånd mellan subdials och index tex). Tycker också att glaset ser repigt ut, vilket det inte borde vara möjligt iom safir. Får inte heller ihop proportionerna. Men upp med bättre bilder så får säkert bättre svar.
 

Starillusion

Cartier
Vill du att vi ska ställa frågor till dig om din snapchatbild, så att du kan avgöra om klockan är äkta?
Får jag gissa att klockan är din, och du vet att den är fejk?

Fråga på!
Klockan är inte min, har inte ens dom pengarna.
Jag vet inte att den är fake annars hade jag inte frågat. Men de jag reagerade över va att han hade box och papper på allt. Men är det en självklarhet då att den är äkta? Det tyckte inte jag, det kändes som något va lurt om klockan. Men kan bara vara jag som är dåligt påläst.
@Nygren ska försöka återkomma med bättre bilder som jag tar själv när jag återvänder till svergie så får vi avgöra då.
 
  • Like
Reactions: SPW

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror inte det innebär några större problem för fakeindustrin att låta barnarbetare med usla levnadsvillkor även tillverka boxar och papper till fejkklockorna.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag tror inte det innebär några större problem för fakeindustrin att låta barnarbetare med usla levnadsvillkor även tillverka boxar och papper till fejkklockorna.

Sant, ligger något i det du säger.
om jag inte minns helt knasigt så har jag för mig att det var någon här på klocksnack som blev lurad och köpte en fejk omega planet ocean komplett med box och cert av någon i Uddevalla, så visst det förekommer fejkade cert och boxar...
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag tror inte det innebär några större problem för fakeindustrin att låta barnarbetare med usla levnadsvillkor även tillverka boxar och papper till fejkklockorna.
Näe, den där grejen har jag aldrig riktigt fattat.
Man tycker det är fullt rimligt att fejktillverkarna får ihop en klocka som ändå (i många fall) kan vara svår att skilja från originalet. Men att de skulle kunna fejka ett papper med lite siffror på och en glorifierad pappkartong verkar helt orimligt för folk.
Konstigt
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Näe, den där grejen har jag aldrig riktigt fattat.
Man tycker det är fullt rimligt att fejktillverkarna får ihop en klocka som ändå (i många fall) kan vara svår att skilja från originalet. Men att de skulle kunna fejka ett papper med lite siffror på och en glorifierad pappkartong verkar helt orimligt för folk.
Konstigt
Eller ett ”äkthetsbevis” från någon värderingsman (har varit uppe för diskussion förut).
 

xmb216bc

Panerai
Just den här har jag inte fått något svar om eller ingen har sagt något bara @kmg som sagt att den är fejk men vill inte på peka vad exakt det är som visar att den är fejk. Men men, behöver inte älta vidare eller ha mer exakt svar. Jag har läst så mycket jag kan själv nu så får nöja mig så och tack er båda :)
Du får jämföra och se om du finner några avvikelser, denna bild från uret.se, det är en 116528/11
rolex-daytona.jpg
 

Kp123

Breitling
Hej:)!
Första tråden här för min del, hoppas inte sista. Jag har en Tag Heuer som jag misstänker är fake då jag ej hittar någon likadan någon stans på nätet. Hoppas ni kan hjälpa mig. Har köpt den som en äkta på svensk auktionsfirma på nätet. Mvh
E7118A5F-51A4-45FF-8D92-36BC71C3E775.png
E27A1CCE-D690-40A7-8716-340B5D2B1CF1.png
ADD49A8F-6780-434C-A089-08EC5535A258.png
 

Joakim C

Cartier
Du har så rätt tyvärr. Kika på detaljerna på vridringen, siffrorna är feta och dåligt gjorda, logotypen är taffligt tryckt med en dålig cliché. Även "professional" är gjort i samma dåliga kvalitet. Pengarna tillbaka omedelbums!
 

Rearden

Cartier
Jämfört med min snabba googling så ser din inte helt reko ut, men det kan ju vara köpprätt... Nått speciellt som får dig att tro att den är fejk?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hej:)!
Första tråden här för min del, hoppas inte sista. Jag har en Tag Heuer som jag misstänker är fake då jag ej hittar någon likadan någon stans på nätet. Hoppas ni kan hjälpa mig. Har köpt den som en äkta på svensk auktionsfirma på nätet. Mvh
E7118A5F-51A4-45FF-8D92-36BC71C3E775.png
E27A1CCE-D690-40A7-8716-340B5D2B1CF1.png
ADD49A8F-6780-434C-A089-08EC5535A258.png
Vad betalade du?
 

Lolle

Panerai
Håller med. Tror att Storyn stämmer hos några men att rätt många testar en panel som besitter lite mer kunskap för att se om de kan lura köpare på FB, Blocket eller Tradera
Håller också med men får en något annorlunda känsla för just det här inlägget - exempelvis är bilderna för en gångs skull tagna för att ge så bra förutsättningar som möjligt att hitta fel, inte suddiga bilder i skitdåligt ljus för att dölja något. Sedan hjälper det kanske att det inte är en kompis klocka eller nedärvd från TS farfars första hund eller liknande :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tyvärr så är den nog en kopia som väldigt många påpekat!

Kan så klart vara ett riktigt måndagsexemplar, men det tvivlar jag dessvärre starkt på!

Som påpekas så är loggan på tavlan kass gjord, även pärlan på vridningen/glasringen är dåligt gjord, som inte det vore nog, så är bakboetten bajs, ser ut som den polerats 100 ggr typ!

Så det är bara och höra av dig till auktionsfirman i detta fall Halmstads Auktionsfirma och häva köpet!

Hehe...fattar inte hur svårt det ska behöva vara och göra en riktig bedömning på en klocka från en så kallad auktoriserad firma! Känns som det blir vanligare och vanligare att det dyker upp fake/kopior från auktionshus, stora som små.

Här har du en bild på min TAG från 2000 serien, skiljer sig väldigt lite fysiskt på en Automat kontra Quartz .

Min tavla, A:et i TAG syns klart och så pärlan som indikerar kl 12 är annorlunda.

3151C45D-337F-4785-8CA1-AE2D977B9713.jpeg


På din TAG, ojoj, inte mycket som stämmer är lika med finishen.

hd_item_742349_575b65713e.JPG


Min bakboett.
A60AF60B-586A-47CF-8292-5BC32AE6D447.jpeg


Din.

Serienumret skulle förmodligen börjat med WE 121... någonting beroende va det sitter för tavla i klockan.
hd_item_742349_b7eca92777.JPG


Bild från en tidig katalog jag hade liggandes!

73D7A57B-CFC3-49AB-B28E-0FD6913609C6.jpeg
0C1D16A5-63ED-4B91-B34C-EE1650E99C10.jpeg



Med det sagt så önskar jag dig lycka till @Kp123 med att häva köpet och lämna tillbaka klockan!
 
Senast ändrad:

P-vakten

Patek
2-Faktor
Tyvärr så är den nog en kopia som väldigt många påpekat!

Kan så klart vara ett riktigt måndagsexemplar, men det tvivlar jag dessvärre starkt på!

Som påpekas så är loggan på tavlan kass gjord, även pärlan på vridningen är dåligt gjord, som inte det vore nog, så är bakboetten bajs, ser ut som den polerats 100 ggr typ!

Så det är bara och höra av dig till auktionsfirman i detta fall Halmstads Auktionsfirma och häva köpet!

Hehe...fattar inte hur svårt det ska behöva vara och göra en riktig bedömning på en klocka! Känns som det blir vanligare och vanligare att det dyker upp fake/kopior från auktionshus, små som stora.

Här har du en bild på min TAG från 2000 serien, skiljer sig väldigt lite fysiskt på en Automat kontra Quartz .

Min tavla, A:et i TAG syns klart och så pärlan som indikerar kl 12 är annorlunda.

3151C45D-337F-4785-8CA1-AE2D977B9713.jpeg


På din TAG, ojoj, inte mycket som stämmer är lika.

hd_item_742349_575b65713e.JPG


Min bakboett.
A60AF60B-586A-47CF-8292-5BC32AE6D447.jpeg


Din.

Serienumret skulle förmodligen börjat med WE 121... någonting.
hd_item_742349_b7eca92777.JPG


Bild från en tidig katalog jag hade liggandes!

73D7A57B-CFC3-49AB-B28E-0FD6913609C6.jpeg
0C1D16A5-63ED-4B91-B34C-EE1650E99C10.jpeg
Inspektör Affe :pompus:
 
Topp