• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Har precis ärvt denna och undrar om den är äkta. Verkar vara svårt att hitta information om gamla Fortis-klockor på nätet så jag har svårt att avgöra det. Om den är äkta, är det någon som kan svara på ungefär hur gammal den är? Har testat att dra upp den och den verkar hålla tiden ganska bra. Det enda jag kan anmärka på är att kronan verkar lite lös, det går att röra den uppåt/nedåt även i intryckt läge.
Fortis1.JPG

Fortis2.JPG


Fortis3.JPG

Fortis4.JPG
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej! Har precis ärvt denna och undrar om den är äkta. Verkar vara svårt att hitta information om gamla Fortis-klockor på nätet så jag har svårt att avgöra det. Om den är äkta, är det någon som kan svara på ungefär hur gammal den är? Har testat att dra upp den och den verkar hålla tiden ganska bra. Det enda jag kan anmärka på är att kronan verkar lite lös, det går att röra den uppåt/nedåt även i intryckt läge.
Fortis1.JPG

Fortis2.JPG


Fortis3.JPG

Fortis4.JPG
Nog verkar den "äkta". Ser inget konstigt med den. Den är från 1950-talet.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
upload_2017-10-11_15-35-43.png

En till bild. Sopig på nya safirare men insertet har nog aldrig kommit från Rolex. Kan det vara så att insert och länken på förra bilden är AM men klockan riktigt?
Sekundindexarna är en dead giveaway på sopfejks. Nästan alltid mer märkbara/kraftigare än riktiga. Varför kineserna är så dåliga vet jag ej? Borde inte vara svårt att få rätt direkt.
 

Bas

Patek
Vad säger ni om denna? Säljaren vill ha 11k med Referensnr 23917354. Hittar dock ingen klocka med den referensen?
IMG_1706.JPG
 

kay75

Omega
hej vad tror ni om den här? bretling crosswind special
Med vänlig hälsning
IMG_0003.JPG
IMG_0001.JPG
IMG_0002.JPG
 

Bilagor

  • IMG_0005.JPG
    IMG_0005.JPG
    188.9 KB · Visningar: 40
  • IMG_0004.JPG
    IMG_0004.JPG
    250.3 KB · Visningar: 41
  • IMG_0007.JPG
    IMG_0007.JPG
    196.2 KB · Visningar: 41
Topp