• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sfbio

Omega
Jo men det är klart man ska bidra med några rader , var väl egentligen lite slappt av mig att bara slänga upp den bild :p
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Känner du att den ser lite skum ut eller? Utan logo, bara en konstig text. Tyckte iaf jag första gången jag såg den. Den är ovanlig. Men den är faktiskt 100% kosher Breitling. Ref 9122. Tycker den är cool även om jag inte är fan av guldplatering egentligen.
IMG_7185.JPG

84,50 usd, som hittat. =)
Nr 8, "meets the fashion and timing needs of today's busy man" Bam!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Känner du att den ser lite skum ut eller? Utan logo, bara en konstig text. Tyckte iaf jag första gången jag såg den. Den är ovanlig. Men den är faktiskt 100% kosher Breitling. Ref 9122. Tycker den är cool även om jag inte är fan av guldplatering egentligen.
IMG_7185.JPG

84,50 usd, som hittat. =)
En av de enklare kronografmodellerna Breitling någonsin satt sitt namn på? Kanske tom den enklaste?
 
IMG_20170727_134342.jpg
IMG_20170723_164629.jpg
Jag fyller på med mina två Breitling klockor jag hittills har skaffat mig :) Den första är en 815 long playing. Den andra är verkligen The holy grail för mig jag har jagat en 765 CP länge nu men till slut så fick jag tag på en :) klockan är nyservad. Det jag behöver fixa på den är en ny pusher och en ny krona. Hojta gärna till om den är någon som sitter på delar :)
 

break out

Omega
Fantastisk tråd och särskilt trådstarte. Jag har tyvärr ingen klocka att kunna bidra ed i tråden men hoppas kunna köpa en ref 2111 chrono-matic någon gång.
 

Japocc

Omega
Riktigt najs tråd! Har ett tag varit riktigt sugen på en vintage Breitling. Tycker de är i en helt egen klass - särskilt i förhållande till de nyare modellerna.
Stora utmaningen verkar ju dock vara att de allra flesta vintage-brillorna som ligger ute för försäljning är antingen rent fejk, franken, eller målade. Ni som äger dessa - vad har ni för strategier när ni letar vintage Breitling?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
IMG_20170727_134342.jpg
IMG_20170723_164629.jpg
Jag fyller på med mina två Breitling klockor jag hittills har skaffat mig :) Den första är en 815 long playing. Den andra är verkligen The holy grail för mig jag har jagat en 765 CP länge nu men till slut så fick jag tag på en :) klockan är nyservad. Det jag behöver fixa på den är en ny pusher och en ny krona. Hojta gärna till om den är någon som sitter på delar :)
Vilka pärlor!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
IMG_20170727_134342.jpg
IMG_20170723_164629.jpg
Jag fyller på med mina två Breitling klockor jag hittills har skaffat mig :) Den första är en 815 long playing. Den andra är verkligen The holy grail för mig jag har jagat en 765 CP länge nu men till slut så fick jag tag på en :) klockan är nyservad. Det jag behöver fixa på den är en ny pusher och en ny krona. Hojta gärna till om den är någon som sitter på delar :)
Oj då, en 765a på forumet. Inte illa pinkat. :)
Båda är skitsnygga.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Egentligen behöver man en 765 för att ha en seriös vintage-samling. Tycker bara de stuckit så omotiverat i pris, trots allt har de vanliga verk från venus och valjoux så inget superoriginellt just där. Om andra klockor med t ex kal.11/12 och 7740 skulle sticka skulle jag mer förstå det. Jag har undrat varför just dessa dragit? Är det för att de är så snygga?
 
Topp