• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är ganska sugen på en vintage-icke-kronograf-Breitling, men har förstått att det finns en del fallgropar med dom.
Drömmen är ju en TransOcean (bild uppenbart stulen). Men det jag hittat i prisväg var denna som såldes för $1.400 för tre år sen.
33toub8.jpg

Vad finns det för billigare alternativ? 40- till 60-tal tänker jag, lite i detta stuk. Googlar man på vintage Breitling så är 95/100 kronografer, så lite småknepigt att sålla.
Tipsa gärna om reffar och kalibrar att hålla utkik efter!

• Like
Reactions: bvb
Hallå JensBP,

bifogar lite nya bilder. Någon som vågar sig på en värdering? :)
Sorry sent svar!!! Missat helt. Ärligt talat vågar jag mig ej på en värdering av den där. Den är unik, möjligen lite väl skadad tavla. Finns säkert mögelfantaster som går igång på den tavlan. ;) Men nej, jag vågar inte. Behåll den!!! Kommer inte gå ner iaf, den saken är säker. :)

• Like
Reactions: @at
Har du något tips på bra band för min @JensBP ?
Smaken är ju som baken, men jag gillar bruna band till ljusa tavlor (till en del mörka tavlor också för all del). Ibland svarta band, beror helt på. Inte för tjockt band iallafall. Något reptilband som ödla eller orm skulle nog se bra ut. Hirsch strutsband kanske? Eller Rios Softpig som är ett vanligt brunt läder (gris) med fin struktur, ganska platt och mjukt. Lätt att få upp lite patina på om man så vill. Kör ett gris på min Navitimer.

• Like
Sorry sent svar!!! Missat helt. Ärligt talat vågar jag mig ej på en värdering av den där. Den är unik, möjligen lite väl skadad tavla. Finns säkert mögelfantaster som går igång på den tavlan. ;) Men nej, jag vågar inte. Behåll den!!! Kommer inte gå ner iaf, den saken är säker. :)

Okej, tips på vart jag kan ta den för en riktig värdering och kanske en auktion?
Du säger behåll? Varför? :)

Okej, tips på vart jag kan ta den för en riktig värdering och kanske en auktion?
Du säger behåll? Varför? :)
Behålla för att den är fin och unik, om man inte är i akut behov av pengar så är det ju inte så att den går ner i pris. Sannolikt tvärtom.

Kanske Kaplans eller bukowski, de kan ge en bra värdering säkert. Jag är lite osäker på hur negativt det är med tavlan i rena pengar.

• Like
Behålla för att den är fin och unik, om man inte är i akut behov av pengar så är det ju inte så att den går ner i pris. Sannolikt tvärtom.

Kanske Kaplans eller bukowski, de kan ge en bra värdering säkert. Jag är lite osäker på hur negativt det är med tavlan i rena pengar.

Får tacka för dina utförliga svar! Kan hålla med dig om bandet men det är original... (;

Hej,
Som sagt saknar klockan värdering och service-historik, är tradera ändå ett bra alternativ?
Jag tror att tradera är en bra säljkanal för det uret, men vill du först ha en värdering så får du nog bäst värdering från klocksnack eller något annat forum. Just nu går alla försäljningar sådär tror jag. Våren är nog bäst för att sälja.

@JensBP Menar du att uret är ett unikum och värd en massa pengar?

Får tacka för dina utförliga svar! Kan hålla med dig om bandet men det är original... (;
Inte original till den klockan det bandet.

Jag tror att tradera är en bra säljkanal för det uret, men vill du först ha en värdering så får du nog bäst värdering från klocksnack eller något annat forum. Just nu går alla försäljningar sådär tror jag. Våren är nog bäst för att sälja.

@JensBP Menar du att uret är ett unikum och värd en massa pengar?
Nej, uret är ju häftigt och värt att spara snarare, så länge man inte är i akut pengabehov. Värd massa pengar är ju relativt vad som är mycket pengar, men jag tror inte man får så mycket jämfört med andra av samma ref pga skadade tavlan. Tavlan är en stor del av värdet. Personligen skulle jag njutit av klockan istället. :)

En av mina absoluta drömklockor är en Breitling, Superocean ref 2005.. drömmer om att kunna lägga till en sådan till samlingen någon gång i framtiden...

Hallå JensBP,

bifogar lite nya bilder. Någon som vågar sig på en värdering? :)

Men den förtjänar ett bättre band. Huua. ;)

Svårt att avgöra på bilden om det är en Gay Freres eller Bonklip länk. Oavsett vilket är den nog hyfsat tidsenlig med klockan så helt galet tycker jag inte det är även om det kanske finns band som den gör sig bättre på.

• Like
Reactions: @at
#LegendaryFuture
För er som missat det körde Breitling en hype-kampanj/countdown på Instagram igår under denna hashtag. B-Unit var såklart med!
Ny ägare och sannolikt back to the roots. Sök hashtaggen på insta för mängder av ljuvlig vintage Breitling.
09296F23-F05A-46C0-9D38-C25D35A335DC.jpeg

D7FFAA72-F624-4A83-A8D9-52F46465AEB1.jpeg

Senast ändrad:
#LegendaryFuture
För er som missat det körde Breitling en hype-kampanj/countdown på Instagram igår under denna hashtag. B-Unit var såklart med!
Ny ägare och sannolikt back to the roots. Sök hashtaggen på insta för mängder av ljuvlig vintage Breitling.
09296F23-F05A-46C0-9D38-C25D35A335DC.jpeg

D7FFAA72-F624-4A83-A8D9-52F46465AEB1.jpeg

.

Senast ändrad:
Jag snubblade över en gammal flieger referens 3020. Jag har ingen aning om jag betalade över/underpris för den eftersom jag inte hittar några andra till salu. Jag tycker den är trevlig iaf.
0F27E44E-356B-43B7-80F3-D58D17C43DF5.jpeg
4C241207-7F4D-4584-A1B2-4F7FAE8D6C8F.jpeg
73DEC06C-4F6C-4EE0-B0D3-AB1F32F8E1F1.jpeg
E2556038-7F16-41A4-92CF-B64B3F926520.jpeg
B1B2A824-B8A2-4BD1-998F-CD1ED9F6C462.jpeg
8330C08D-172B-42CC-A8A0-D88923900117.jpeg
29772803-C2A5-4D02-917A-1B13A55735A3.jpeg
Grym! Ser ut som en 768 men hört att vissa varit märkta 3020. Kan du inte fota insidan av caseback och verk? Skulle vara intressant att se.
Jag är ingen expert på dessa fliegers, men just 3020 är spännande. Jag skulle föreslå att du även lägger upp den på breitlingsource vintage-del för lite info, det finns några extremt duktiga där.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp