• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla mopedtråden

Hej! Har ett antal klenoder som ska säljas, bl.a. Puch Dakota, en äldre Victoria, Crescent 50S, Mustang Mamba och Crescent Compact.

Är Tradera rätt kanal? Vad bör annonserna innehålla för information utöver bra bilder?

Spännande!

Proveniens är alltid intressant samt allt du vet i övrigt!
…och inte bara bra bilder, många bilder särskilt på detaljer som motor, krom och lack!

Vad är det för Victoria?

Har själv en Rexoped från 1956 med MS51 Victoria motor!

IMG_6194.jpeg

Senast ändrad:
Kul visste inte de fanns en mopedtråd också... Har ju några mopeder...
denna saxopeden vart väl den senast köpta... inte gjort mycket mer än startat upp
den o monterat en pluggdragen cylinder samt original ljuddämpare nya viers och handtag...
idag195.jpg

Denna köpte jag och piffade upp i våras...
idag145.jpg

sen kunde jag inte motstå utan de vart en liten honda monkey också är en 76a men
då tanken vart tokrutten så har den just nu fått en nyare och bucklig kina monkey tank så länge får duga tills jag hittar rätt modell..
idag102.jpg

Fixade även till tösens moped med ny lack... Då hon valde sno min skabbiga åka till grannen moped och göra den till sin...
fox33.jpg

Sen har jag väl ett gäng ytterligare mest för de blir lätt så...

Tja kanske inte riktigt en moped men kul ändå... Grabben drog hem en trasig gammal Permobil....
Sen påbörjade han sitt första egna riktiga bygge... Visst lite hjälp av mig men inte mycket mest om ideer hur
han kunde bygga ja o med delarna så klart också...

Men ett kul bygge av en 15åring tycker jag och visst kunde svetsar sett lite bättre ut men de fungerar...
idag394.jpg

Delar vad jag vet som används är i alla fall en bit av ramen på en Komar bakaxeln och bromshandtag ifrån en trasig barnfyrhjuling.
En Sachs trampmotor en 60cc agge portad cylinder och högkompstopp o en kyrkportsförgasare en tank från en Tomos ja sen handtag o vires samt lite
järnskrot och gammalt bilbatteri(ska tydligen ha stereo senare också)

idag395.jpg

Ja låg vikt och 60cc drevad vrålstark men ändå snabbare än man kan svänga..
Gissar ett litet hjul fram och stark och baktung ger mer kraft framåt än svängradie.
idag393.jpg
Fick i alla fall bränt dit en bakre bärarm till en Volvo som förstärkning av ramen så kanske den håller ihop tills den inte
är lika rolig längre och jag kan få tillbaks motorn till nått eget bygge..
idag396.jpg

Men som sagt tycker de är ett kul bygge av en 15åring...

Senast ändrad:
Kul visste inte de fanns en mopedtråd också... Har ju några mopeder...
denna saxopeden vart väl den senast köpta... inte gjort mycket mer än startat upp
den o monterat en pluggdragen cylinder samt original ljuddämpare nya viers och handtag...
idag195.jpg

Denna köpte jag och piffade upp i våras...
idag145.jpg

sen kunde jag inte motstå utan de vart en liten honda monkey också är en 76a men
då tanken vart tokrutten så har den just nu fått en nyare och bucklig kina monkey tank så länge får duga tills jag hittar rätt modell..
idag102.jpg

Fixade även till tösens moped med ny lack... Då hon valde sno min skabbiga åka till grannen moped och göra den till sin...
fox33.jpg

Sen har jag väl ett gäng ytterligare mest för de blir lätt så...
Snygg 145a. Känd från Facebook 😎

Tillbaka
Topp