• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Originalstorlek och PRO lĂ€nk men sista iterationen med superquartz. Mycket nöjd Ă„terfalls-aerospacare sedan nĂ„gon mĂ„nad 😁

Min förra mÄste varit runt ~ 1995, tror det var innan repetition minutes med bara aerospace pÄ tavlan, rasslig aerospace-lÀnk.
Den dÀr Àr ju i ett "rÀtt ok" skick ocksÄ ;)

!Ops!
1EA9312C-E6E3-4024-AF0E-151657E0F56A.jpeg

Är med i familjen en stund
20210205_074709.jpg
20210205_074720.jpg
JÀkligt coolt! Har alltid gillat den dÀr konfigurationen sedan de gick över till digital co-pilot modul frÄn den analoga. Försökte lÀnge och vÀl att hitta det till Aerospace Evo men aldrig lyckats. Till och med Breitling i TÀby kunde inte hitta ett sÄdan lÀnk med co-pilot. DÀremot kan jag svÀra pÄ att jag sÄg den pÄ Breitlings hemsida för nÄgot eller nÄgra Är sedan. NÄgon som vet om det verkligen tillverkats pÄ EvolÀnken?

JÀkligt coolt! Har alltid gillat den dÀr konfigurationen sedan de gick över till digital co-pilot modul frÄn den analoga. Försökte lÀnge och vÀl att hitta det till Aerospace Evo men aldrig lyckats. Till och med Breitling i TÀby kunde inte hitta ett sÄdan lÀnk med co-pilot. DÀremot kan jag svÀra pÄ att jag sÄg den pÄ Breitlings hemsida för nÄgot eller nÄgra Är sedan. NÄgon som vet om det verkligen tillverkats pÄ EvolÀnken?

Co-Pilot Àr riktigt frÀckt, dock inte för alla men helt klart drar den uppmÀrksamhet till sig;)
Aerospace EVO var den sista Aerospace:n som kunde bestyckas med Co-Pilot och sista Äret var 2017. Var sjÀlv nÀra pÄ att köpa en sprillans ny pÄ c24 det sista Äret.

Ägde sjĂ€lv en E79362+Co-Pilot fram tills 020:
2.jpg

1.jpg

20.jpg

Aerospace EVO med Co-Pilot:
601.jpg

s-l1600.jpg

Aerospace "Avantage" med Tuxedo(black volcano) tavla och Co-Pilot frÄn 2010-2013
unnamed.jpg

Senast Àndrad:
Vad gÄr en sÄnhÀr fullset pÄ? Undrar om nÄgon vet om det Àr 2005 eller 2018 klockan Àr servad.
FC688C94-293A-4D84-B700-0AE4F5228E80.jpeg
02FA3B14-942A-4958-8E8C-C86EE6B953A7.png

HĂ€rlig fullset!. Den Ă€r rimligen vĂ€rd 10-12k frĂ„n privatperson med tanke pĂ„ att den Ă€r fullset, med lĂ€nk och har en del servicehistorik bakom sig. Senaste fullservice frĂ„n TP i TĂ€by Ă€r flera tusenlappar vilket bör öka pĂ„ klockan en gnutta. Skulle man begĂ€ra 14k sĂ„ Ă€r inte det orimligt heller för klockan ser ut att vara fin. I sedvanlig ordning hĂ€nger mycket pĂ„ skicket för hur dyr den ska bli. Det Ă€r ju inte sĂ„ lĂ€tt att hitta riktigt fina lĂ€ngre. Ett tips Ă€r att kolla om bakstycket Ă€r mĂ€rkt SQ som betyder superquartz, alltsĂ„ den kan ha blivit dyrt uppgraderad vilket innebĂ€r ett finare verk som gĂ„r att serva med ny display. Övrig service som tĂ€thetsservice kan ocksĂ„ blivit gjort ett antal gĂ„nger Ă€ven om det inte framgĂ„r i servicepappret.

HĂ€rlig fullset!. Den Ă€r rimligen vĂ€rd 10-12k frĂ„n privatperson med tanke pĂ„ att den Ă€r fullset, med lĂ€nk och har en del servicehistorik bakom sig. Senaste fullservice frĂ„n TP i TĂ€by Ă€r flera tusenlappar vilket bör öka pĂ„ klockan en gnutta. Skulle man begĂ€ra 14k sĂ„ Ă€r inte det orimligt heller för klockan ser ut att vara fin. I sedvanlig ordning hĂ€nger mycket pĂ„ skicket för hur dyr den ska bli. Det Ă€r ju inte sĂ„ lĂ€tt att hitta riktigt fina lĂ€ngre. Ett tips Ă€r att kolla om bakstycket Ă€r mĂ€rkt SQ som betyder superquartz, alltsĂ„ den kan ha blivit dyrt uppgraderad vilket innebĂ€r ett finare verk som gĂ„r att serva med ny display. Övrig service som tĂ€thetsservice kan ocksĂ„ blivit gjort ett antal gĂ„nger Ă€ven om det inte framgĂ„r i servicepappret.
Tack för utförligt svar!

Det finns kosmetiska skillnader. E65062 VS E75362
E75362 Àr den sista pÄ 40mm, (Är 01-05)
Nedan ser man bl.a. lite mer snedstÀllda/kursivare index och fetare font pÄ rehaut-ringen till E65062.
E75362 har nÄgot lite större index och markörer, se t.ex. index nr 6 samt lite grövre text ovanför nedre displayen.

E65062 vs E75362.jpg

Senast Àndrad:
NÄgon som vet nÀr nÀsta version av Aerospace presenteras? Redan nu tycks ju Evo inte vara möjlig att köpa rakt av pÄ Breitling.com och jag har hört rykten pÄ brittiska forum om att en ny Aerospace Àr i faggorna...

34 gram kÀrlek.
Nylumad med 100% förnybar solenergi.
GrÄ som @Aerospace trots den blÄa tonen.

20210208_121252.jpg

34g Àr vÀldigt lite, sÄ pass att man glömmer bort den pÄ nÀven.
E75362 fÄr vi sÀga Àr den mest miljövÀnliga Aerospace:n med mycket lysmassa och utan strömslukande bakgrundsbelysning ;)
Dessutom mindre materialÄtgÄng Àn de senare större varianterna.
Haha dÀr lurade du mig ordentligt för jag trodde verkligen den var svart!. Ibland fuskar vi, det Àr normalt.

giphy.gif

Grattis till nyförvÀrvet.

Grattis. Enligt mig den bÀsta referensen av Aerospace. Coolt med utc ocksÄ
Tackar! Ja, jag tror det Àr den bÀsta utgÄvan. Iaf för mig. 42mm, bÀrs som en Speedy ungefÀr, blir varken biffigt eller spinkigt. Bra storlek pÄ tavla i min smak.
Det Àr mer Àn UTC. Co-pilot har kronograf som ger take-off/landing time :D Man kan ha multipla sÄdana stÄr det. SuverÀnt pÄ nÀsta flygresa (nÀr nu det blir).
4EB53D7C-E1D7-4956-B481-DC1171CFD250.jpeg

Tackar! Ja, jag tror det Àr den bÀsta utgÄvan. Iaf för mig. 42mm, bÀrs som en Speedy ungefÀr, blir varken biffigt eller spinkigt. Bra storlek pÄ tavla i min smak.
Det Àr mer Àn UTC. Co-pilot har kronograf som ger take-off/landing time :D Man kan ha multipla sÄdana stÄr det. SuverÀnt pÄ nÀsta flygresa (nÀr nu det blir).
4EB53D7C-E1D7-4956-B481-DC1171CFD250.jpeg
Ja precis. De Àldre pÄ 40mm har sin charm men Avantage pÄ 42mm Àr helt klart lyckad, föredrar Pro2-lÀnken framför pro3 som sitter pÄ Evon.

Har Àgt ett gÀng olika Aerospace genom Ären, kommer ett sug dÄ och dÄ :)

Ja precis. De Àldre pÄ 40mm har sin charm men Avantage pÄ 42mm Àr helt klart lyckad, föredrar Pro2-lÀnken framför pro3 som sitter pÄ Evon.

Har Àgt ett gÀng olika Aerospace genom Ären, kommer ett sug dÄ och dÄ :)
HÄller med, jag har en av varje generation, och anvÀnder alla regelbundet, men PRO 2 lÀnken Àr en klar favorit.

Tillbaka
Topp