• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Haha, en dag blir det sÀkert sÄ! Köpte den för att fÄ en Aerospace liknande erfarenhet ;)

Tack för tipset! FÄr ta och prova det :) Kronan Àr riktigt trög att snurra sÄ misstÀnker att det kanske Àr slitage dÄ klockan Àr 20+ Är gammal.
PXL_20201125_091018687.PORTRAIT.jpg

Försöker tycka den Ă€r cool men egentligen rĂ€lig 😅
LÀnken fÄr mig att tÀnka pÄ en viss Tag Heuer Link.
UrsĂ€kta, det Ă€r en praktisk vardagsklocka Ă€ndĂ„đŸ‘(urverket, 100m wr och materialet fĂ„r pluspoĂ€ng)
Packningen i kronan nöts rÀtt fort vilket innebÀr att kronan blir lösare/lÀttrullad sÄ lite konstigt om kronan Àr trög, kanske har den inte anvÀnts sÄ mycket eller Àr utbytt för inte sÄ lÀngesedan?

Haha, en dag blir det sÀkert sÄ! Köpte den för att fÄ en Aerospace liknande erfarenhet ;)

Tack för tipset! FÄr ta och prova det :) Kronan Àr riktigt trög att snurra sÄ misstÀnker att det kanske Àr slitage dÄ klockan Àr 20+ Är gammal.
PXL_20201125_091018687.PORTRAIT.jpg

UrsĂ€kta, det Ă€r praktisk vardagsklocka Ă€ndĂ„đŸ‘
Packningen i kronan nöts rÀtt fort sÄ lite konstigt om kronan Àr trög, kanske har den inte anvÀnts sÄ mycket eller Àr utbytt för inte sÄ lÀngesedan?
Ser ju ut som kronan pÄ Tissoten Àr nÄgot mindre greppvÀnlig Àn den pÄ Aerospace med...
2876D7C1-DC5A-4938-8110-E7BE3BA4E4CB.jpeg

UrsĂ€kta, det Ă€r en praktisk vardagsklocka Ă€ndĂ„đŸ‘(urverket, 100m wr och materialet fĂ„r pluspoĂ€ng)
Packningen i kronan nöts rÀtt fort vilket innebÀr att kronan blir lösare/lÀttrullad sÄ lite konstigt om kronan Àr trög, kanske har den inte anvÀnts sÄ mycket eller Àr utbytt för inte sÄ lÀngesedan?

Haha, jag kan definitivt bekrĂ€fta att jag köpte klockan helt för insidan 😅 Har inte burit en titanklocka sedan jag gick i högstadiet sĂ„ det var Ă€ndĂ„ en trevlig pĂ„minnelse.

Kan testa att byta kronpackningen och se om det hjÀlper, hade ÀndÄ tÀnkt lÀgga en bestÀllning hos Cousins innan övergÄngsreglerna gÄr ut :)

PXL_20201124_155229191.NIGHT.jpg

PÄtal om insidan, nÄgon som vet vart "hÄlet" för att lossa kronan sitter pÄ verket?

Ser ju ut som kronan pÄ Tissoten Àr nÄgot mindre greppvÀnlig Àn den pÄ Aerospace med...
2876D7C1-DC5A-4938-8110-E7BE3BA4E4CB.jpeg

Ja den Àr vÀldigt ovÀnlig mÄste jag sÀga. Ser klart lÀttare ut pÄ Aerospacen.

Haha, jag kan definitivt bekrĂ€fta att jag köpte klockan helt för insidan 😅 Har inte burit en titanklocka sedan jag gick i högstadiet sĂ„ det var Ă€ndĂ„ en trevlig pĂ„minnelse.

Kan testa att byta kronpackningen och se om det hjÀlper, hade ÀndÄ tÀnkt lÀgga en bestÀllning hos Cousins innan övergÄngsreglerna gÄr ut :)

PÄtal om insidan, nÄgon som vet vart "hÄlet" för att lossa kronan sitter pÄ verket?

Ja den Àr vÀldigt ovÀnlig mÄste jag sÀga. Ser klart lÀttare ut pÄ Aerospacen.

hehe tÀnkte det kunde vara sÄ men Àr ju ÀndÄ en bra bruksklocka. Skönheten finns Àven pÄ insidan har jag fÄtt lÀra mig. Nu nÀr man ser undersidan förstÄr man att kronan inte blir sÄ lÀtt att rulla :confused:

Se den röda pilen ;)

Senast Àndrad:
hehe tÀnkte det kunde vara sÄ men Àr ju ÀndÄ en bra bruksklocka. Skönheten finns Àven pÄ insidan har jag fÄtt lÀra mig. Nu nÀr man ser undersidan förstÄr man att kronan inte blir sÄ lÀtt att rulla :confused:

Se den röda pilen ;)

Tackar sÄ mycket för hjÀlpen :)!

Edit: kan Àven tillÀgga att det var ditt inlÀgg @Aerospace om att eta 988.333 anvÀnds som ersÀttningsverk till Aerospace som ledde mig till Tissoten :D

Senast Àndrad:
NĂ€r jag lĂ€ser den fina guiden i första inlĂ€gget i denna trĂ„den blir jag fundersam pĂ„ vad jag verkligen har köpt för ngt. Vad jag kan se pĂ„ bilder i guiden sĂ„ har jag en 56062.1 men pĂ„ mitt baklock stĂ„r det 65062. Vad sĂ€ger ni? Är det nĂ„got tokigt i guiden eller Ă€r det fel baklock pĂ„ min klocka? Eller missar jag nĂ„got?
3B2F6C8D-3A1C-48F2-B68B-ABCBAEFE30D9.jpeg

NĂ€r jag lĂ€ser den fina guiden i första inlĂ€gget i denna trĂ„den blir jag fundersam pĂ„ vad jag verkligen har köpt för ngt. Vad jag kan se pĂ„ bilder i guiden sĂ„ har jag en 56062.1 men pĂ„ mitt baklock stĂ„r det 65062. Vad sĂ€ger ni? Är det nĂ„got tokigt i guiden eller Ă€r det fel baklock pĂ„ min klocka? Eller missar jag nĂ„got?
Var köpte du den?

Kan vara sĂ„ att urverket Ă€r bytt vid en service, dĂ„ kan du fĂ„tt med det "nya" (numera urgamla) urverket och dĂ€rmed backlocket för just det urverket. Tror det finns info om just detta i nĂ„gon av alla sidorna i denna trĂ„d 😇

Kan vara sĂ„ att urverket Ă€r bytt vid en service, dĂ„ kan du fĂ„tt med det "nya" (numera urgamla) urverket och dĂ€rmed backlocket för just det urverket. Tror det finns info om just detta i nĂ„gon av alla sidorna i denna trĂ„d 😇
Det kanske lÄter rimligt ja. FÄr leta fram lite referensbilder pÄ verken och jÀmföra!

Det Àr en E65... Tror tryckfelsnisse varit o petat i introduktionen ;)

Du kan vara lugn, allt Àr i ordning med din Aerospace. Den Àr frÄn ca 95-98 med rÀtt tavla etc till referensen. Luddigt kring E56062.1 som jag inte direkt har forskat i men skulle sÀga att E56062.1 ÀndÄ blev mÀrkt E65062. Jag har inte sett nÄgon E56062.1 mÀrkning förutom E56062. Vet inte hur det sÄg ut för Aerospace II (2) i slutfasen, kanske man tryckte in ett E10.391 verk med "Repetition Minutes" funktionen?.
E56062.1 Àr en "Repetition Minutes" som kom efter Aerospace II (2) med uppdaterat verk till E10.391 som ocksÄ sitter i E65062.

Aerospace .jpg

Laketwig:s katalogbild frÄn 98:
Breitling - katalog 3.jpg

Senast Àndrad:
Du kan vara lugn, allt Àr i ordning med din Aerospace. Den Àr frÄn ca 95-98 med rÀtt tavla etc till referensen. Luddigt kring E56062.1 som jag inte direkt har forskat i men skulle sÀga att E56062.1 ÀndÄ blev mÀrkt E65062. Jag har inte sett nÄgon E56062.1 mÀrkning förutom E56062. Vet inte hur det sÄg ut för Aerospace II (2) i slutfasen, kanske man tryckte in ett E10.391 verk med "Repetition Minutes" funktionen?.
E56062.1 Àr en "Repetition Minutes" som kom efter Aerospace II (2) med uppdaterat verk till E10.391 som ocksÄ sitter i E65062.

Aerospace .jpg

Snyggt! Stort tack för utförlig beskrivning â˜ș

Du kan vara lugn, allt Àr i ordning med din Aerospace. Den Àr frÄn ca 95-98 med rÀtt tavla etc till referensen. Luddigt kring E56062.1 som jag inte direkt har forskat i men skulle sÀga att E56062.1 ÀndÄ blev mÀrkt E65062. Jag har inte sett nÄgon E56062.1 mÀrkning förutom E56062. E56062.1 Àr en "Repetition Minutes" som kom efter Aerospace II (2) med uppdaterat verk till E10.391 som ocksÄ sitter i E65062.

Aerospace .jpg

Är det sĂ„ lĂ€tt att skillnaden Ă€r att tavlan pĂ„ 56062.1 har Aerospace printrat pĂ„ tavlan medan E65062 har Repetition Minutes?
23AC43F7-758A-4ACD-A736-413E496FDFAC.jpeg
883C5609-847A-4553-BE0E-5976D997E98A.jpeg

Senast Àndrad:
Är det sĂ„ lĂ€tt att skillnaden Ă€r att tavlan pĂ„ 56062.1 har Aerospace printrat pĂ„ tavlan medan E65062 har Repetition Minutes?

Ändrade i mitt inlĂ€gg nyligen som inte kom med nu nĂ€r du citerade, se ovan :)

"Vet inte hur det sÄg ut för Aerospace II (2) i slutfasen, kanske man tryckte in ett E10.391 verk med "Repetition Minutes" funktionen?."

SĂ„g det nu :)
Det skulle kunna vara sĂ„ :) Det Ă€r ju i vart fall en ”enkel” förklaring!

Jupp, jag tror som du sĂ€ger att Aerospace II (2)-printen satt kvar. Jag har inte sett en E56062.1 mĂ€rkning och jag undrar om uppdateringen frĂ„n Aerospace II (2) till E56062.1 nĂ€mnts i en katalog?. En kortvarig övergĂ„ng som folk glömde eller gud för den delen 😅

Jupp, jag tror som du sĂ€ger att Aerospace II (2)-printen satt kvar. Jag har inte sett en E56062.1 mĂ€rkning och jag undrar om uppdateringen frĂ„n Aerospace II (2) till E56062.1 nĂ€mnts i en katalog?. En kortvarig övergĂ„ng som folk glömde eller gud för den delen 😅
Ja E56062.1 kan inte vara speciellt vanlig.
Kom pro 1 lÀnken första gÄngen till .1?

Ja E56062.1 kan inte vara speciellt vanlig.
Kom pro 1 lÀnken första gÄngen till .1?

Om nĂ„gon har kataloger 94-96 kan man se vad som hĂ€nt đŸ€”
Pro 1 lÀnken dök upp under ref. 80360 eran, ca 93-94. Fanns Àven i en ovanlig plÀterad tvÄton(se nÄgra flikar bakÄt i trÄden). Det var inte SEL-ÀndlÀnkar utan ihÄliga.
Billigt kan man tycka men Ä andra sidan en gnutta viktbesparande, precis som Àldre Rolex-lÀnkarna.

Senast Àndrad:

Se den röda pilen ;)

Tog och tvÀttade boetten i ultraljudstvÀtten och nu gÄr det mycket lÀttare att snura pÄ kronan :)

Tillbaka
Topp