Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nuvarande modell Aerospace EVO dök upp under 2013 men det Àr sÄ vitt jag har förstÄtt stopp i försÀljningen trots att Breitling skyltar med den pÄ hemsidan. Detta för att det sannolikt ska komma ut en ny trots nuvarande quartz-killern och Mr No Wings vd:n Kern.Finns det nÄgon som kan hjÀlpa mig med svar pÄ dessa frÄgor betr Aerospace status ?
Nuvarande modell, nÀr kom den ?
Ăr eller har Aerospace haft en paus(nĂ€rtid) i Breitlings program eller Ă€r den tom pĂ„ vĂ€g att fasas ut ?
Oproportionerliga men vem Àr inte det. Inget jag ens har tÀnkt eller reagerat pÄ.Var lÀnge instÀlld pÄ att skaffa mig en evo tills jag sÄg nÄgon nÀmna att visarna var för smÄ för klockan.
Hade inte tÀnkt pÄ det men sedan dess ser dom löjligt smÄ och spÀda ut i förhÄllandet till en sÄ pass biffig och maskulin klocka. Nu börjar suget ÀndÄ komma tillbaka... Vad sÀger ni som Àger den, hur upplever ni visarna?
![]()
Du anvÀnder ÀndÄ den digitala displayen för tiden för man Àr ju lat och orkar inte anvÀnda hjÀrnceller att lokalisera var visarna stÄr och vad de betyderVar lÀnge instÀlld pÄ att skaffa mig en evo tills jag sÄg nÄgon nÀmna att visarna var för smÄ för klockan.
Hade inte tÀnkt pÄ det men sedan dess ser dom löjligt smÄ och spÀda ut i förhÄllandet till en sÄ pass biffig och maskulin klocka. Nu börjar suget ÀndÄ komma tillbaka... Vad sÀger ni som Àger den, hur upplever ni visarna?
![]()
FÄr man frÄga vad den kostade? Tyckte TP pratade om 2-3k nÀr jag frÄgade dom sist (dom kanske tar igen kostnaden pÄ arbetet istÀllet?)Tog mig i kragen och bytte ut lcd displayen pÄ flygarn igÄr kvÀll. Va ganska nervöst mÄste jag sÀga innan allt föll pÄ plats och man sÄg den lysa upp igen. Displayen kostade ju tyvÀrr en njure men det va de vÀrt![]()
![]()
Gav ca 5k för displayen frÄn ebay inkl frakt och moms. Jag har hört att breitling byter hela modulen och det kostar 11-12k. Om man har en Àldre Aerospace utan belysning eller minute repeater sÄ kan man komma undan billigare genom att köpa ETA verket som breitling Àr baserat pÄ.FÄr man frÄga vad den kostade? Tyckte TP pratade om 2-3k nÀr jag frÄgade dom sist (dom kanske tar igen kostnaden pÄ arbetet istÀllet?)
Jag frÄgade TP för nÄgra veckor sen och dÄ uppskattade han det som 2-3k att byta displayen, exkl arbete pÄ en Avantage (jag tyckte det lÀt konstigt billigt för har hört likande priser som du nÀmner) Men kan ju Àven ha varit nÄgon form av missuppfattning frÄn min eller hans sida.Gav ca 5k för displayen frÄn ebay inkl frakt och moms. Jag har hört att breitling byter hela modulen och det kostar 11-12k. Om man har en Àldre Aerospace utan belysning eller minute repeater sÄ kan man komma undan billigare genom att köpa ETA verket som breitling Àr baserat pÄ.
Ja det lÄter vÀldigt billigt. DÄ skulle jag fÄ det skriftligt om jag va du och ta det med en gÄngJag frÄgade TP för nÄgra veckor sen och dÄ uppskattade han det som 2-3k att byta displayen, exkl arbete pÄ en Avantage (jag tyckte det lÀt konstigt billigt för har hört likande priser som du nÀmner) Men kan ju Àven ha varit nÄgon form av missuppfattning frÄn min eller hans sida.
Jag Àlskar visarna, dom gör hela klockan.Var lÀnge instÀlld pÄ att skaffa mig en evo tills jag sÄg nÄgon nÀmna att visarna var för smÄ för klockan.
![]()
Hade en E75362(föregÄngaren till Avantage) som Är 019 fÄtt sig en ny display inkl. polering för 7k via Krons UR.Jag frÄgade TP för nÄgra veckor sen och dÄ uppskattade han det som 2-3k att byta displayen, exkl arbete pÄ en Avantage (jag tyckte det lÀt konstigt billigt för har hört likande priser som du nÀmner) Men kan ju Àven ha varit nÄgon form av missuppfattning frÄn min eller hans sida.
Njaaa....den blÄa gör sig bra med indexen. Den svarta kan man kanske tycka blir trÄkig efter ett tag men Ä andra sidan kamouflerar den displayerna bra. Sedan finns det grÄ som ocksÄ Àr lite roligare.Vad tycks? Byta mot en grÄ/svart eller behÄlla? Har svÄrt att bestÀmma mig helt!
![]()
Det Àr sant, den gör sig riktigt bra. Antar att det Àr lite flipparsjuka som spökar bara. Finns en grön ocksÄ ser jag nu.Njaaa....den blÄa gör sig bra med indexen. Den svarta kan man kanske tycka blir trÄkig efter ett tag men Ä andra sidan kamouflerar den displayerna bra. Sedan finns det grÄ som ocksÄ Àr lite roligare.
hehe lÄter som den klassiska sjukanDet Àr sant, den gör sig riktigt bra. Antar att det Àr lite flipparsjuka som spökar bara. Finns en grön ocksÄ ser jag nu.