• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Maxer

Audemars
2-Faktor
NÄgon som Àr sugen pÄ en vass E65062? :)

20210815_135220.jpg
 

UNO

Panerai
Finns det nÄgon som kan hjÀlpa mig med svar pÄ dessa frÄgor betr Aerospace status ?
Nuvarande modell, nÀr kom den ?
Är eller har Aerospace haft en paus(nĂ€rtid) i Breitlings program eller Ă€r den tom pĂ„ vĂ€g att fasas ut ?
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Finns det nÄgon som kan hjÀlpa mig med svar pÄ dessa frÄgor betr Aerospace status ?
Nuvarande modell, nÀr kom den ?
Är eller har Aerospace haft en paus(nĂ€rtid) i Breitlings program eller Ă€r den tom pĂ„ vĂ€g att fasas ut ?
Nuvarande modell Aerospace EVO dök upp under 2013 men det Àr sÄ vitt jag har förstÄtt stopp i försÀljningen trots att Breitling skyltar med den pÄ hemsidan. Detta för att det sannolikt ska komma ut en ny trots nuvarande quartz-killern och Mr No Wings vd:n Kern.
Vi vÀntar spÀnt pÄ den men jag tycker vi har vÀntat ett Är för lÀnge sÄ lite orolig blir man!?
Aerospacen Àr en ikon sedan 85 sÄ det Àr inget man plockar bort hur som helst!
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Hallo trĂ„den, har en finfin SO Heritage , ligger pĂ„ köp o sĂ€lj, men det jag vill ha Ă€r en finfin Evo till, hör av er om ngn vill byta
.
 

Moberg83

Omega
2-Faktor
Tog mig i kragen och bytte ut lcd displayen pĂ„ flygarn igĂ„r kvĂ€ll. Va ganska nervöst mĂ„ste jag sĂ€ga innan allt föll pĂ„ plats och man sĂ„g den lysa upp igen. Displayen kostade ju tyvĂ€rr en njure men det va de vĂ€rtđŸ€©
Screenshot_20210924-081506_Gallery.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20210924_080958_224.jpg
    IMG_20210924_080958_224.jpg
    152.7 KB · Visningar: 12
  • IMG_20210924_080958_176.jpg
    IMG_20210924_080958_176.jpg
    221.6 KB · Visningar: 12
Var lÀnge instÀlld pÄ att skaffa mig en evo tills jag sÄg nÄgon nÀmna att visarna var för smÄ för klockan.
Hade inte tÀnkt pÄ det men sedan dess ser dom löjligt smÄ och spÀda ut i förhÄllandet till en sÄ pass biffig och maskulin klocka. Nu börjar suget ÀndÄ komma tillbaka... Vad sÀger ni som Àger den, hur upplever ni visarna?

1632483217382.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Var lÀnge instÀlld pÄ att skaffa mig en evo tills jag sÄg nÄgon nÀmna att visarna var för smÄ för klockan.
Hade inte tÀnkt pÄ det men sedan dess ser dom löjligt smÄ och spÀda ut i förhÄllandet till en sÄ pass biffig och maskulin klocka. Nu börjar suget ÀndÄ komma tillbaka... Vad sÀger ni som Àger den, hur upplever ni visarna?

1632483217382.jpeg
Oproportionerliga men vem Àr inte det. Inget jag ens har tÀnkt eller reagerat pÄ.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Var lÀnge instÀlld pÄ att skaffa mig en evo tills jag sÄg nÄgon nÀmna att visarna var för smÄ för klockan.
Hade inte tÀnkt pÄ det men sedan dess ser dom löjligt smÄ och spÀda ut i förhÄllandet till en sÄ pass biffig och maskulin klocka. Nu börjar suget ÀndÄ komma tillbaka... Vad sÀger ni som Àger den, hur upplever ni visarna?

1632483217382.jpeg
Du anvĂ€nder Ă€ndĂ„ den digitala displayen för tiden för man Ă€r ju lat och orkar inte anvĂ€nda hjĂ€rnceller att lokalisera var visarna stĂ„r och vad de betyder đŸ„ŽđŸ˜…
 

aquvist

Cartier
2-Faktor
Tog mig i kragen och bytte ut lcd displayen pĂ„ flygarn igĂ„r kvĂ€ll. Va ganska nervöst mĂ„ste jag sĂ€ga innan allt föll pĂ„ plats och man sĂ„g den lysa upp igen. Displayen kostade ju tyvĂ€rr en njure men det va de vĂ€rtđŸ€©
Screenshot_20210924-081506_Gallery.jpg
FÄr man frÄga vad den kostade? Tyckte TP pratade om 2-3k nÀr jag frÄgade dom sist (dom kanske tar igen kostnaden pÄ arbetet istÀllet?)
 

Moberg83

Omega
2-Faktor
FÄr man frÄga vad den kostade? Tyckte TP pratade om 2-3k nÀr jag frÄgade dom sist (dom kanske tar igen kostnaden pÄ arbetet istÀllet?)
Gav ca 5k för displayen frÄn ebay inkl frakt och moms. Jag har hört att breitling byter hela modulen och det kostar 11-12k. Om man har en Àldre Aerospace utan belysning eller minute repeater sÄ kan man komma undan billigare genom att köpa ETA verket som breitling Àr baserat pÄ.
 
Senast Àndrad:

aquvist

Cartier
2-Faktor
Gav ca 5k för displayen frÄn ebay inkl frakt och moms. Jag har hört att breitling byter hela modulen och det kostar 11-12k. Om man har en Àldre Aerospace utan belysning eller minute repeater sÄ kan man komma undan billigare genom att köpa ETA verket som breitling Àr baserat pÄ.
Jag frÄgade TP för nÄgra veckor sen och dÄ uppskattade han det som 2-3k att byta displayen, exkl arbete pÄ en Avantage (jag tyckte det lÀt konstigt billigt för har hört likande priser som du nÀmner) Men kan ju Àven ha varit nÄgon form av missuppfattning frÄn min eller hans sida.
 
Senast Àndrad:

Moberg83

Omega
2-Faktor
Jag frÄgade TP för nÄgra veckor sen och dÄ uppskattade han det som 2-3k att byta displayen, exkl arbete pÄ en Avantage (jag tyckte det lÀt konstigt billigt för har hört likande priser som du nÀmner) Men kan ju Àven ha varit nÄgon form av missuppfattning frÄn min eller hans sida.
Ja det lĂ„ter vĂ€ldigt billigt. DĂ„ skulle jag fĂ„ det skriftligt om jag va du och ta det med en gĂ„ng👍😀
 

mega

Rolex
Var lÀnge instÀlld pÄ att skaffa mig en evo tills jag sÄg nÄgon nÀmna att visarna var för smÄ för klockan.
Hade inte tÀnkt pÄ det men sedan dess ser dom löjligt smÄ och spÀda ut i förhÄllandet till en sÄ pass biffig och maskulin klocka. Nu börjar suget ÀndÄ komma tillbaka... Vad sÀger ni som Àger den, hur upplever ni visarna?

1632483217382.jpeg
Jag Àlskar visarna, dom gör hela klockan.
DÀremot gillar jag inte spetsen pÄ minutvisaren, dÀrför föredrar jag dom Àldre generationerna, utan spets.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Jag frÄgade TP för nÄgra veckor sen och dÄ uppskattade han det som 2-3k att byta displayen, exkl arbete pÄ en Avantage (jag tyckte det lÀt konstigt billigt för har hört likande priser som du nÀmner) Men kan ju Àven ha varit nÄgon form av missuppfattning frÄn min eller hans sida.
Hade en E75362(föregÄngaren till Avantage) som Är 019 fÄtt sig en ny display inkl. polering för 7k via Krons UR.
Det Àr rimligen 2-3k för displayen plus std service för 5k.
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Njaaa....den blÄa gör sig bra med indexen. Den svarta kan man kanske tycka blir trÄkig efter ett tag men Ä andra sidan kamouflerar den displayerna bra. Sedan finns det grÄ som ocksÄ Àr lite roligare.
Det Àr sant, den gör sig riktigt bra. Antar att det Àr lite flipparsjuka som spökar bara. Finns en grön ocksÄ ser jag nu.
 
Topp