- Den nya verkar dröja, inga besked till AD i alla fall.Tack, vet ej vad herr Kern hittar pĂ„ nu, tydligen fick jag bland de sista ? FrĂ„n fabrikenâŠ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
- Den nya verkar dröja, inga besked till AD i alla fall.Tack, vet ej vad herr Kern hittar pĂ„ nu, tydligen fick jag bland de sista ? FrĂ„n fabrikenâŠ
- Fick höra frÄn AD nu att de fÄtt info om att den nya inte kommer pÄ ett par Är. Den nuvarande gÄr fortsatt att bestÀlla, men bara med svart tavla.- Den nya verkar dröja, inga besked till AD i alla fall.
Jaha dÄ kanske jag fick sista med blÄ, bankfacket nÀsta ?- Fick höra frÄn AD nu att de fÄtt info om att den nya inte kommer pÄ ett par Är. Den nuvarande gÄr fortsatt att bestÀlla, men bara med svart tavla.
Hejsan. Jag har en Breitling Aerospace ref. E75362 som kanske kan vara av intresse? Köpte den hÀr förra Äret och gÄr lite i tankarna pÄ att rotera lite i samlingen... //Mvh JonasIngen som sitter pÄ en Àldre Aerospace och vill sÀlja?![]()
Du har pm!Hejsan. Jag har en Breitling Aerospace ref. E75362 som kanske kan vara av intresse? Köpte den hÀr förra Äret och gÄr lite i tankarna pÄ att rotera lite i samlingen... //Mvh Jonas
Ett alternativ var vÀl att sÀtta i ett Àldre donatorverk, men dÄ blir siffrorna mindre? @Aerospace sitter pÄ svaret du vill Ät!Har precis fÄtt den hÀr helservad. TyvÀrr har bakgrundsbelysningen gett upp, men allt annat fungerar perfekt. Tydligen mÄste man byta hela modulen och det kostar vÀldigt mycket om Breitling/Time Promotion skall göra det. NÄgra idéer om hur man skall göra?
![]()
Fick du nÄgot nÀrmare pris pÄ det? Jag ringde dit och frÄgade om samma sak och han pratade dÄ om ca: 2k för att fixa belysningen men tyckte det lÀt billigt.Har precis fÄtt den hÀr helservad. TyvÀrr har bakgrundsbelysningen gett upp, men allt annat fungerar perfekt. Tydligen mÄste man byta hela modulen och det kostar vÀldigt mycket om Breitling/Time Promotion skall göra det. NÄgra idéer om hur man skall göra?
![]()
Ăr rĂ€tt vanligt att belysningen kan ge upp pĂ„ Ă€ldre modeller =(Har precis fĂ„tt den hĂ€r helservad. TyvĂ€rr har bakgrundsbelysningen gett upp, men allt annat fungerar perfekt. Tydligen mĂ„ste man byta hela modulen och det kostar vĂ€ldigt mycket om Breitling/Time Promotion skall göra det. NĂ„gra idĂ©er om hur man skall göra?
![]()
- Servad hos Breitling AD. De talade om att belysningen inte fungerade nĂ€r de höll pĂ„ med den och att de pratat med TP som sa att en ny modul skulle kosta drygt 4500 kr.Ăr rĂ€tt vanligt att belysningen kan ge upp pĂ„ Ă€ldre modeller =(
Tycker inte hela verket ska bytas utan man fÄr inspektera kretskortet och displayen. Ibland ger inte TP entydiga svar men kan bli som @aquvist sÀger en billigare summa. RÀkna med quartz-servicekostnaden. Var fick du den servad?
För 4,5k sÄ Àr det kretskortet de byter, det svider- Servad hos Breitling AD. De talade om att belysningen inte fungerade nÀr de höll pÄ med den och att de pratat med TP som sa att en ny modul skulle kosta drygt 4500 kr.
- Hoppsan, bland det coolaste jag sett i Aerospace-vÀgMin udda fÄgel E 65062 Aerospace Esquadrilha da Fumaca F.A.B Limited Edition (300stk) gjordes till en elit grupp inom Brasilianska Flygvapnet.
Har ocksÄ original titanium remmen samt cert!
![]()
![]()
Den Àr grymt hÀftig!Min udda fÄgel E 65062 Aerospace Esquadrilha da Fumaca F.A.B Limited Edition (300stk) gjordes till en elit grupp inom Brasilianska Flygvapnet.
Har ocksÄ original titanium remmen samt cert!
![]()
![]()
Det finns kosmetiska skillnader. E65062 VS E75362
E75362 Àr den sista pÄ 40mm, (Är 01-05)
Nedan ser man bl.a. lite mer snedstÀllda/kursivare index och fetare font pÄ rehaut-ringen till E65062.
E75362 har nÄgot lite större index och markörer, se t.ex. index nr 6 samt lite grövre text ovanför nedre displayen.
![]()
Kul att du fick frÄgetecken utrÀtat med mitt inlÀgg!TÀnkte kasta ut frÄgan om nÄgon vet om det Àr kosmetisk skillnad mellan en E65062 och en E75362, dÄ jag alltid tyckt sistnÀmnda har lite fetare index, och sÄ hittar jag detta inlÀgg. Trevlig och informativ trÄd mÄ jag sÀga, svart blev vÀldigt tydligt sÄ tack för det @Aerospace
En frĂ„ga kvarstĂ„r dock: har ovanstĂ„ende modeller nĂ„n form av aktiverbar belysning i skĂ€rmarna? Eller Ă€r det enbart den âstatiskaâ visningen som gĂ€ller?
Sitter som en smĂ€ck, grattisâŠKöpte den hĂ€r över en burgare i gĂ„r kvĂ€ll. En Evo uttagen i Ă„r och fullset. Lite (onödigt) stor Ă€r den jĂ€mfört med min andra Aerospace, men funkar Ă€ndĂ„ bra pĂ„ min 20+ cm handled. Nöjd
![]()
Grattis till din nya klockaKöpte den hÀr över en burgare i gÄr kvÀll. En Evo uttagen i Är och fullset. Lite (onödigt) stor Àr den jÀmfört med min andra Aerospace, men funkar ÀndÄ bra pÄ min 20+ cm handled. Nöjd
![]()
Hur aktiveras bakgrundsbelysningen?Kul att du fick frÄgetecken utrÀtat med mitt inlÀgg!
Vi Àr professionals i denna trÄden!
Nix, bakgrundsbelysning implementerade man pÄ ref. E79362 Är 2005 och har sedan dess hÀngt med tills nyaste Aerospace EVO.
E75362 var den sista ref utan belysning innan man gick över till E79362 (Avantage).
- Snurra pÄ kronan, lite lÄngsammare Àn nÀr du byter funktion.Hur aktiveras bakgrundsbelysningen?
Grymt, dÄ vet jag att den lirar pÄ min handled ocksÄKöpte den hÀr över en burgare i gÄr kvÀll. En Evo uttagen i Är och fullset. Lite (onödigt) stor Àr den jÀmfört med min andra Aerospace, men funkar ÀndÄ bra pÄ min 20+ cm handled. Nöjd
![]()
Precis, en lÄngsammare snurr, ca 1/4 varv.- Snurra pÄ kronan, lite lÄngsammare Àn nÀr du byter funktion.