• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Trevlig helg trÄden
.
31E8C462-86C3-4A58-A4ED-F0E74A951970.jpeg

Har precis fÄtt den hÀr helservad. TyvÀrr har bakgrundsbelysningen gett upp, men allt annat fungerar perfekt. Tydligen mÄste man byta hela modulen och det kostar vÀldigt mycket om Breitling/Time Promotion skall göra det. NÄgra idéer om hur man skall göra?
05364651-4945-47F3-A664-E93D8D4F5E64.jpeg
Ett alternativ var vÀl att sÀtta i ett Àldre donatorverk, men dÄ blir siffrorna mindre? @Aerospace sitter pÄ svaret du vill Ät! ;)

Har precis fÄtt den hÀr helservad. TyvÀrr har bakgrundsbelysningen gett upp, men allt annat fungerar perfekt. Tydligen mÄste man byta hela modulen och det kostar vÀldigt mycket om Breitling/Time Promotion skall göra det. NÄgra idéer om hur man skall göra?
Fick du nÄgot nÀrmare pris pÄ det? Jag ringde dit och frÄgade om samma sak och han pratade dÄ om ca: 2k för att fixa belysningen men tyckte det lÀt billigt.

Är rĂ€tt vanligt att belysningen kan ge upp pĂ„ Ă€ldre modeller =(
Tycker inte hela verket ska bytas utan man fÄr inspektera kretskortet och displayen. Ibland ger inte TP entydiga svar men kan bli som @aquvist sÀger en billigare summa. RÀkna med quartz-servicekostnaden. Var fick du den servad?

Är rĂ€tt vanligt att belysningen kan ge upp pĂ„ Ă€ldre modeller =(
Tycker inte hela verket ska bytas utan man fÄr inspektera kretskortet och displayen. Ibland ger inte TP entydiga svar men kan bli som @aquvist sÀger en billigare summa. RÀkna med quartz-servicekostnaden. Var fick du den servad?
- Servad hos Breitling AD. De talade om att belysningen inte fungerade nÀr de höll pÄ med den och att de pratat med TP som sa att en ny modul skulle kosta drygt 4500 kr.

Det finns kosmetiska skillnader. E65062 VS E75362
E75362 Àr den sista pÄ 40mm, (Är 01-05)
Nedan ser man bl.a. lite mer snedstÀllda/kursivare index och fetare font pÄ rehaut-ringen till E65062.
E75362 har nÄgot lite större index och markörer, se t.ex. index nr 6 samt lite grövre text ovanför nedre displayen.

E65062 vs E75362.jpg

TĂ€nkte kasta ut frĂ„gan om nĂ„gon vet om det Ă€r kosmetisk skillnad mellan en E65062 och en E75362, dĂ„ jag alltid tyckt sistnĂ€mnda har lite fetare index, och sĂ„ hittar jag detta inlĂ€gg. Trevlig och informativ trĂ„d mĂ„ jag sĂ€ga, svart blev vĂ€ldigt tydligt sĂ„ tack för det @Aerospace 😁

En frĂ„ga kvarstĂ„r dock: har ovanstĂ„ende modeller nĂ„n form av aktiverbar belysning i skĂ€rmarna? Eller Ă€r det enbart den ”statiska” visningen som gĂ€ller?

TĂ€nkte kasta ut frĂ„gan om nĂ„gon vet om det Ă€r kosmetisk skillnad mellan en E65062 och en E75362, dĂ„ jag alltid tyckt sistnĂ€mnda har lite fetare index, och sĂ„ hittar jag detta inlĂ€gg. Trevlig och informativ trĂ„d mĂ„ jag sĂ€ga, svart blev vĂ€ldigt tydligt sĂ„ tack för det @Aerospace 😁

En frĂ„ga kvarstĂ„r dock: har ovanstĂ„ende modeller nĂ„n form av aktiverbar belysning i skĂ€rmarna? Eller Ă€r det enbart den ”statiska” visningen som gĂ€ller?
Kul att du fick frÄgetecken utrÀtat med mitt inlÀgg!:D
Vi Àr professionals i denna trÄden!

Nix, bakgrundsbelysning implementerade man pÄ ref. E79362 Är 2005 och har sedan dess hÀngt med tills nyaste Aerospace EVO.
E75362 var den sista ref utan belysning innan man gick över till E79362 (Avantage).

Tillbaka efter en tid i TÀby. Klockan slutade att pipa. Inte riktigt helt, hördes om man la den till örat. Ovanligt fel tror jag men det hÀnder, dom typ limmar dit en ny piezo. Fick en allmÀn underhÄllsservice samtidigt ocksÄ sÄ fÄr vÀl anses badbar nu.
03359EB4-8170-419E-BC25-400B7FF68298.jpeg

Senast Àndrad:
Kul att du fick frÄgetecken utrÀtat med mitt inlÀgg!:D
Vi Àr professionals i denna trÄden!

Nix, bakgrundsbelysning implementerade man pÄ ref. E79362 Är 2005 och har sedan dess hÀngt med tills nyaste Aerospace EVO.
E75362 var den sista ref utan belysning innan man gick över till E79362 (Avantage).
Hur aktiveras bakgrundsbelysningen?

Tillbaka
Topp