• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Nilas

Patek
2-Faktor
Lite "Tuxedo" idag 👍.

PSX_20220718_182234.jpg
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
TÀnker eventuellt avyttra den hÀr och har svÄrt att uppskatta ett vettigt pris. Den Àr frÄn 2014, men servad i slutet av 2020. Fullset och i mycket gott skick. Klockhuvudet Àr i nÀrmast perfekt skick medan lÀnken har en hel del ytliga mÀrken. Ett extra lÄs i perfekt skick medföljer ocksÄ. Klockan togs fram för Tjeckiska Jas-piloter och jag har köpt den frÄn förste Àgaren.
- Vad tycker trÄden Àr rÀtt pris pÄ den för bÄde mig och köparen? Tacksam för Äsikter.

BA86916D-A0AD-41C3-A6A5-4B16B0677727.jpeg
302D96E7-D895-41B2-AEE9-5027220320DF.jpeg
 

KaptenGrinkk

Cartier
2-Faktor
TÀnker eventuellt avyttra den hÀr och har svÄrt att uppskatta ett vettigt pris. Den Àr frÄn 2014, men servad i slutet av 2020. Fullset och i mycket gott skick. Klockhuvudet Àr i nÀrmast perfekt skick medan lÀnken har en hel del ytliga mÀrken. Ett extra lÄs i perfekt skick medföljer ocksÄ. Klockan togs fram för Tjeckiska Jas-piloter och jag har köpt den frÄn förste Àgaren.
- Vad tycker trÄden Àr rÀtt pris pÄ den för bÄde mig och köparen? Tacksam för Äsikter.

BA86916D-A0AD-41C3-A6A5-4B16B0677727.jpeg
302D96E7-D895-41B2-AEE9-5027220320DF.jpeg
Följer med spÀnning ;)
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
TÀnker eventuellt avyttra den hÀr och har svÄrt att uppskatta ett vettigt pris. Den Àr frÄn 2014, men servad i slutet av 2020. Fullset och i mycket gott skick. Klockhuvudet Àr i nÀrmast perfekt skick medan lÀnken har en hel del ytliga mÀrken. Ett extra lÄs i perfekt skick medföljer ocksÄ. Klockan togs fram för Tjeckiska Jas-piloter och jag har köpt den frÄn förste Àgaren.
- Vad tycker trÄden Àr rÀtt pris pÄ den för bÄde mig och köparen? Tacksam för Äsikter.

BA86916D-A0AD-41C3-A6A5-4B16B0677727.jpeg
302D96E7-D895-41B2-AEE9-5027220320DF.jpeg
Skulle sÀga rimligen 18-20k vid privat försÀljning sen att den Àr limited gillas nog av 50/50 ;)
 

Gustafsson_2

Breitling
Dags för en liten trip till hufvudstaden med min aerospace. Köpte denna för inte sÄ lÀnge sedan frÄn Tyskland, kom med kvitton decennier tillbaka roligt med provenance. Visade sig att den var svensksÄld o varit runt lite i landet men nu Àr tillbaka i samma stad den var innan den gick till Tyskland.
Är ett av de bekvĂ€maste ur jag Ă€ger. Dock verkar UTC modulen Ă„ka in pĂ„ lite omvĂ„rdnad.
IMG_20221023_142035.jpg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har du nÄgot tips pÄ ett bra och mjukt canvas? GÀrna grönt eller grÄtt.
Jag skulle slÄ till pÄ typ breitlings originalgummi med tillhörande viklÄs. Borde kunna gÄ att hitta breitling originalcanvas med gummi lÀngst ned till viklÄs men canvas pÄ ovansidan. Minns dock inte ref nr pÄ sistnÀmnda, men om du kollar med @ERIKSON URHANDEL sÄ kan de sÀkert ordna nÄgot fint
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Har du nÄgot tips pÄ ett bra och mjukt canvas? GÀrna grönt eller grÄtt.

Jag skulle slÄ till pÄ typ breitlings originalgummi med tillhörande viklÄs. Borde kunna gÄ att hitta breitling originalcanvas med gummi lÀngst ned till viklÄs men canvas pÄ ovansidan. Minns dock inte ref nr pÄ sistnÀmnda, men om du kollar med @ERIKSON URHANDEL sÄ kan de sÀkert ordna nÄgot fint
Jag har ett beggat sÄdant hÀr liggandes, med spÀnne.

GrĂ„tt, canvas, original, billigt. â˜ș
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle slÄ till pÄ typ breitlings originalgummi med tillhörande viklÄs. Borde kunna gÄ att hitta breitling originalcanvas med gummi lÀngst ned till viklÄs men canvas pÄ ovansidan. Minns dock inte ref nr pÄ sistnÀmnda, men om du kollar med @ERIKSON URHANDEL sÄ kan de sÀkert ordna nÄgot fint
Yes. Har ett gummi till min andra, men med ett vanligt original spÀnne. Passformen runt min hand pÄ den Àr bara sÄdÀr. ViklÄset kanske Àr bÀttre?

Kan man sen byta spÀnne mellan tex deras gummin och antracit strappen?
 
Topp