The_EscapementđŠ
Silver
Jag hör av mig om det blir aktuellt. TÀnker att det sitter fint pÄ nÀsta Bratte ocksÄ.FrÀmst lÄset, men Àven gummit ja![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag hör av mig om det blir aktuellt. TÀnker att det sitter fint pÄ nÀsta Bratte ocksÄ.FrÀmst lÄset, men Àven gummit ja![]()
Ăr det den borstade du har eller den i titan?Jag hör av mig om det blir aktuellt. TĂ€nker att det sitter fint pĂ„ nĂ€sta Bratte ocksĂ„.
Jag tycker den hörs ganska bra? Fast har iofs bara hört pÄ E79362 och E79363, dÀr lÄter de ganska bra trots hög ljudnivÄOch nu vet jag varför det stÄr repetition minutes pÄ tavlan. En helt onödig funktion om det inte Àr fullstÀndigt tyst. SÄ underbart att lÀgga till funktioner bara för att man kan
Testade nyss och det fungerar. Har en hotell week-end med hustrun och ni skulle sett hur hon himlade med ögonen nÀr jag demonstrerade. Vad kan vara viktigare Àn att man kan höra vad klockan Àr
![]()
Ja kan ju bero pÄ min hörsel ocksÄ.Jag tycker den hörs ganska bra? Fast har iofs bara hört pÄ E79362 och E79363, dÀr lÄter de ganska bra trots hög ljudnivÄ
@Fliegerchronographđ har du flugit med din gamla aerospace förut innan SS, och isĂ„fall anvĂ€nt dig av minute repeatern?
Sant sÄ sant! Tror @laketwig anvÀnder sitt alarm som vÀckarklocka, antar att ljudsignalen Àr lika hög som minute repeaternJa kan ju bero pÄ min hörsel ocksÄ.![]()
@Fliegerchronographđ har du flugit med din gamla aerospace förut innan SS, och isĂ„fall anvĂ€nt dig av minute repeatern?
Snyggt. BestÀller du direkt frÄn dom?Detta Barton Àr en favorit och testar det pÄ Aerospacen
![]()
Bland mekaniska klockor Àr ju Minute Repeter (vad heter det pÄ svenska egentligenOch nu vet jag varför det stÄr repetition minutes pÄ tavlan. En helt onödig funktion om det inte Àr fullstÀndigt tyst. SÄ underbart att lÀgga till funktioner bara för att man kan
Testade nyss och det fungerar. Har en hotell week-end med hustrun och ni skulle sett hur hon himlade med ögonen nÀr jag demonstrerade. Vad kan vara viktigare Àn att man kan höra vad klockan Àr
![]()
Ja precis,men nu finns det Àven Barton genom Amazon.seSnyggt. BestÀller du direkt frÄn dom?
Tack för all infoFick hem denna i mÄndags! Köpte den ifrÄn Kaplans butiken!
Denna har referensen F56062, men den har uppdateras med ett Superqurtz verket Breitling Cal. 75. Jag kÀnner mig grymt nöjd, och Àr inte alls besviken att urverket inte Àr tidsenligt. Visst, det hade varit kul, men nu har jag ett SuperQurtz verk i, sÄ vem Àr jag att klaga! Kan bara rekommendera er, som gÄr i köptankar, gör slag i saken, gÄ inte och vela som jag har gjort, det tog mig nÀstan 30 Är, innan jag kom till skott pÄ denna IKON!
![]()
En F56062 med SuperQurtz verket Cal. 75. Tycker att det Àr kul att det stÄr det gamla referensnumret trots att dom behövt byta ut boettlocket, Detta p.g.a. att SQ verket Àr nÄgot tjockare Àn sina föregÄngare.
![]()
Enligt specifikationerna sÄ ska denna vara lika tjock som E/F 75362 och dÄ mÀts den 9,80mm .
![]()
AerospacelÀnken Àr nÀstan oanvÀnd.
![]()
![]()
Kul...att det följde med sÄ mycket tillbehör!
![]()
Ăr inte sĂ„ dum pĂ„ lĂ€der heller.
![]()
Ăr sĂ„ nöjd!
Snyggt. Vad Àr det för lÀder?Kör lÀder pÄ denna idag med grÄ/blÄ ton.
![]()
Det hÀr frÄn @FeskarnSnyggt. Vad Àr det för lÀder?