• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

En gosig E75362. Inget har suttit lÀttare pÄ handleden!
IMG-6252.jpg

IMG-6256.jpg

Senast Àndrad:
Nu trycktestat den tÀt till 10 atm. Passade pÄ att fÄ batteriet bytt nÀr jag ÀndÄ var hos urmakaren. Efter detta en rejÀl rengöring och lÀnken blev ÀndÄ skönare och mer följsam. Det enda som saknas Àr lume i pluppen pÄ raider klockkan tolv. Inte bestÀmt om det fÄr vara sÄ men tror att jag lÄter det vara. Mycket fin för en klocka frÄn -99.
B2A7B074-7D5D-4ADC-AD8D-1E789F916F91.jpeg
2333BC35-34B2-4C37-B728-7EF1419C3F20.jpeg

Och nu vet jag varför det stĂ„r repetition minutes pĂ„ tavlan. En helt onödig funktion om det inte Ă€r fullstĂ€ndigt tyst. SĂ„ underbart att lĂ€gga till funktioner bara för att man kanđŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒ
Testade nyss och det fungerar. Har en hotell week-end med hustrun och ni skulle sett hur hon himlade med ögonen nĂ€r jag demonstrerade. Vad kan vara viktigare Ă€n att man kan höra vad klockan Ă€r😜
D2791BCF-1919-40DF-BB31-6FFFC16E9D0F.jpeg

Och nu vet jag varför det stĂ„r repetition minutes pĂ„ tavlan. En helt onödig funktion om det inte Ă€r fullstĂ€ndigt tyst. SĂ„ underbart att lĂ€gga till funktioner bara för att man kanđŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒ
Testade nyss och det fungerar. Har en hotell week-end med hustrun och ni skulle sett hur hon himlade med ögonen nĂ€r jag demonstrerade. Vad kan vara viktigare Ă€n att man kan höra vad klockan Ă€r😜
Jag tycker den hörs ganska bra? Fast har iofs bara hört pĂ„ E79362 och E79363, dĂ€r lĂ„ter de ganska bra trots hög ljudnivĂ„ 😄

@Fliegerchronograph🚁 har du flugit med din gamla aerospace förut innan SS, och isĂ„fall anvĂ€nt dig av minute repeatern?

@Fliegerchronograph🚁 har du flugit med din gamla aerospace förut innan SS, och isĂ„fall anvĂ€nt dig av minute repeatern?

Affirmative, jag har loggat mĂ„nga timmar i lufthavet med Aerospacen pĂ„ armen. I kabin Ă€r bakgrundsljudet frĂ„n rotorvĂ€xel och motorer högt sĂ„ man mĂ„ste hĂ„lla upp klockan mot hjĂ€lmen för att tidssignalen skall höras. Har nog i Ă€rlighetens namn aldrig haft praktiskt nytta av komplikationen i yrkesmĂ€ssigt sammanhang. Utanför tjĂ€nsten har jag dock anvĂ€nt den, ocksĂ„ som ”partytrick”. Inga problem att höra klockan dĂ€r, jag tycker att ljudet Ă€r högt och tydligt.

DB789E5B-1654-4095-B88C-2D00EEA83561.jpeg

Bland mekaniska klockor Ă€r ju Minute Repeter (vad heter det pĂ„ svenska egentligen đŸ€”?) det finaste man kan ha. Beror ju förstĂ„s pĂ„ att det rent urverksmĂ€ssigt inte blir mer komplicerat Ă€n sĂ„

Sorry, blev felpost hÀr, Àr nu tillrÀttat
 Ha Žre bÀst trevlig kvÀll // :pompus:

Senast Àndrad:
Fick hem denna i mÄndags! Köpte den ifrÄn Kaplans butiken!

Denna har referensen F56062, men den har uppdateras med ett Superqurtz verket Breitling Cal. 75. Jag kÀnner mig grymt nöjd, och Àr inte alls besviken att urverket inte Àr tidsenligt. Visst, det hade varit kul, men nu har jag ett SuperQurtz verk i, sÄ vem Àr jag att klaga! Kan bara rekommendera er, som gÄr i köptankar, gör slag i saken, gÄ inte och vela som jag har gjort, det tog mig nÀstan 30 Är, innan jag kom till skott pÄ denna IKON!

dsc_8320-jpg.1446432

En F56062 med SuperQurtz verket Cal. 75. Tycker att det Àr kul att det stÄr det gamla referensnumret trots att dom behövt byta ut boettlocket, Detta p.g.a. att SQ verket Àr nÄgot tjockare Àn sina föregÄngare.

dsc_8316-jpg.1446430

Enligt specifikationerna sÄ ska denna vara lika tjock som E/F 75362 och dÄ mÀts den 9,80mm .
dsc_8322-jpg.1446433

AerospacelÀnken Àr nÀstan oanvÀnd.
dsc_8339-jpg.1446957
dsc_8314-jpg.1446429

Kul...att det följde med sÄ mycket tillbehör!
dsc_8323-jpg.1446434

Är inte sĂ„ dum pĂ„ lĂ€der heller.
7224321a-0ad4-4250-9058-737b3c11f4ba-jpeg.1447100

Är sĂ„ nöjd!
Tack för all info đŸ‘đŸ»đŸ’ȘđŸ»đŸ™đŸ»

Tillbaka
Topp