• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Dax att Äka stÄlfÄgel för mig och min Evo :)

4888218A-B0C7-45C9-BA6B-E5E0A5B93667.jpeg

Hittade en aerospace till slut. Den lÄg hÀr pÄ forumet men en gammal annons.
VÀl allt funkade förutan fjÀdern i viklÄset var av. Köpte en Certina lÀnk med samma viklÄs hÀr pÄ forumet och bytte fjÀder.
Grym klocka

aerospace2.jpg
aerospace1.jpg

Har fĂ„tt vitfeber, en tĂ€mligen sĂ€llsynt sjukdom?đŸ€Ș

Ska förklaras. Har nu en ivory-vit tavla MEN det finns en som Àr ovanligare och som Àr vanlig vit samt har nÄgra fler kosmetiska skillnader.
Att fÄ köpa en sÄdan tavla i fint skick löst Àr mycket ovanligt. Som den obotlige man Àr gjorde jag det!!!. Tavlan som jag köpt finns pÄ bilden lÀngst nere men först en mini-mini genomgÄng kring de Àldre vita tavlorna:

Ivory-vit(elfenbensvit) sÄldes mellan 1985 till ca 90/91 för ref. 80360:
369AB156-57FB-4B65-B700-4AA725AC3EC6.jpeg

Men ett par andra dök upp pĂ„ vĂ€gen som t.ex. Limited Edition ”One Ton Cup” frĂ„n 1986, alltsĂ„ en begrĂ€nsad utgĂ„va av 50st dĂ€r en del av dessa delades ut vid ”One Ton Cup” seglartĂ€vling pĂ„ Mallorca:
DD0D9A58-8C63-4F12-A0FB-2322E2D7FBEF.jpeg

71F28FD6-2FDA-46E5-A062-9132B76A7057.jpeg

Nedan Àr en annan variant som troligtvis dök upp ca 86 och tillverkades fram tills 90/91. Sista referensen med den tavlan verkade vara F56059.
Det Àr just denna tavlan jag har köpt ;)
Tavlan Ă€r rent vit med tydlig ”guldig” Breitling logga och svarta index kl. 12, 3, 6 och 9.

Blir intressant och prova tavlan, kÀnns liksom lite smÄkul att vÀxla mellan den första generation och denna lite senare.
69A3CAC3-6E76-4584-AA20-AA5D7F18D3BB.jpeg

Senast Àndrad:
Är den övre displayen ”trasig”? Eller bara reflektion?
Riktigt fin oavsett 😍
Den med UTC - GE MIG đŸ€—

Japp, den övre displayen ser ut att vara trasig, men har ett ersÀttningsverk hemma som ligger och vÀntar.

Har tittat pÄ Aerospace i över 5 Är sÄ hoppas att jag inte har hypat upp mig sjÀlv för mycket nu :angel:

Tillbaka
Topp