Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mucho bra som de sÀger i Grekland!
Hittat en vit Ànnu?Mucho bra som de sÀger i Grekland!
NÀHittat en vit Ànnu?)))
Urtavlan pĂ„ Tissoten pĂ„minner ju starkt om E79362.Ăntligen tid över för ett verksbyte
![]()
Ska bli lĂ€rorikt att följa. Som tidigare nĂ€mnts bomba pĂ„ med bilder.Ăntligen tid över för ett verksbyte
![]()
Urtavlan pÄ Tissoten pÄminner ju starkt om E79362.
Bomba pÄ med bilder pÄ bytet av verk.
Vanligt pÄ dessa modeller Àr att gamla batterier svÀller en aningens och trycker sönder modulen.
Ska bli lÀrorikt att följa. Som tidigare nÀmnts bomba pÄ med bilder.
Det gÀller att vara försiktig och inte rycka eller liknande nÀr man ska frigöra kronans axel/bommen frÄn verket.Missade tyvÀrr att ta bilder under arbetet.
Det Àr verkligen plug and play, 988.333 verket passar rÀtt av. Urverket lÀggs in med skÀrmen först i urverkshÄllaren och bommen* frÄn B67 verket fungerar Àven det.
![]()
*NÀr arbet var slutfört mÀrkte jag att samtliga av kronans funktioner fungerade, förutom funktionen att stÀlla in funktionerna (dra ut kronan lÀget gjorde inget). Jag trodde dÄ att bommen ej fungerade varvid jag försökte mig pÄ att byta ut B67ans bom mot ETA:n. TyvÀrr satt bommen som berget varvid jag drog sönder bommen.
DÀr kunde sagan ha tagit slut i ren frustration men bestÀmde mig först efter att skadan var gjord att prova med Tissot kronan samt bommen. Samma fel Àven dÀr! Efter en tids mixtrande tittade jag pÄ B67 urverket hur det sÄg ut nÀr jag drog ut kronan och upptÀckte dÄ att jag mÄste ha kommit Ät den yttersta av den u-formade pinnarna. Sagt och gjort sÄ böjde jag tillbaka pinnen och dÄ fungerade det!
![]()
Blir att köra med tissot kronan tills aluminiumkaliumsulfatet har frÀtt ner resten av stumpbommen.
Det gÀller att vara försiktig och inte rycka eller liknande nÀr man ska frigöra kronans axel/bommen frÄn verket.
Om du har axelstumpen kvar frÄn originalverket sÄ rekommenderar jag dig att mÀta den med resten av stumpen(om du kan) med skjutmÄtt och Àven Tissot-axeln för att se om de har samma lÀngd. Detta för att originalkronan ska kunna tÀta optimalt mot kronröret(inte för lÄngt avstÄnd) och inte heller att packningen ligger för hÄrt pÄ sÄ den slits fortare. GÄr att slipa till rÀtt lÀngd om Tissot-axeln skulle visa sig vara lÀngre med lite tÄlamod.
Aerospace-klockorna med 100m wr Àr ju robust konstruerade men det Àr kronan som Àr akilleshÀlen. T.ex. damm letar sig lÀtt genom kronan och kan lÀgga sig pÄ displayen. Jaha dÄ var det inte sÄ konstigt att det blev en skada men Àr sÄdant som hÀnder om man har lite brÄttom heheTack för tipset gÀllande tÀtheten, hade inte tÀnkt pÄ det faktiskt. Tror missödet hÀnde hÀnde pga att jag slank ner med skruvmejseln nÀr jag skulle trycka ut bommen....
Aerospace-klockorna med 100m wr Àr ju robust konstruerade men det Àr kronan som Àr akilleshÀlen. T.ex. damm letar sig lÀtt genom kronan och kan lÀgga sig pÄ displayen. Jaha dÄ var det inte sÄ konstigt att det blev en skada men Àr sÄdant som hÀnder om man har lite brÄttom hehe
Ditt originalverk har nog rÄkat ut för klassikern nÀr man trycker dit bakstycket pÄ fel hÄll och dÄ hamnar inte gropen till batteriet korrekt vilket trycker pÄ batteriet sÄ displayen trycker mot urtavlan och skadas. Jag rekommenderar ocksÄ batteristorlek 370 för att komma ner i höjden. Hade en med 80360-boetten som inte gillade ett 371-batteri som ledde till att nÀr det var varmt pÄ sommaren sÄ svÀllde batteriet en aning och började trycka pÄ hela verket och dÄ blev lcd-kontaktlisten knas till displayen varvid siffrorna spelade teater xD
Ăr det grön tavla pĂ„ den? Blir inte klok pĂ„ bilden!
DÄ Àr jag helt med! Ska mÀta hur mÄnga mm bommen pÄ originalkronan Àr utanför sÄ fÄr jag matcha detta sen nÀr stumpen Àr bortfrÀtt. Haha ja, hade lovat min sambo att umgÄs med henne nÀr jag var klar sÄ stressade igenom processen
Var inget batteri kvar i urverket nÀr jag fick klockan men misstÀnker ocksÄ att nÄgon har tryckt in ett 395 batteri istÀllet, som lök pÄ laxen fanns det Àven spÄr av batterilÀckage i B67an.
Tavlan Àr grÄgrön, hoppas att det syns bÀttre pÄ nedanstÄende bild.
![]()
MÄste sÀga att jag Aerospacen Àr bra mycket bÀttre i verkligheten Àn vad jag trodde, och dÄ har jag ÀndÄ hypat upp mig under nÄgra Är. MÀrks knappt pÄ handleden pga titaniumet (sov med den inatt och den var bra mycket bekvÀmare Àn mina övriga klockor), lÀnken Àr riktigt skön och AR:et gör att det knappt ser ut som att det Àr nÄgot glas pÄ klockan![]()
Kanon om du kan mÀta den =) Haha vettu det Àr lÀtt att stressa vid juletid, sjÀlv gjorde jag fel ett par ggr vid en paypal-överföring till en handlare sÄ den fick Äterbetalas 2ggr. Stackars handlaren!
395-batteri Àr std och den Àr verkligen pÄ grÀnsen sÄ jag rekommenderar 370 istÀllet. Skrev fel tidigare, det var 395 som jag hade tidigare och gick ned till 370/371.
om inte batterilÀckaget Àr överdrivet sÄ kan man stÀda upp det och bra Àr att mÀta kretskortets banor att de har fullgod kontakt.
Jepp den har grönt i sig och Àr en ovanligare tavla. Trevligt!.
LÀtt att man glömmer klockan pÄ nÀven och den Àr verkligen skön att bÀra för alla aktiviteter.
Kalas!!! Bara att njuta nu!. Ser ÀndÄ rÀtt bra ut med de mindre siffrorna pÄ displayen iaf vid dag/datum visning.SÄdÀrja! Efter nÄgra dagar i 5% vitvinsvinÀger (hittade tyvÀrr ingen alun lokalt) var den trasiga bommen bortfrÀtt och rÀtt krona kunde trÀs pÄ
![]()
Kalas!!! Bara att njuta nu!. Ser ÀndÄ rÀtt bra ut med de mindre siffrorna pÄ displayen iaf vid dag/datum visning.
SÄdÀrja! Efter nÄgra dagar i 5% vitvinsvinÀger (hittade tyvÀrr ingen alun lokalt) var den trasiga bommen bortfrÀtt och rÀtt krona kunde trÀs pÄ
![]()
Helt kört Àr det inte utan Breitling kan byta verket men dÄ till ett sq-superquartz. DÄ verket Àr Àn en liten gnutta tjockare byter de Àven bakstycket med sq ingraverat, allt för ett saftigt pris av ungefÀr 9-10k eller t.o.m. 12-14k. Lite luddiga uppgifter med priset de gÄnger jag förhört Breitling men det Àr i det spannet.Snyggt jobbat! Roligt att följa!
Hur fungerar det? Ăr det helt kört med att lĂ€mna in till Breitling för att fĂ„ byt verk?
Snyggt jobbat! Roligt att följa!
Hur fungerar det? Ăr det helt kört med att lĂ€mna in till Breitling för att fĂ„ byt verk?