• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Helt kört Àr det inte utan Breitling kan byta verket men dÄ till ett sq-superquartz. DÄ verket Àr Àn en liten gnutta tjockare byter de Àven bakstycket med sq ingraverat, allt för ett saftigt pris av ungefÀr 9-10k eller t.o.m. 12-14k. Lite luddiga uppgifter med priset de gÄnger jag förhört Breitling men det Àr i det spannet.

SÄpass! DÄ nÀrmar man sig hela klockans vÀrde.. dÄ kÀnns din lösning mycket bÀttre. Skönt att det finns hopp om man fÄr för sig att köpa en gammel-Aero!

Tackar! Var roligt och ganska frustrerade bitvis men roligt att ro projektet i land :)

Som @Aerospace skrev kostar det (i mitt tyckte) lite vÀl mycket att lÀmna in till Breitling nÀr man kan köpa ett dugligt urverk för 1-2 tkr.

Summan av att köpa en kvaddad Aerospace samt service landar nÀstan pÄ kostnaden för att köpa en begagnad Evo liksom :/

Citerade fel inlÀgg.. men ja, exakt sÄ!

Helt kört Àr det inte utan Breitling kan byta verket men dÄ till ett sq-superquartz. DÄ verket Àr Àn en liten gnutta tjockare byter de Àven bakstycket med sq ingraverat, allt för ett saftigt pris av ungefÀr 9-10k eller t.o.m. 12-14k. Lite luddiga uppgifter med priset de gÄnger jag förhört Breitling men det Àr i det spannet.
UrsÀkta att jag bryter in med en dum frÄga men denna risk löper man alltsÄ med alla Àldre modeller som ej var utrustade med SQ?

Ingen dum frÄga öht! FörstÄtt det som att Breitling ej erbjuder icke SQ verk lÀngre utan uppgraderar samtliga till SQ verk dÀrav det höga priset.
Breitling tar helt enkelt bra betalt vad dom Àn gör. Ett icke SQ-verk hade vÀl blivit billigare men inte billigt det heller. Roat mig med att ta fram aktuella priser för service pÄ Aerospace. I priset ingÄr packningar men ev byte av övriga delar tillkommer.
1672650305773.png
1672650353333.png

UrsÀkta att jag bryter in med en dum frÄga men denna risk löper man alltsÄ med alla Àldre modeller som ej var utrustade med SQ?
Ingen dum frÄga, istÀllet bra!. 80360(de tidigaste) fram tills 94 kan fÄ en icke SQ ersÀttare som Àr ETA 988.333.1 och resten fram tills E65362(99-2001) SQ-verk med tjockare bakstycke som följd. E75362(01-2005) som Àr den sista i 40mm serien gÄr att serva fullt ut.

Breitling tar helt enkelt bra betalt vad dom Àn gör. Ett icke SQ-verk hade vÀl blivit billigare men inte billigt det heller. Roat mig med att ta fram aktuella priser för service pÄ Aerospace. I priset ingÄr packningar men ev byte av övriga delar tillkommer.
1672650305773.png
1672650353333.png
Tack! Men med en Àldre sÄ tillkommer alltsÄ utöver ett SQ en operation för att göra utrymme för detta verk sÄ en sÄ
Service blir bra mkt mer omfattande Àn referenser 75x och framÄt?

Tillbaka till Aerospace trÀsket, bÀr snart av till en annan tidzon ocksÄ!
NÄgon som vet om det Àr speciella dimensioner pÄ ÀndlÀnkarnas spring bars, mÀtte upp ena befintliga till 1,45mm men Àr aningen glapp, kan förvisso ocksÄ vara sliten ÀndlÀnk...

1673820533309.png

1673821126095.png

Äntligen! Efter ett par Ă„rs letande och nĂ„gra missade chanser föll allt pĂ„ plats hĂ€romdagen tack vare @1965ek. Det Ă€r vĂ€l egentligen inte sĂ„ svĂ„rt att hitta en Aerospace men det skulle vara tvĂ„ton, Aerospace-lĂ€nk och blĂ„ tavla. Check pĂ„ allt!
Detta Ă€r nu tredje klockan i samlingen som jag först tyckte var ful men som jag Ă€ndĂ„ inte riktigt kunde slĂ€ppa tanken pĂ„. MĂ€rkligt beteende😁
20230124_111929.jpg

Äntligen! Efter ett par Ă„rs letande och nĂ„gra missade chanser föll allt pĂ„ plats hĂ€romdagen tack vare @1965ek. Det Ă€r vĂ€l egentligen inte sĂ„ svĂ„rt att hitta en Aerospace men det skulle vara tvĂ„ton, Aerospace-lĂ€nk och blĂ„ tavla. Check pĂ„ allt!
Detta Ă€r nu tredje klockan i samlingen som jag först tyckte var ful men som jag Ă€ndĂ„ inte riktigt kunde slĂ€ppa tanken pĂ„. MĂ€rkligt beteende😁
20230124_111929.jpg
Grattis till en riktigt fin Aerospace!

Tillbaka
Topp