Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nix men cool Àr den. Cirrus Aircraft Àr en annan LE:NÄgon som sett denna innan?
![]()
SÄg den medNix men cool Àr den. Cirrus Aircraft Àr en annan LE:
![]()
Ja, Ă€r kul att de gjort mer Ă€n att mĂ„la pĂ„ tavlan och jag har ocksĂ„ alltid tolkat en fallskĂ€rm i Ă€nden pĂ„ minutvisaren.SĂ„g den medLite kul att de bytt visare (antar att det Ă€r en fallskĂ€rm pĂ„ bakĂ€nden - dĂ„ de har en fallskĂ€rm som ânödurustningâ pĂ„ cirrusen).
FĂ„r jag erkĂ€nna att jag sĂ€llan gĂ„r igĂ„ng pĂ„ âreklam-klockorâ av detta slag.
Det krÀvs tre för tangoLÀgger till tvÄ av mina tre till trÄden, saknas gör en Avantage som för tillfÀllet Àr hos Breitling.![]()
Kan tipsa om denna dÄ:Det krÀvs tre för tango
De kompletterar varandra vÀl. Prova en stege: liten(mÄn), större(onsd), störst(torsd)?
Fred-lörd-sönd kör man helguld?![]()
FörstÄr att du blir sugen, den Àr riktigt lÀcker med sin Tuxedo-tavla!Kan tipsa om denna dÄ:
![]()
âUnwornâ....
Man blir lite sugen....
Sen glömde du Tisdag! Vad kör vi dÄ?
![]()
- Oh vad jag saknar den nu ...Ăntligen!
Aerospace evo night mission cobra yellow dial. LE, 300 ex.
Var för sent ute 2016.
Nu fick jag chansen.
En mm för stor kanske, tavelfÀrgen och ninjastealthtitan kompenserar för det.
![]()
Riktigt lyckad variant
![]()
![]()
Skitbra lume ocksÄ. Inte japanbra förstÄs. Eller ens bra. Men finns iaf
![]()
Kul klocka som fan! VĂ€ger inget.
ViklÄs i titan som funkar bra för mina armar. Hört andra som hatar det.
Du ska ha ett stort grattis till den!. Efter att ha kollat bilderna pÄ den sÄ Àr den i nyskick/opolerad!Skrev nÄgra ord om den hÀr klockan i BreitlingtrÄden och blev dÀr tipsad om den hÀr trÄden.
Gick hit och bara Affes trÄdstart Àr en anledning att vara hÀr - imponerande arbete!
Mitt bidrag (sÄ hÀr lÄngt) Àr en E79 som jag bytte till mig för nÄgra dagar sedan.
Den var avsedd för Jas Gripen- piloter i Tjeckiska Flygvapnet, dĂ€rav mĂ€rket pĂ„ tavlan. Ăgaren till den hĂ€r tog ut den 2014, anvĂ€nde den en gĂ„ng och lade sedan undan den. För ett litet tag sedan tog han fram den igen för batteribyte och tĂ€thetsservice.
Den Àr fullset och naturligtvis i nyskick.
- Jag Àr glad att jag fick överta den
![]()
FÄr börja spara....Det krÀvs tre för tango
De kompletterar varandra vÀl. Prova en stege: liten(mÄn), större(onsd), störst(torsd)?
Fred-lörd-sönd kör man helguld?![]()
- Tuff! Kul hur loggan matchar BreitlinglogganVad har vi för roliga specialtavlor pÄ Klocksnack? Jag kan börja med min, Group18, helikopterpiloter för UAE special forces. OkÀnd upplaga.![]()
NÄgon pÄ rak arm som vet vad det sitter för batteri i EVOn?
Snabb sökning sÀger Renata av nÄgot slag (sett förslag om 380, 394 och 395)
![]()
SÄg den videon med. Reagerade ocksÄ pÄ det. Ser inte alls speciellt proffsigt ut...I denna videon byter man till ett Renata 395
Ang. videon fÄr vÀl anses som ett snabbt batteribyte men som jag personligen inte finner proffsig.
Har sjÀlv gjort batteribyte pÄ Avantage och dÄ rengör jag och smörjer packningen samt att jag inte hÄller med fingret pÄ batterihÄllaren för att undvika fingeravtryck eller avge dna(hudflagor/smuts). Dessutom anvÀnder jag pincett i plast för att undvika kortslutning. Rengör Àven bakstycket+boetten kring skruvhÄlen etc. BlÄsbÀlg har jag avslutat med för att fÄ ut ev. damm om sÄdant existerar.
SÄg den videon med. Reagerade ocksÄ pÄ det. Ser inte alls speciellt proffsigt ut...
sen svarar han 394 pÄ ett stÀlle och 395 pÄ ett annat i kometarsfÀltet! PÄ en annan sida lÀste jag 380... SÄ det enda rÀtta blir att öppna pÄ huven o se vad som sitter i![]()
Batteri 380 Àr alltsÄ ekvivalent med SR936 och 394 med mÄtten 9,5x3,6 (mm)SÄg den videon med. Reagerade ocksÄ pÄ det. Ser inte alls speciellt proffsigt ut...
sen svarar han 394 pÄ ett stÀlle och 395 pÄ ett annat i kometarsfÀltet! PÄ en annan sida lÀste jag 380... SÄ det enda rÀtta blir att öppna pÄ huven o se vad som sitter i![]()
HĂ„ller medhehe ja
Oj, det var mÄnga bud för vilket batteri man ska byta till. Jag snappade upp 395 i hans kommentarsfÀlt och det lÀr inte stÀmma......
Jag skulle vela sÀga 380 nu nÀr jag tittar i mitt arkiv. Bilderna Àr pÄ en Avantage i innanmÀtet och det Àr samma urverk som i EVO.
Ăr t.om. inskrivet pĂ„ urverket lĂ€ngst uppe till höger
Jag hade monterat i ett 380 high drain dÄ man har bakgrundsbelysning som Àter ström snabbt.
Det förklarar alla olika nummer som uppgivitsBatteri 380 Àr alltsÄ ekvivalent med SR936 och 394 med mÄtten 9,5x3,6 (mm)
Maxell 394/380 / SR 936 SW / G9:
![]()
HĂ„ller med
Han öppna den innan jag sÄg ditt inlÀgg
380 sitter dÀr (och det Àr frÄn fabrik). 380 Àr tryckt pÄ verket som du sÀgerÄ det fÄr bli en bestÀllning pÄ ett sÄdant
![]()
KanonKalas!
Du kan antingen köra pĂ„ Maxell, Energizer eller Renata. Ăr kvaliten som skiljer men jag körde pĂ„ ett Maxell i min Avantage.
![]()
Bra vi diskuterade detta sÄ det bli ordning och reda pÄ grejorna!. Lycka till med monteringen och var sÄklart försiktigHÄller med
Han öppna den innan jag sÄg ditt inlÀgg
380 sitter dÀr (och det Àr frÄn fabrik). 380 Àr tryckt pÄ verket som du sÀgerÄ det fÄr bli en bestÀllning pÄ ett sÄdant
![]()
Jag menar det. Viktiga grejer! GÄr ju inte o ha en Aerospace-trÄd som innehÄller kunskaps-luckorBra vi diskuterade detta sÄ det bli ordning och reda pÄ grejorna!. Lycka till med monteringen och var sÄklart försiktig![]()
Du har mitt fulla stödkÀnns som jag mÄste ta min Aerospace oskuld snart!
kÀnns som jag mÄste ta min Aerospace oskuld snart!
Du har mitt fulla stöd![]()
En helt ny vÀrld öppnar sig!kÀnns som jag mÄste ta min Aerospace oskuld snart!