Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du är den tredje idag som säger samma sak... :'(Grattis på födelsedagen, Mforce. Hemma sjuk idag så jag kan inte komma förbi med presenten...
Vridringen för f-n!
Har den ju nästan aldrig centrerad på någon av mina klockorVridringen för f-n!
(Och ja det här handlar bara om att du alltid sågar mina bilder...)
Du menar den bilden som är tagen i ett extremt ljus på IKEA? Kör!Har den ju nästan aldrig centrerad på någon av mina klockorAnvänder den ju för tidtagning/-hållning och låter den oftast stå tills nästa användning
Ska jag fälla en kommentar igen om din senaste bild?![]()
Mera nytt från Orient.
Lite nya bjudningar i Orient Star Retro Future serien. En helt ny serie med LP/turntable som tema. Själv är jag inte så förtjust i Retro Future men dessa hör ändå til de bättre i min mening (bortsett från storleken).
Tekniska data:
Urverk: 40S61
Typ: Automatiskt
Gångreserv: cirka 40 timmar
Precision: +25/-15 s/d
Tjocklek: 12,4 mm
Diameter: 44 mm
Bandhorn till bandhorn: 49 mm
Avstånd mellan bandhorn: 22 mm
Pris: 65 000 - 70 000 yen
WZ0231DK
![]()
WZ0241DK
![]()
WZ0251DK
![]()
Här snackar vi däremotNytt från Orient!
Dessa Orient Star med tydligt retroinspiratioj får det att kittla i köptarmen på mig.
Tekniska data:
Urverk: ?
Typ av urverk: ? (Det är iaf mekaniskt)
Tjocklek: 11,9 mm
Bredd: 35 mm
Höjd: 45 mm
Avstånd mellan bandhorn: 21 mm
Pris: 80 000 - 84 000 yen
Jag vet med andra ord inte ens vilket urverk och om det är manuellt eller automatiskt i klockan men jag är sugen på en i stål iaf.
WZ0021AE
![]()
WZ0011AE (guldpläterad)
![]()
EDIT:// närbild på den fina tavlan
![]()
Ehhh....Va?Mera nytt från Orient.
Lite nya bjudningar i Orient Star Retro Future serien. En helt ny serie med LP/turntable som tema. Själv är jag inte så förtjust i Retro Future men dessa hör ändå til de bättre i min mening (bortsett från storleken).
Tekniska data:
Urverk: 40S61
Typ: Automatiskt
Gångreserv: cirka 40 timmar
Tjocklek: 12,4 mm
Diameter: 44 mm
Bandhorn till bandhorn: 49 mm
Avstånd mellan bandhorn: 22 mm
Pris: 65 000 - 70 000 yen
Nytt från Orient!
Dessa Orient Star med tydligt retroinspiratioj får det att kittla i köptarmen på mig.
Tekniska data:
Jag vet med andra ord inte ens vilket urverk och om det är manuellt eller automatiskt i klockan men jag är sugen på en i stål iaf.
WZ0021AE
![]()
WZ0011AE (guldpläterad)
![]()
![]()
Glasbaksida har den (mineral). Safir med AR på framsidan (tror jag).Snygga! Gillar också den i stål. Glasbaksida?
Bandbredden är lite trist och visarna kunde skilt sig åt lite mer, men i övrigt har modellen fångat mitt intresse.
Det är ingen modell som endast kommer säljas i USA?
Som @Mforce säger är modellen tills vidare enbart för Japanska marknaden. Vi får se om den dyker upp för resten av världen senare.Snygga! Gillar också den i stål. Glasbaksida?
Bandbredden är lite trist och visarna kunde skilt sig åt lite mer, men i övrigt har modellen fångat mitt intresse.
Det är ingen modell som endast kommer säljas i USA?
Som @Mforce säger är modellen tills vidare enbart för Japanska marknaden. Vi får se om den dyker upp för resten av världen senare.
Själv snubblade jag över Googleöversättningen av Orient Japan.Gällande ovan angivna OS så har givetvis @Mforce helt rätt att det är ett automatiskt urverk (som sagt de flesta av Orients mekaniska urverk är automater). Jag snubblade över denna biod på klockan.
![]()
Nytt från Orient!
Tekniska data:
WZ0021AE
![]()
WZ0011AE (guldpläterad)
![]()
![]()
Oj svårt att säga, spontant vill jag påstå att det är sent 80-tal eller 90-tal.Blir inte riktigt klok på det här med åldersbestämning... Har denna Orient "day-date" märkt EA HS9719-90. När kan denna vara tillverkad? Kanske någon här som har bättre koll än vad jag har![]()
![]()
Tycker också boetten luktar 80-tal.Blir inte riktigt klok på det här med åldersbestämning... Har denna Orient "day-date" märkt EA HS9719-90. När kan denna vara tillverkad? Kanske någon här som har bättre koll än vad jag har![]()
![]()
Oj svårt att säga, spontant vill jag påstå att det är sent 80-tal eller 90-tal.
Ja, det sitter ett quartzverk i den. Tycker också att den känns 80, men som jag skrev i posten ovan, påstår far min, att den är tidigare, men det känns som om han för en gångs skull har felTycker också boetten luktar 80-tal.
Kvarts?
Grattis!Planet Orient köpt av 79thor här på KS. Jag tänkte först plocka av länken för byte till läder band men kände sen att det vore synd. Länken känns ganska gedigen. Bättre känsla i den en t. ex. den till Ray. En invändning jag kan ha mot urtavlan är att den är ganska rörig. Det är inget för en pilot i Mach2. Men nu färdas jag i lite långsammare tempo så den här får bli kvar hos husse.![]()