Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjejen har snott min G-shock så det är nog rätt vedertaget.Jag vet! Mobilbild tagen i hast. I verkligheten en aning mer maskulint... Att min största klocka skulle bli den tjejigaste...
Tjejen har snott min G-shock så det är nog rätt vedertaget.
Grattis till klockan! Och tack för att du köpte den så jag inte behövde fundera vidare på det.
Kanske skulle lägga upp en gruppbild. Har ju blivit några vid det här laget.
Tackar. Tänkte att det skulle bli jobbigt för dig om den låg kvar alltför länge;-) Så jag knep den! Ja, vi är nog många som vill se en gruppbild!
Gränsen mellan genialitet och galenskap sägs vara hårfin!
Skitsnack! Jag är en genial galning...
![]()
Førsta steget till bættring ær att inse att man har ett problem...Gränsen mellan genialitet och galenskap sägs vara hårfin!
![]()
En av mina bättre faktiskt!Damn!
Å vad fint du har målat!![]()
Bättring är för folk med taskigt självförtroende!Førsta steget till bættring ær att inse att man har ett problem...
Jag som snæll KS broder kan gærna hjælpa dig genom att køpa av dig din Ray som ett steg i rætt riktning mot bættringen før dig.
Annars ær det en fin samling.
Bara att dra iväg ett PM om du bestämmer dig.Bättring är för folk med taskigt självförtroende!
Med det sagt är Rayen faktiskt en av få jag skulle kunna tänka mig bli av med då den inte används.
Lite sugen på mer Vintage och jag tror sambon blir lite ledsen i ögat om jag köper fler utan att sälja nån.
Har ju liksom köpt på mig lite klockor av andra märken också.
Sun and Moon är för övrigt till salu den med. Oanvänd!
Ja alltså två Seiko 5, en G-shock, nån konstig Vintage-dykare med enjuvelsverk, en Vostok Komandirskie, en Automtisk Camel Trophy, arveguldis från Tissot, samt en Glycine Airman."Har ju liksom köpt på mig lite klockor av andra märken också."
Hmm. Det där låter intressant...Nu blir man ju lite nyfiken! Har du samma alias i "stora rolextråden" eller vad den nu kan heta?
![]()
Punkklocka!Finally!
Inte mycket som slår en fredagsöppning med favoritölen medans familjen är på lekplatsen
Fullset, alla tags, cert, länkbitar osv.
![]()
Crappig bild, I know
![]()
Älskar visarna! Musiktok som man är så är denna ganska passande
![]()
Skål och trevlig helg!
Att det är en väldigt fin klocka och definitvt ett steg upp från Orient Bambino.
Att det är en väldigt fin klocka och definitvt ett steg upp från Orient Bambino.
Jag skulle nog köpt den från Seriouswatches däremot.
349 Euro men med tanke på förmodat momspåslag från CreationWatches så är det definitvit värt att köpa från AD med riktiga garantier.
Kör!
Lillebror bambino med sämre urverk och sämre finish till lägre pris.Bambino har jag ingen koll på. Kollade på lite bilder och utseendemässigt är det väl smaksak som avgör.
Du använder din touchtron för liteGränsen mellan genialitet och galenskap sägs vara hårfin!
![]()
Batterierna är slut! Så ja den ligger där den ligger för tillfället.Du använder din touchtron för lite![]()
Liv? Jag? Inte en chans!
Då kan du alltid posta alla modeller du funderar på att köpa!Kan tyvärr inte bidra med bilder till tråden då jag sålt min bambino
Såld på typ en halvtimme.
Förhoppningsvis blir det en ny orient snart!
Bra idé!Då kan du alltid posta alla modeller du funderar på att köpa!
Brukar funka för mig när jag inte har nåt vettigt att säga.![]()
Den har väl dessutom safirglas vilket classic saknar?Här är väl de kandidaterna som jag väljer mellan.
Orient star Classic
![]()
Eller orient star standard date
![]()
Lutar åt den senare.
Lite större på 40mm mot 38.5.
Och så gillar jag tavlan riktigt mycket!
Någon som har erfarenhet av någon av dem?
Är inte SDn 39 mm? Eller blandar jag ihop den med JDM varianten (som jag har) som eventuellt är något mindre?Här är väl de kandidaterna som jag väljer mellan.
Orient star Classic
![]()
Eller orient star standard date
![]()
Lutar åt den senare.
Lite större på 40mm mot 38.5.
Och så gillar jag tavlan riktigt mycket!
Någon som har erfarenhet av någon av dem?