• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

20150913orient.jpg

Den här är jag sjukt nöjd med. Har haft lite olika band på den men brunt läder funkar ju bäst.
Vad är det för band?
Skulle sitta som en fläskläpp på min glycine. :)

Hej! Hade tänkt köpa mig en Orient Bambino, denna var det tänkt: http://www.neckwear.se/produkt/Orient-Automatic-Bambino-FER24003W0
Undrar dock lite över sidan, någon som köpt en orient eller annan klocka därifrån tidigare som kan säga något om hur det gick?
Sidan i sig är inte skum, bara dyr. Ett alternativ är Creationwatches, dock baserad utanför EU så räkna med att det blir runt 1200-1300 kronor allt som allt.
http://www.creationwatches.com/prod...assic-automatic-er24003w-mens-watch-3705.html

Hej! Hade tänkt köpa mig en Orient Bambino, denna var det tänkt: http://www.neckwear.se/produkt/Orient-Automatic-Bambino-FER24003W0
Undrar dock lite över sidan, någon som köpt en orient eller annan klocka därifrån tidigare som kan säga något om hur det gick?
Köp från Seriouswatches.com istället. AD med riktiga garantier vilket den där sajten inte är. Dessutom lite billigare.
Vill du spara pengar går den att finna bra mycket lägre än neckwears pris om du letar lite.

Edit// @Anden har redan visat det bättre priset. :)

En tretton år gammal Jagga med snikmotorn kräver absolut ingen värstingklocka
Absolut inte men om du visare den bilden för 100 pers i den stora världen utanför klocksnack tror jag de flesta tror det är en betydligt dyrare klocka.
En ny Bugatti Veyron funkar med den klockan också. :D

Edit Den klockan funkar med en Bugatti Veyron också menade jag

Jag tror att jag också skulle funka med en Bugatti Veyron:)

Men allvarligt talat så håller jag med dig angående Ray. Den ger intryck av att vara exklusivare än vad den egentligen är. Måste absolut vara en av de mest prisvärda dykarna på marknaden.

Kommit en begränsad upplaga (2 000 st vad jag kan läsa mig till) av OS semiskeleton. Jag skippar tekniska data då jag drog det i inlägget när denna modell komm för några månader sedan. Så den som vill ha det får bläddra bak i tråden lite.

Jag gilla själv utseendet på denna modell. Men jag förstår att många upplever den som plottrig (och dörmed ful). Dock vet jag inte om jag gillar denna begränsade upplaga så mycket, jag föredrar fortfarande den med grön tavla.

WZ0261DK
image.jpg

Kommit en begränsad upplaga (2 000 st vad jag kan läsa mig till) av OS semiskeleton. Jag skippar tekniska data då jag drog det i inlägget när denna modell komm för några månader sedan. Så den som vill ha det får bläddra bak i tråden lite.

Jag gilla själv utseendet på denna modell. Men jag förstår att många upplever den som plottrig (och dörmed ful). Dock vet jag inte om jag gillar denna begränsade upplaga så mycket, jag föredrar fortfarande den med grön tavla.

WZ0261DK
Det där med limiterat och Orient är rätt intressant och ofta motstridigt.
Limiterade GMT'n var ju enligt uppgift endast i 1500 ex. Nu har det kommit uppgifter från Japan om att det inte är antalet klockor som är limiterat utan vilka butiker som får äran att sälja den.
Utgår från att det är en eftehandskonstruktion då Orient insåg att den var populär och valde casha in.
Så vi får se hur det blir med antalet... :D

• Like
Reactions: Jax
Det där med limiterat och Orient är rätt intressant och ofta motstridigt.
Limiterade GMT'n var ju enligt uppgift endast i 1500 ex. Nu har det kommit uppgifter från Japan om att det inte är antalet klockor som är limiterat utan vilka butiker som får äran att sälja den.
Utgår från att det är en eftehandskonstruktion då Orient insåg att den var populär och valde casha in.
Så vi får se hur det blir med antalet... :D
Gällande klockan ovan så står det att den tillverkas i 2 000 exemplar (om man tror på min knaggliga japanska). Sedan kan det bli som du säger att det utökas om den är tillräckligt populär.

Om man ser på en klocka som den nuvarande OS Vintage Skeleton så är boetterna numrerade så den tror jag på att den är begränsad upplaga.

Har kvar denna från moppeåldern. Har bestämt för mig att den var inblandad i en vurpa med en Zundapp Cs50.
Ska ge den nytt batteri och se om den kickar igång har inte varit igång på över 25år.
DSC_0567.jpg
DSC_0569.jpg
Härligt patinerad ;)

Den funkar nog men skulle säkerligen må bra av en invändig rengöring. Något som troligen kostar ganska mycket mer än klockans värde :p

Tillbaka
Topp