Vad är det för band?![]()
Den här är jag sjukt nöjd med. Har haft lite olika band på den men brunt läder funkar ju bäst.
Skulle sitta som en fläskläpp på min glycine.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för band?![]()
Den här är jag sjukt nöjd med. Har haft lite olika band på den men brunt läder funkar ju bäst.
De där är fina!En av de två Orientklockor jag har i min lilla samling
![]()
Ahhh,a WZ0161ER I pressume.... Lite av en favorit... Var ute efter en sån ett tag...En av de två Orientklockor jag har i min lilla samling
![]()
Sidan i sig är inte skum, bara dyr. Ett alternativ är Creationwatches, dock baserad utanför EU så räkna med att det blir runt 1200-1300 kronor allt som allt.Hej! Hade tänkt köpa mig en Orient Bambino, denna var det tänkt: http://www.neckwear.se/produkt/Orient-Automatic-Bambino-FER24003W0
Undrar dock lite över sidan, någon som köpt en orient eller annan klocka därifrån tidigare som kan säga något om hur det gick?
Sidan i sig är inte skum, bara dyr. Ett alternativ är Creationwatches, dock baserad utanför EU så räkna med att det blir runt 1200-1300 kronor allt som allt.
http://www.creationwatches.com/prod...assic-automatic-er24003w-mens-watch-3705.html
Jag köpte en klocka där utan problem. (Dock så ångrade jag modellen och returnerade)Hej! Hade tänkt köpa mig en Orient Bambino, denna var det tänkt: http://www.neckwear.se/produkt/Orient-Automatic-Bambino-FER24003W0
Undrar dock lite över sidan, någon som köpt en orient eller annan klocka därifrån tidigare som kan säga något om hur det gick?
Den ser riktigt trevlig ut !Den andra Orienten är denna
![]()
Köp från Seriouswatches.com istället. AD med riktiga garantier vilket den där sajten inte är. Dessutom lite billigare.Hej! Hade tänkt köpa mig en Orient Bambino, denna var det tänkt: http://www.neckwear.se/produkt/Orient-Automatic-Bambino-FER24003W0
Ett skräpband tyvärr.Vad är det för band?
Skulle sitta som en fläskläpp på min glycine.![]()
Verkar tyvärr bara finnas i 24mm. Får leta efter når liknande.Ett skräpband tyvärr.
Något kinesiskt junk:
http://www.ebay.com/itm/111314997459?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Tyvärr usel kvalite...började falla i bitar första dagen...ser bra ut på bild dockVerkar tyvärr bara finnas i 24mm. Får leta efter når liknande.
Snyggt band hur som helst!
Då ska jag definitivt leta vidare.Tyvärr usel kvalite...började falla i bitar första dagen...ser bra ut på bild dock![]()
Är nåt poetiskt med en bilden!Jag och Ray rastade Kissen idag i regnet.![]()
Den andra Orienten är denna
![]()
En tretton år gammal Jagga med snikmotorn kräver absolut ingen värstingklockaÄr nåt poetiskt med en bilden!
Förväntar sig en dyr klocka på nåt sätt. Tror iofs ingen utanför den här snäva världen skulle reagera som jag.
Bra skit helt enkelt!![]()
Absolut inte men om du visare den bilden för 100 pers i den stora världen utanför klocksnack tror jag de flesta tror det är en betydligt dyrare klocka.En tretton år gammal Jagga med snikmotorn kräver absolut ingen värstingklocka
Är en Bambino, så garanterat inte vintageSnygg är det en vintage eller ny klocka?
Det där med limiterat och Orient är rätt intressant och ofta motstridigt.Kommit en begränsad upplaga (2 000 st vad jag kan läsa mig till) av OS semiskeleton. Jag skippar tekniska data då jag drog det i inlägget när denna modell komm för några månader sedan. Så den som vill ha det får bläddra bak i tråden lite.
Jag gilla själv utseendet på denna modell. Men jag förstår att många upplever den som plottrig (och dörmed ful). Dock vet jag inte om jag gillar denna begränsade upplaga så mycket, jag föredrar fortfarande den med grön tavla.
WZ0261DK
Gällande klockan ovan så står det att den tillverkas i 2 000 exemplar (om man tror på min knaggliga japanska). Sedan kan det bli som du säger att det utökas om den är tillräckligt populär.Det där med limiterat och Orient är rätt intressant och ofta motstridigt.
Limiterade GMT'n var ju enligt uppgift endast i 1500 ex. Nu har det kommit uppgifter från Japan om att det inte är antalet klockor som är limiterat utan vilka butiker som får äran att sälja den.
Utgår från att det är en eftehandskonstruktion då Orient insåg att den var populär och valde casha in.
Så vi får se hur det blir med antalet...![]()
Härligt patineradHar kvar denna från moppeåldern. Har bestämt för mig att den var inblandad i en vurpa med en Zundapp Cs50.
Ska ge den nytt batteri och se om den kickar igång har inte varit igång på över 25år.![]()
![]()
Sorry Chuck för uteblivet svar. Som Spindel skrev så är den ny. Bytte orginalbandet som var stelt och såg plastigt ut.Snygg är det en vintage eller ny klocka?
Så skitig ser verket inte ut att vara.Härligt patinerad
Den funkar nog men skulle säkerligen må bra av en invändig rengöring. Något som troligen kostar ganska mycket mer än klockans värde![]()