StrawberryFields
Sir Notalot
Jag älskar mackor...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det låter sjukt gott!Kanske kan få feedback här på en liten tanke?
Då jag jobbar hela helgen kommer nyåret firas in ordentligt först imorgon. Har fått tag i renfilé som jag tänkte steka i smör med bara salt och peppar.
Nu till frågan: tillbehör till detta? Tänkte mig att göra råraka till, och servera med stekta kantareller och några stänk crema di balsamico över köttet. Kommer detta att bli för torrt eller blir det ätbart måntro?
Tribute till Frantzèn?Askasst ljus, men här är ändå nyårsförrätten
Löksoppa med en puré på schalottenlök, mandelmjölksskum (inte som man köper på tetra), och lakritsgrädde
För mig skulle det funka men man kan bu alltid komplettera med något. Byta ut balsamicostänken mot rödlöksmarmelad tex? En liten chevresås kanske? Lycka till!Kanske kan få feedback här på en liten tanke?
Då jag jobbar hela helgen kommer nyåret firas in ordentligt först imorgon. Har fått tag i renfilé som jag tänkte steka i smör med bara salt och peppar.
Nu till frågan: tillbehör till detta? Tänkte mig att göra råraka till, och servera med stekta kantareller och några stänk crema di balsamico över köttet. Kommer detta att bli för torrt eller blir det ätbart måntro?
Ingen tribute; hans receptTribute till Frantzèn?
Det låter sjukt gott!
Jag skulle nog däremot ta och gräddstuva kantarellerna (riktigt tät stuvning - inte sås) för att få ett krämigt inslag också samt att fettet hjälper till att höja smaken på renen också. Då tror jag du har en hit
Inser att det är alldeles för länge sen jag åt ren...
För mig skulle det funka men man kan bu alltid komplettera med något. Byta ut balsamicostänken mot rödlöksmarmelad tex? En liten chevresås kanske? Lycka till!
Tryffel-brie är gott.Sant, skaffar nog en skvätt grädde på väg hem också. Sås har ingen dött av
Jag personligen gillar båda dom tänken, men tjejen gillar varken ost eller lök och jag ska måka i mig en liten bit tryffel-brie till förrätt
Har aldrig provat innan, men tryffel är gott och brie är gott så det borde vara rätt okTryffel-brie är gott.
Svårt att laga mat när tagarna inte gillar lök.
Gräddstuva kantarellerna, det blir kanon. Du kan ju också köpa några syltade lökar.
Handlar gärna där också. Längtar till sommaren då lär jag stanna till varje fredag efter jobbet.Jag gillar Kötthallen i Viksjö!
Den är grymt mycket bättre och känns mer genuin än det stora aset till butik som låg i Sumpan.
Kom dit 5min innan öppning idag, då var det redan 12p i kö. Jag som tänkte jag skulle slippa det, men tji fick jag.
Gick fort ändå. Bra service och trevlig personal.
Och vad är tricket med det brinnande bakplåtspappret?
Ikväll bjuds det på ragu!
I första hand effektfulla matlagningsbilder men också en bieffekt när man grillar nötben i ugnen till buljongen. Känns lite rustikt och manligt.Och vad är tricket med det brinnande bakplåtspappret?
Glassen är 100 % Heston, resten vet jag inte om han kan bli attribueradJag har perioder när matlagningen flippar ut totalt (Captain autismo-varning).
Här är en full breakfast-dessert:
1. glass med bacon och ägg, karamelliserad pancetta och earl grey-gelé*
2. körsbärstomater pocherade i créme caramel, fyllda med passionsfrukt, kiwi och pistagenötter**
3. Smörstekt brioche.
Pluspoäng för den som kan identifiera *kocken och **tv-serien som jag inspirerats av.
Glassen är 100 % Heston, resten vet jag inte om han kan bli attribuerad
Imponerande! Det skall jag prova, iaf delar av det.Jag har perioder när matlagningen flippar ut totalt (Captain autismo-varning).
Här är en full breakfast-dessert:
1. glass med bacon och ägg, karamelliserad pancetta och earl grey-gelé*
2. körsbärstomater pocherade i créme caramel, fyllda med passionsfrukt, kiwi och pistagenötter**
3. Smörstekt brioche.
Pluspoäng för den som kan identifiera *kocken och **tv-serien som jag inspirerats av.
K Amida är bra lunch, AG är bra men har gått ned sig lite, Amaranten har ganska schysst mat ocksåVar käkar man gött runt fridhemsplan? @AdamST etc etc
Kan visserligen förflytta oss från fridhemsplan. Tror inte AG är aktuellt denna gången.K Amida är bra lunch, AG är bra men har gått ned sig lite, Amaranten har ganska schysst mat också