Sous vide 12 timmar, sedan kylt, sedan skivat och glaserat i ugnenSnyggt jobbat, hur gjorde du sidfläsket? Långbakat och stekt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sous vide 12 timmar, sedan kylt, sedan skivat och glaserat i ugnenSnyggt jobbat, hur gjorde du sidfläsket? Långbakat och stekt?
SåjaSous vide 12 timmar, sedan kylt, sedan skivat och glaserat i ugnen
Var hittar man annars stans bästa buns tycker du? Har testat Nook's och Nook market's, och dem är det ju inget fel på..Sous vide 12 timmar, sedan kylt, sedan skivat och glaserat i ugnen
Mattias Dahlgren, sedan Nook, sedan BarobaoVar hittar man annars stans bästa buns tycker du? Har testat Nook's och Nook market's, och dem är det ju inget fel på..
Jag ska önska mig nya kastruller och en stekpanna till jul, frågan är vilka?
Tycker att många kastrull/gryt-set innehåller för många och fel storlekar. Det känns som att 1, 3, och 5l skulle vara optimalt. Vill inte ha onödigt många.
Stekgrytan och gjutjärnspannan finns redan.
Vad tror ni om de här?
http://www.tretti.se/beta/hushallsa...eme-steel-p?&gclid=CO_DgYjK89ACFUTbcgodHosI6w
Budgeten är ca 2000kr.
Jag ska önska mig nya kastruller och en stekpanna till jul, frågan är vilka?
Tycker att många kastrull/gryt-set innehåller för många och fel storlekar. Det känns som att 1, 3, och 5l skulle vara optimalt. Vill inte ha onödigt många.
Vad tror ni om de här?
http://www.tretti.se/beta/hushallsa...eme-steel-p?&gclid=CO_DgYjK89ACFUTbcgodHosI6w
Budgeten är ca 2000kr.
Stekpannor rekommenderar jag De Buyer, införskaffades i våras och jag vill aldrig mer röra en teflonpanna! Billiga är de också.Jag ska önska mig nya kastruller och en stekpanna till jul, frågan är vilka?
Vad tror ni om de här?
Budgeten är ca 2000kr.
Scanpan är kanon, önskar jag hade sånna självScanpan. Eller vad säger kocken? @AdamST
Teflon är riktig skit faktiskt.Stekpannor rekommenderar jag De Buyer, införskaffades i våras och jag vill aldrig mer röra en teflonpanna! Billiga är de också.
Vet inte om du sitter på muggen och spisar eller om du bara förberett för lite egentid.Enkelt, men väldigt gott.
Vi kör scanpan på jobbet, dom är bäst i den kategorinScanpan är kanon, önskar jag hade sånna själv
Enkelt, men väldigt gott.
Haha Lena Handén på besök ser vi
Nice med erfarenheter.Vi kör scanpan på jobbet, dom är bäst i den kategorin
Köpte nya kvarnar. Servera har 20% på hela kvarnsortimentet fram till den 18:e om jag inte minns fel. Valde Zassenhaus München 25cm. Tycker att den är klassisk till utseendet men med en modern touch. Tänkte att 25cm var en bra kompromiss med stora kvarnar när man står och lagar men att det även fungerar vid bordet, men nu är jag lite tveksam...de tar ju sin plats Hur har ni andra gjort? Stora kvarnar på bordet eller rent utav en spis- och en bordsuppsättning?
Köpte via köket.se, de hade bra pris på Zassenhaus. Köpte en 35 cm svart och en 25 cm vit München. Tycker jag blev perfekt. Fan vad bra dom är, eller hur?
Sätter bara fram en på matbordet och en skål med flingsalt. Gillar inte salt i kvarn. Har svartpeppar i den ena och svart/grön/rosé-pepparblandning i den andra.
Jag köpte nyligen dessa. Har inte hunnit använda dem så mycket men är än så länge nöjd.Jag ska önska mig nya kastruller och en stekpanna till jul, frågan är vilka?
Vad tror ni om de här?
Budgeten är ca 2000kr.
Om du bara vill göra något klassiskt så är pasta carbonara ett bra recept även med skinka!Någon som har en bra ide på vad man skall göra med sin julskinka? Den är ju hyfsat salt...
Jag gör just en omelett med julskinka och bladspenat. Alla tiders och enkelt.Någon som har en bra ide på vad man skall göra med sin julskinka? Den är ju hyfsat salt...
Jansons med skinka!?Hittade ett recept på janssons men med skinka. Tre recept bör räcka, så mycket har jag inte över.