Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klickade hem en kolstålspanna från webhallen nu när de körde halva priset på vissa De buyer. Varit nyfiken på att testa en länge nu och 249 spänn kan vara värt att ta en chansning på.
Alltså, jag har ju redan två gjutjärnspannor (4 om man räknar med grilljärnet och plättjärnet).. Är det lönt med en stekpanna till?Tog 30 cm Lyonnaise Carbone Plus - den hade fått suveräna recensioner på Bagaren och Kocken, samt att det ser ut som att det är en sån som Anders Johansson har:
http://www.barariktigmat.se/index.php/teknik/utrustning/item/418-hur-gick-det-sen-kolstalsstekpanna
Å den var ju billigare också.![]()
Det är som knivar och klockor, man kan aldrig ha för mångaAlltså, jag har ju redan två gjutjärnspannor (4 om man räknar med grilljärnet och plättjärnet).. Är det lönt med en stekpanna till?
Ptja, bra pris så varför inte.Det är som knivar och klockor, man kan aldrig ha för många![]()
Enligt http://www.prokok.se/de-buyer-stekpanna-kolstal-28cm-carbone-plus.htmlTack för tipset.
Vet du vad som skiljer Mineral B och Carbon?
Grilla eller steka som du själv föreslår.Jag har en flat iron steak av vattenbuffel. Vad ska jag göra med den?
Förutom att grilla.
Tackar för tipset!Klickade hem en kolstålspanna från webhallen nu när de körde halva priset på vissa De buyer. Varit nyfiken på att testa en länge nu och 249 spänn kan vara värt att ta en chansning på.
Tackar för tipset!Klickade hem en kolstålspanna från webhallen nu när de körde halva priset på vissa De buyer. Varit nyfiken på att testa en länge nu och 249 spänn kan vara värt att ta en chansning på.
Tackar för tipset!
Köpte en 32cm Mineral B för en tre fyra år sedan och den har varit fantastisk så nu fick den sällskap av en 28 och en 26
När jag köpte min första så fick jag rådet att innan första användning "köra in" pannan genom att låta den stå och puttra med vatten och potatisskal ett tag. Inte helt säker på hur stärkelsen skyddar pannan men tänker följa det rådet den här gången också.
Så in i helvete! Den här som vi var på är nyöppnad restaurangdel där som barnen driver, just för att kunna tillgodose behovet. Orginal hawkern, som drivs fortfarande av fadern, ligger tvärs över gatan i en hawk foodcourt. Och den kön var värreLång kö? 7% moms, underbart!
WebhallenVart fann ni detta otroliga pris?
Schysst. Är kolstål bättre än gjutjärn? Jag älskar mina gjutjärnspannor men ibland är dom lite tunga att jobba medKöpte en uppsättning De Buyer för ett år sedan och har varit väldigt nöjd hittills
![]()
Har bara bränt in mitt än så länge. men nu klickade jag hem ett wokjärn också...Schysst. Är kolstål bättre än gjutjärn? Jag älskar mina gjutjärnspannor men ibland är dom lite tunga att jobba med
Är det en vanlig häll eller är det en Induktion? Om det är en induktion, ökar du succesivt eller går du direkt på 9an?Testat nya De Buyer pannan ett par gånger nu. Gillar den skarpt! 290 kr för en 30 cm, det är ju billigare än Jamie Olivers teflonisar!
![]()
Tack för tipset!
Niclas
Edit
Tack @Vincent för tipset!
Lättare än gjutjärn, tål mer värme än teflonVad är "vitsen" med kolstål jämfört med gjutjärn, stål eller teflon?