Sent svar kanske men jag har uppskattat Fiskekrogen och Sjömagasinet när jag har vart i Göteborg.
Det var visserligen ett tag sedan men tror att det står sig fortfarande
Tack för tips. Kan bara hålla med. Gillar de restaurangerna skarpt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sent svar kanske men jag har uppskattat Fiskekrogen och Sjömagasinet när jag har vart i Göteborg.
Det var visserligen ett tag sedan men tror att det står sig fortfarande
Ser förvisso jäkligt gott ut men jag känner att ration kött till bröd blir lite skev! Hade hellre sett 350g uppdelat på två bröd.En redig burgare sitter aldrig fel, här malde vi ihop högrev och varmrökt sidfläsk. Cheddarost på 2 av puckarna. Dressingen är en egengjord tryffelmajonnäs och lite sriracha! Ca 350G kött
Ser förvisso jäkligt gott ut men jag känner att ration kött till bröd blir lite skev! Hade hellre sett 350g uppdelat på två bröd.
Ingen erfarenhet av komodogrillar, varför funkar inte briketterSå imponerad av vad denna lilla grill klarar av. Köpte riktigt kol ( briketter är skit och förstör alla komodogrillar oavsett märke). Tände upp och man närmar sig 200 grader inom 3-4 min. Galet.
Sen sjunker det lite och det blir glöd, går in för att ta en espresso. Den är uppe 310 grader. Låter man den gå för fullt är blir det sjukt varmt.
Första middagen, flankstek. Trodde man hade glömt allt men tydligen inte. Väldigt nöjd med resultatet.
Vfrugan och jag delade på denna, absolut godaste cognacen vi druckit.
Briketter är ju sammanpressat trä, skit och man förstör grillarna. Samtliga tillverkare jag kollade upp säger ifrån men inte kollat upp det mer än så.Ingen erfarenhet av komodogrillar, varför funkar inte briketter
-Blir det för varmt?
Briketter är ju sammanpressat trä, skit och man förstör grillarna. Samtliga tillverkare jag kollade upp säger ifrån men inte kollat upp det mer än så.
Denna klarar strax över 500 grader på kol, mer behövs inte. Tycker inte briketter ger någon "vettig" smak för den delen.
Tyvärr har jag inte bättre svar än så
Gillar själv briketter till mat som behöver ligger på en stund just för briketternas egenskap att hålla glöd länge.
Kan hålla med om att smaken är lite bättre med kol. Då kan man t ex använda lite rökspån/träd eller blanda lite briketter/kol.
Kör dock med kol för direkgrillning då det blir klart snabbare.
Kör med en 57cm Weber och det säljer ju själva briketter och rek. detta för längre matlagning.
Suverän kvalité på deras produkter. Detta är andra Webergrillen inom familjen, den första höll i 20år!
(med byte av delar såklart)
Köper till 100% att Weber har dålig isolering, finns det någon traditionell grill som inte har det?Körde också Weber innan och de är så dåligt isolerade att den kräver konstant matning med kol. Även bra kol. Har ju ett gäng vänner som tävlar på hög nivå i grillning. Kommit 6:a i världen så mitt val var baserad på råd från folk som grillat tusentals timmar. Du kan köra 8-12 timmar med en laddning kol i Primon, det säger en hel del. Men till en weber skulle jag ändå rekommendera dig att testa bra kol från nån grillåterförsäljare. Den jag köpte från Granngården håller bra kvalitet för humana pengar.
Köper till 100% att Weber har dålig isolering, finns det någon traditionell grill som inte har det?
Det är väl stora fördelen med en keramisk grill, att den just går att få väldigt varm och behålla värmen länge?
Nu blev man ju sugen på en sån oxå....
Börjar bli jobbigt när man tom tycker att kolet dessutom var snyggthttps://www.chefsarmoury.com/collections/charcoal/products/yakitori-charcoal-10-kg
På tal om grillkol, bästa jag använt.
Skall pannan svalna av mellan varven? Helt kall?Då bränner du in på ett udda vis... Värm ett tunt lager, inget överflöd, linfröolja tills det slutar ryka. Upprepa tre gånger.
Skulle låta den svalna av något, men behöver inte vara kall. Är den för varm är det svårt att få det jämnt.Skall pannan svalna av mellan varven? Helt kall?
Typ av restaurang, Buffé till fine dining?Asiatisk restaurang omkring hötorget/norrmalm. Förslag någon? Till kvällen.
EAT i moodgallerian är bra.Asiatisk restaurang omkring hötorget/norrmalm. Förslag någon? Till kvällen.
Magiskt sidfläsk där! Men vart är den nu??EAT i moodgallerian är bra.
I moodgallerian?Magiskt sidfläsk där! Men vart är den nu??
JappI moodgallerian?
Det blev riktigt sent från jobb. :-(Typ av restaurang, Buffé till fine dining?
Pho & Bun? Eat är dyrare. Arirang är också ett mkt bra alternativ.Det blev riktigt sent från jobb. :-(
Men tänkte mig i samma klass som kopanang på skånegatan.
Trist när man förväntningarna inte uppfylls.Besökt Svartengrens och tyckte deras 5-rätters var helt ok men att AG är bättre just på kött. Vinpaketet till var inte mycket att hurra för heller. Till råbiffen fick vi i och för sig en chardonnay från Jura som var toppen men sen var det meh rakt i genom. Sämst var dessertvinet som var ngn chenin blanc som inte smakade något över huvud taget...
Meny nedan:
Hehe, sant, vi fick dock njurtapp så det är nog lite beroende på tillgångTrist när man förväntningarna inte uppfylls.
Låter inte så gott med mellangärde för övrigt.