Har ett pågående project nu där jag och min flickvän ska bygga en pizzaugn, kommer importera sten från Neapel för botten och resten blir en keramik+brandfast tegel. Kommer bli så jäkla grymt!
Vinprovning och pizza?Given ks gtg hos dig mao
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ett pågående project nu där jag och min flickvän ska bygga en pizzaugn, kommer importera sten från Neapel för botten och resten blir en keramik+brandfast tegel. Kommer bli så jäkla grymt!
Vinprovning och pizza?Given ks gtg hos dig mao
Låter bra! Postar nån bild när det är klartVinprovning och pizza?
Dela gärna med dig processen. Har du någon bra guide? Sugen på att göra samma på landet.Har ett pågående project nu där jag och min flickvän ska bygga en pizzaugn, kommer importera sten från Neapel för botten och resten blir en keramik+brandfast tegel. Kommer bli så jäkla grymt!
Yaxell zen?Klippte lite nya prylar, någon annan som testat Demeyeres pannor?
KorrektYaxell zen?
Jag körde linfröolja och värmde på vanlig spis och en polare gjorde samma sak men han hade gas. Hans blev sjukt mkt bättre.Ugnens självrengöring är en annan kul variant av grovrengöring.
Ingen olja eller fett mår bra av att värmas upp över rökpunkten om den ska förtäras. Då frigörs de fruktade fria radikalerna. Detta är däremot ingen större fara när man bränner in iom att man inte ska äta beläggningen. Linfröolja bildar helt enkelt det hårdaste lagret när den härdar av de ätbara fetten.
Mkt bra för pengen!Korrekt
Bör det inte vara, processen börjar tidigt. Ryker det är det klart tillräckligt varm. Hur ser resultatet ut?Jag körde linfröolja och värmde på vanlig spis och en polare gjorde samma sak men han hade gas. Hans blev sjukt mkt bättre.
Är det den högre värmen som gasspisen genererar som gjorde hans resultat bättre tror du?
Japp, kör en stekpanna och även deras sauteauser.Klippte lite nya prylar, någon annan som testat Demeyeres pannor?
Nu har jag använt dessa ett tag sedan jag körde linfröolja i dem. Båda är mina och min väns ser nästan ut som den är teflonbelagd, så jämnsvart är denBör det inte vara, processen börjar tidigt. Ryker det är det klart tillräckligt varm. Hur ser resultatet ut?
Testade att steka ägg i den förut, gick hur bra som helst tycker kolstålspannan var mycket bråkigare innan man fått till den. Sen att den slog sig vid första upphettningen kanske hade lite med saken att göra ocksåJapp, kör en stekpanna och även deras sauteauser.
Deras sauteauser är helt underbara!
En rostfri stekpanna är lite stökigare att använda vs tex en kolstålspanna men en trevlig panna när man gör rätt.
Tipset är att låta råvaran vara och inte pilla på den, den släpper när den är "klar"
Classic stuff, lite högre värme i pannan bara - filén ska ju gärna ha lite mer maillardeffekt på ytan (krust) och ska ju därmed helst inte koka, i min bok iaf
Stämmer. Hade lite för bråttom och la i köttet lite för tidigt tyvärr men jäkligt gott käkClassic stuff, lite högre värme i pannan bara - filén ska ju gärna ha lite mer maillardeffekt på ytan (krust) och ska ju därmed helst inte koka, i min bok iaf
Stora testet kommer med fiskTestade att steka ägg i den förut, gick hur bra som helst tycker kolstålspannan var mycket bråkigare innan man fått till den. Sen att den slog sig vid första upphettningen kanske hade lite med saken att göra också
Klippte lite nya prylar, någon annan som testat Demeyeres pannor?
Japp, kör en stekpanna och även deras sauteauser.
Deras sauteauser är helt underbara!
En rostfri stekpanna är lite stökigare att använda vs tex en kolstålspanna men en trevlig panna när man gör rätt.
Tipset är att låta råvaran vara och inte pilla på den, den släpper när den är "klar"
Spontant handlar det om din vilja att misshandla din teflon. Det kommer alltid finnas en differens mellan hur din panna böjer sig och hur ringarna böjer sig (och du kan då smasha ned ringen för att pressa den mot pannan), om du vill ha bättre resultat så tycker jag du ska köra mer fett i ringen på en lite högre värme så du hinner forma en yta innan ägget rinner utVad säger ni om dessa äggringarna? Är det ok för ettpar nya att läcka så mycket?
Skulle rekommendera att du grundrengör den med stålull eller liknande och börjar om. Handlar om många tunna lager olja, minst tre st.Nu har jag använt dessa ett tag sedan jag körde linfröolja i dem. Båda är mina och min väns ser nästan ut som den är teflonbelagd, så jämnsvart är den
Blir att göra om. Ungsrent och stålull borde lösa uppgiften. Sedan 11 gånger sa han i videon....kanske lite overkill va?Skulle rekommendera att du grundrengör den med stålull eller liknande och börjar om. Handlar om många tunna lager olja, minst tre st.
Beror väl på vad man lagar för mat i den också, man ska ju klara sig med att endast bränna in pannan i en omgång och sedan bygga/underhålla ytan. Tycker 11 gånger låter lite mycket men har ju främst erfarenhet när det kommer till gjutjärnet. Borde dock inte vara någon större skillnad där mer än att den grövre ytan i gjutjärnet gör att oljan fäster bättre.Blir att göra om. Ungsrent och stålull borde lösa uppgiften. Sedan 11 gånger sa han i videon....kanske lite overkill va?