• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den nya större mattråden

Bottega

Cartier
Inte hemlagat. Men slår ett slag för totemo ramen i Sthlm. Bland det godaste jag ätit.
IMG_5614.JPG

Grymt bra mat hos Totemo. Jag har prövat AI ramen på söder men det var riktigt hemskt. En annan bra är Ki-Mama på Birgerjarlsgatan som också har kvällsöppet. Deras Shoyo ramen är toppen. Dock inte samma kvalitet som Totemo.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Dagens middag; Småländska kroppkakor med brynt smör, rårörda lingon och grädde :)
IMG_7288.JPG


Sen har jag lagat en del annat på senaste tiden

Lubb friterad i ölsmet med petit pois, potatispuré och tartarsås
Snapseed.jpg


Brynt löksoppa med vispad créme fraiche och mandelskum
IMG_7107.JPG


Laxsushi på salmalax
IMG_7141.JPG


Smulpaj "Peach Melba" smaksatt med bourbon, citron och vanilj
IMG_7117.JPG


Tiramisu på rabarber och svart te med citron. Toppat med faktiskt guld i pulverform :)
IMG_6608.JPG

Man blev smärtsamt medveten om att guldet framhävde konturerna på tiramisun där jag inte var helt jämn i att släta till den. Denna dessert delar då endast teknik med en riktig; det är inget kaffe eller någon kakao i närheten av den

Här är den riktiga långköraren; hemrökta Ribs
IMG_6914.JPG

Första dra loss det äckliga membranet från köttet; och sen noga packa in min hemmagjorda kryddrubb

Efter att de rökts i 5-6 timmar på låg temp i rök från äpple
IMG_6919.JPG

En bit bringa fick åka med i röken den också
IMG_6926.JPG
Satan!! Bra där. Tack för trevligt snack senast!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Imorgon ska jag på audition till sveriges mästerkock. Det känns faktiskt helt sjukt att imorgon så äter dessa storkockar min mat :)

Rätten som jag ska köra med testlagades för sista gången ikväll
IMG_7317.JPG

Råbiff på oxfilé med inlagd avokado, torkad tomat, majonnäs på grillad chili, rädisa, krasse, rostad lök och rostat surdegsbröd
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Imorgon ska jag på audition till sveriges mästerkock. Det känns faktiskt helt sjukt att imorgon så äter dessa storkockar min mat :)

Rätten som jag ska köra med testlagades för sista gången ikväll
IMG_7317.JPG

Råbiff på oxfilé med inlagd avokado, torkad tomat, majonnäs på grillad chili, rädisa, krasse, rostad lök och rostat surdegsbröd
Ett stort jäkla lycka till!
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Imorgon ska jag på audition till sveriges mästerkock. Det känns faktiskt helt sjukt att imorgon så äter dessa storkockar min mat :)

Rätten som jag ska köra med testlagades för sista gången ikväll
IMG_7317.JPG

Råbiff på oxfilé med inlagd avokado, torkad tomat, majonnäs på grillad chili, rädisa, krasse, rostad lök och rostat surdegsbröd
Lycka till!
 

Veratio

Cartier
Imorgon ska jag på audition till sveriges mästerkock. Det känns faktiskt helt sjukt att imorgon så äter dessa storkockar min mat :)

Rätten som jag ska köra med testlagades för sista gången ikväll
IMG_7317.JPG

Råbiff på oxfilé med inlagd avokado, torkad tomat, majonnäs på grillad chili, rädisa, krasse, rostad lök och rostat surdegsbröd

Lycka till! Håll dig frisk nu och visa dom var skåpet ska stå! Ser fancy ut, skulle gärna smaka den där rätten!

Å vilken klocka blir det?
 

Oew

Rolex
Imorgon ska jag på audition till sveriges mästerkock. Det känns faktiskt helt sjukt att imorgon så äter dessa storkockar min mat :)

Rätten som jag ska köra med testlagades för sista gången ikväll
IMG_7317.JPG

Råbiff på oxfilé med inlagd avokado, torkad tomat, majonnäs på grillad chili, rädisa, krasse, rostad lök och rostat surdegsbröd
Stort lycka till, kommer nog gå hur bra som helst!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Imorgon ska jag på audition till sveriges mästerkock. Det känns faktiskt helt sjukt att imorgon så äter dessa storkockar min mat :)

Rätten som jag ska köra med testlagades för sista gången ikväll
IMG_7317.JPG

Råbiff på oxfilé med inlagd avokado, torkad tomat, majonnäs på grillad chili, rädisa, krasse, rostad lök och rostat surdegsbröd
Stort lycka till!
 

Lowe92

Cartier
Rundar av veckan med en minisemester i Polen. Dagens bästa var denna lilla munsbit till förrätt jag tog in
IMG_7442.JPG

:D en hel jävla limpa fylld med köttgryta och surkål. Drömgott med en öl
Haha ser ju onekligen gott ut. Hade gärna ätit en sån för att möta bort rusket här i Göteborg.

Ska till Prag om ett par veckor så om du eller någon annan har några tips på vad eller var man ska äta så hojta gärna till!
 

Isodor

Audemars
Bara helt ok? Vad serverades?

Ursäkta kort och dålig beskrivning från mig.
En totalbedömelse i jämförelse med liknande typer av krogar.
Allt var såklart bra men föredrar andra ställen, typ Operakällaren , Esperanto.
Mat 7/10. 30 rätter varav kanske 4 st var umami resten inget speciellt.
Fint ställe i sig, bra service.9/10 där.
Dryck 6/10, inga utstickande roliga sorter utan kändes väldigt klassiskt.
Prisvärd skulle jag ge en 6/10 på, dryckespaket på 2k borde ge mer än 5 glas som inte lämnar något kul minne. Ganska lite i glasen också.
 
  • Like
Reactions: CLT

Adro

Panerai
2-Faktor
Ursäkta kort och dålig beskrivning från mig.
En totalbedömelse i jämförelse med liknande typer av krogar.
Allt var såklart bra men föredrar andra ställen, typ Operakällaren , Esperanto.
Mat 7/10. 30 rätter varav kanske 4 st var umami resten inget speciellt.
Fint ställe i sig, bra service.9/10 där.
Dryck 6/10, inga utstickande roliga sorter utan kändes väldigt klassiskt.
Prisvärd skulle jag ge en 6/10 på, dryckespaket på 2k borde ge mer än 5 glas som inte lämnar något kul minne. Ganska lite i glasen också.
Vad menar du med att 4st var umami och resten inget speciellt?
Hade resten ingen umami smak alls? Typ veganskt då eller?
 

Isodor

Audemars
Vad menar du med att 4st var umami och resten inget speciellt?
Hade resten ingen umami smak alls? Typ veganskt då eller?
Allt är såklart gott. Men när man besöker vissa ställen så säger man för sig själv "helvete vad gott det här är". Den här gången blev det inte lika många gånger som jag hade hoppats på.
Dock så tycker jag konceptet att det mesta som serveras kommer från trakterna är kanon.
 
Topp