• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den nya större mattråden

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Haha ser ju onekligen gott ut. Hade gärna ätit en sån för att möta bort rusket här i Göteborg.

Ska till Prag om ett par veckor så om du eller någon annan har några tips på vad eller var man ska äta så hojta gärna till!
Beef House Grill & Bar i Praha 1 är ett trevligt ställe som alltid besöks de få gånger jag är där. Alltid Råbiffen där, fantastisk.
 

CLT

Rolex
Haha ser ju onekligen gott ut. Hade gärna ätit en sån för att möta bort rusket här i Göteborg.

Ska till Prag om ett par veckor så om du eller någon annan har några tips på vad eller var man ska äta så hojta gärna till!
La Degustation Bohême Bourgeoise, Alcron eller George Prime Steak om man bara vill ha en bra köttbit.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Stämmer in i kören på George Prime Steak! Är ni ett gäng så boka bord och be om att få sitta vid "Captain's table". Då får ni ett privat rum med riktigt härlig känsla!
 

Lowe92

Cartier
Vad är ni ute efter?
Är väl alltid ute efter en god köttbit och George Prime Steak verkar ju vara ett säkert kort enligt många här. Annars är jag väl lite fundersam på någon typiskt tjeckisk restaurang som serverar mest tjeckisk mat, inte hunnit sätta mig in i det tjeckiska köket men typ vad är deras paradrätt som Gulasch är ungerskt och var hittar men den bästa.
 

Psykel

Patek
Beställde precis en Bamix Swissline M200! Behövde en ny stavmixer (mest använda köksmaskinen för min del) då exet vann vårdnaden om vår Braun. Ska bli kul att testa en premium-mixer! Snygg är den också, och det är ju ingen hemlighet var den är tillverkad. :D
getimage.ashx
 

MartinL

Omega
Beställde precis en Bamix Swissline M200! Behövde en ny stavmixer (mest använda köksmaskinen för min del) då exet vann vårdnaden om vår Braun. Ska bli kul att testa en premium-mixer! Snygg är den också, och det är ju ingen hemlighet var den är tillverkad. :D
getimage.ashx
Haft precis denna ett par år, mycket nöjd och inte massa plastiga tillbehör som gör ett halvdant jobb några månader innan de går sönder (erfarenhet från andra märken).
 

Psykel

Patek
Haft precis denna ett par år, mycket nöjd och inte massa plastiga tillbehör som gör ett halvdant jobb några månader innan de går sönder (erfarenhet från andra märken).
Kul att höra! Fint pris från bamix.se, för övrigt. En femhunka lägre än på många andra ställen + 10% ny kund-rabatt! Slängde på ett fyrpack Margretheskålar med lock i nya färgen indigo blue (perfekt för en jeansnörd som jag) också, då exet även fick vårdnad om dom!
 

Göteborgare

Cartier
Imorgon ska jag på audition till sveriges mästerkock. Det känns faktiskt helt sjukt att imorgon så äter dessa storkockar min mat :)

Rätten som jag ska köra med testlagades för sista gången ikväll
IMG_7317.JPG

Råbiff på oxfilé med inlagd avokado, torkad tomat, majonnäs på grillad chili, rädisa, krasse, rostad lök och rostat surdegsbröd
Good luck!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Kul att höra! Fint pris från bamix.se, för övrigt. En femhunka lägre än på många andra ställen + 10% ny kund-rabatt! Slängde på ett fyrpack Margretheskålar med lock i nya färgen indigo blue (perfekt för en jeansnörd som jag) också, då exet även fick vårdnad om dom!
Inge vidare skilsmässa. Både skålar o mixer till exet....
 

Veratio

Cartier
Grymt bra, haft min ett par år nu. Dock i stort sett aldrig använd, då den är tung som ett härke att släpa fram för att släta till något mindre. Sambon har lite problem med sina handleder också, står oanvänd sedan ett halvår tillbaka.

Någon som vill köpa en, grymt fint skick, tror jag har kartongen kvar också, skicka PM. Vi kan nog komma överens om pris, bor i Malmö för upphämtning.

Beställde precis en Bamix Swissline M200! Behövde en ny stavmixer (mest använda köksmaskinen för min del) då exet vann vårdnaden om vår Braun. Ska bli kul att testa en premium-mixer! Snygg är den också, och det är ju ingen hemlighet var den är tillverkad. :D
getimage.ashx
 

Psykel

Patek
Grymt bra, haft min ett par år nu. Dock i stort sett aldrig använd, då den är tung som ett härke att släpa fram för att släta till något mindre. Sambon har lite problem med sina handleder också, står oanvänd sedan ett halvår tillbaka.

Någon som vill köpa en, grymt fint skick, tror jag har kartongen kvar också, skicka PM. Vi kan nog komma överens om pris, bor i Malmö för upphämtning.
Jag kan behöva träna armarna en smula ändå! :D
 

The lord

Audemars
Hej jag tänkte ge mig på att koka egna kräftor idag. Någon som har ett bra recept och sedan undrar jag om man måste ha levande kräftor i de flesta recept jag hittar så står det att man ska köpa levande kräftor.
 

Veratio

Cartier
Det är rätt lustigt att det är billigare med Kalix löjrom i Stockholm än i Kalix...

I Piteå kostar det 1 600 kr kilot.

Har alltid hemma dock. Grym förrätt/munsbit när man är sugen på att lyxa till det lite. På hårt tunnbröd av god kvalité. :woot:
 

Oew

Rolex
Det är rätt lustigt att det är billigare med Kalix löjrom i Stockholm än i Kalix...

I Piteå kostar det 1 600 kr kilot.

Har alltid hemma dock. Grym förrätt/munsbit när man är sugen på att lyxa till det lite. På hårt tunnbröd av god kvalité. :woot:
Normala stockholmspriser är runt 2000kr men även vanligt med dyrare. Håller med om att det är grymt att ha hemma, brukar ofta bjuda på blinis när jag har middag och lägger då fram kopiösa mängder löjrom i en skål så får man plocka själv, alltid uppskattat.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Normala stockholmspriser är runt 2000kr men även vanligt med dyrare. Håller med om att det är grymt att ha hemma, brukar ofta bjuda på blinis när jag har middag och lägger då fram kopiösa mängder löjrom i en skål så får man plocka själv, alltid uppskattat.
Köper min ”direkt från fiskaren”, via mellanhand. Lev till skåne. 1200:-/kg.
Håller med om att det är suveränt att ha hemma. Upptäckte att vi har 1/2kg kvar inför kommande lev. Blir ännumer frossande närmsta tiden.
 
Topp