bäst före?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
bäst före?
bäst före?
mört då iafSer ut som det står 2012 överst och tidigt 2013 under så ja, antagligen.
Du får starta en matt-tråd eller ett matråd!Blev riktigt osäker på om det var en mattråd eller en mattråd
Vinäger är underskattat i det mesta, gärna cherryvinäger. Annars tycker jag sardeller förhöjer saker som en pasta, köttfärslimpa, eller en salladsdressingTar gärna emot tips på kryddor man kan använda i vardagen förutom svart/vit peppar och salt.
Fixar bägge imorrn, pinga mig om jag glömt
Haha ska skriva ihop åt dig Ut och köp matdinkel så länge till risotton!Adam, Jag börjar bli överjävulskt hungrig nu.
Inte ätit sedan i går då jag inte fått något recept ju.
Haha ska skriva ihop åt dig Ut och köp matdinkel så länge till risotton!
Beror lite på vad du ska laga, men jag gillar syran från citrusfrukter, och en bra vinäger är som innan nämnt ett bra tillskott.Tar gärna emot tips på kryddor man kan använda i vardagen förutom svart/vit peppar och salt.
Om du vill ha tips på enkel fisk så har jag ett recept på friterad fisk & remouladsås som alltid är väldigt omtyckt. Inte särskilt komplicerad om man är bekväm i köket hellerkul att du har ett sånt brinnande intresse för mat @AdamST . jag har själv sedan tonåren varit väldigt intresserad. har dock de senaste åren svängt tillbaka till det som fick igång mig, nämligen husman. Är själv hyfsad på husman men älskar när man bli bjuden på vällagad husman och gärna då inte tillkrånglat med för mycket olika råvaror.. Dock är jag väldigt kräsen med råvaran. Många tycker det är fjantigt med en entrecote o en bea eller hemlagade köttbullar med en gräddsås...men med bra kött o lite kärlek av kocken så blir det oftast helt fantastiskt. Min stora utmaning är fisk, här behöver jag snäppa upp mig.
Idag blir det isterband från Hugos (finns ingen annan som gör isterband på deras vis, eller det kanske det gör eller?) http://hugoschark.se/?product=isterband. Flertalet bättre krögare o krogar är stamisar. Lite kuriosa så träffade jag herr Manneström inte mindre än 2 ggr där i somras. Tänkte grilla dem o sedan servera med färskpotatis, nykokta rödbetor, vitsås, senap ev lite lingon för att få en liten sötma. Dryck blir nog nån Ale för mig o mjölk till kidsen.
Om du vill ha tips på enkel fisk så har jag ett recept på friterad fisk & remouladsås som alltid är väldigt omtyckt. Inte särskilt komplicerad om man är bekväm i köket heller
Behöver en ny mandolin. Nån som kan tipsa om en bra?
Aldrig gjort det (för att jag inte vill fritera i min lilla lägenhet) med friterad fisk, men hjälper gärna med allt annat Jag skulle köra ett klassiskt fish&chips-recept med ölbaserad smet och fritera fisken i det, bra med fermenterad smak som basMåste man fritera själv för att göra goda fishtacos!? Jag har fått lite dille på det sedan San Diego i våras. @AdamST, kör ditt recept på fishtacos också!
Remouladsåsen: Bas av majonäs (jag kör hellamans eller egenvispad) och neutral jogurt/creme fraîche. 2 delar majo, 1 del jogurt.
Aldrig gjort det (för att jag inte vill fritera i min lilla lägenhet) med friterad fisk, men hjälper gärna med allt annat Jag skulle köra ett klassiskt fish&chips-recept med ölbaserad smet och fritera fisken i det, bra med fermenterad smak som bas
Aldrig gjort det (för att jag inte vill fritera i min lilla lägenhet) med friterad fisk, men hjälper gärna med allt annat Jag skulle köra ett klassiskt fish&chips-recept med ölbaserad smet och fritera fisken i det, bra med fermenterad smak som bas
Jag gjorde fish tacos för första gången i fredags, väldigt enkelt faktiskt. Har inte de exakta mängderna i huvudet för smeten, men det är väldigt beroende av hur tjock du vill ha den. Jag tyckte mina saknade smak, så jag skulle saltat och pepprat fisken innan jag doppade den. Bara att skära i smala strips, doppa och sen ner i oljan.Måste man fritera själv för att göra goda fishtacos!? Jag har fått lite dille på det sedan San Diego i våras. @AdamST, kör ditt recept på fishtacos också!
Beställd. Lägligt nog hade kitchentime 25% på just dennaJag har kört en keramisk Kyocera i ett par år och är nöjd.
Jag tycker att det var ett stort lyft för min enkla mat att köpa kryddor hos http://www.tajmahallivs.comTar gärna emot tips på kryddor man kan använda i vardagen förutom svart/vit peppar och salt.
Yes det gör jag, en lätt tweakad version av matgeeks recept Skickar det till dig när jag är hemma från Norrland!@AdamST kör du något speciellt recept på dina choco chip ?
Kul tråd jag gillar verkligen matlagning men med småbarn är det inte alltid lätt men några favoriter är frikadeller med mycket persilja vitlök o citronzest i tomatsås med en bra pasta o massa pecorino.
Samt pebre som funkar till allt.
Kanon. Tack för det!Yes det gör jag, en lätt tweakad version av matgeeks recept Skickar det till dig när jag är hemma från Norrland!
Kör ugn på 50 grader (lite på glänt) tilla du får konsistensen du vill ha! Man kan också salta och ha på lite olja, men neutrala är också najs. Tid varierar på fukten, men ca 6 timmar tror jag blir bra@AdamST hur gör du semitorkade tomater? Har skördat och har hinkvis med små fina plommontomater.
PS
Hälsa mamma!
Thanks man! Hela? Delade?Kör ugn på 50 grader (lite på glänt) tilla du får konsistensen du vill ha! Man kan också salta och ha på lite olja, men neutrala är också najs. Tid varierar på fukten, men ca 6 timmar tror jag blir bra