Vattnas! Langa en bild när du tillagat den!Ska prova nya kötthandlarn idag. Biff med ben, 90 dagars hängmörat, grass-fed från västerbotten
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vattnas! Langa en bild när du tillagat den!Ska prova nya kötthandlarn idag. Biff med ben, 90 dagars hängmörat, grass-fed från västerbotten
![]()
KitchenAid är bra, de flesta stora restaurangerna kör med dem. Jag kör med en Electrolux, vansinnigt kraftig motor, gedigen byggkvalite, och en uppsjö med tillbehör så den kan mala kött m.m.Behöver hjälp, vilken rekommenderar ni. Är nedan ok? Kitchenaid bara skit? Är köttkvarnfunktionen ok eller är deg bara att glömma och köpa separat?
![]()
KitchenAid är bra, de flesta stora restaurangerna kör med dem. Jag kör med en Electrolux, vansinnigt kraftig motor, gedigen byggkvalite, och en uppsjö med tillbehör så den kan mala kött m.m.![]()
Den är verkligen tokstark, den är bättre än en KitchenAid för bra mycket mindre pengar!Äger ingen av dessa men kommer att köpa en Electrolux när jag har ett större kök. Läst en del recensioner i ämnet och där är Elux chef
Standardmodellen är kanon, så kraftig som möjligt egentligen, det underlättar med alltModell? Hur kraftig motor är bra att ha?
Behöver hjälp, vilken rekommenderar ni. Är nedan ok? Kitchenaid bara skit? Är köttkvarnfunktionen ok eller är deg bara att glömma och köpa separat?
![]()
Måste bara älska Chef Johns youtube-kanal Food Wishes! Så härlig röst och så bra recept han har!Testa långkörarna på sous vide, man kan inte återskapa de resultaten
Jag kör i princip detta recept, men håll koll på baktiden då jag tycker det är lite väl länge i standardutförandet. Sen kör jag alltid med brynt smör när jag kan, så det tipsar jag också om
http://foodwishes.blogspot.se/2015/06/sweet-potato-buns-great-for-burgers-and.html?m=1
Han är verkligen grym! Idag måste jag säga att många recept han gör är lite väl enkla, men som nybörjare var det verkligen ovärderligtMåste bara älska Chef Johns youtube-kanal Food Wishes! Så härlig röst och så bra recept han har!
Tänk på att ni säger "Electrolux" och menar den klassiska assistenten som Zingo visar på bild. Denna är dock inte längre Electrolux utan tillverkas av en liten firma som heter Ankarsrum. I grunden samma kvalitetsmaskin det alltid varit. Electrolux har idag en serie asien-tillverkade köksmaskiner med KitchenAid-"inspirerad" design och långt lägre kvalitetsnivå. Om man är ute efter gamla Bettan ska man alltså inte köpa något som är Electrolux-brandat (såvida man inte köper vintage).Standardmodellen är kanon, så kraftig som möjligt egentligen, det underlättar med alltElecteolux är kraftigast på marknaden, därför köpte jag den
Nej, absolut inte. (Om du frågar mig)Det här med köksprylar har börjat spåra ut helt nu... Eller är det rimligt att lägga 3,5 tkr på en brödrost?
![]()
Med all respekt håller jag inte med dig alls, jag har den nyare Electroluxen och den är riktigt grymTänk på att ni säger "Electrolux" och menar den klassiska assistenten som Zingo visar på bild. Denna är dock inte längre Electrolux utan tillverkas av en liten firma som heter Ankarsrum. I grunden samma kvalitetsmaskin det alltid varit. Electrolux har idag en serie asien-tillverkade köksmaskiner med KitchenAid-"inspirerad" design och långt lägre kvalitetsnivå. Om man är ute efter gamla Bettan ska man alltså inte köpa något som är Electrolux-brandat (såvida man inte köper vintage).
Är inte så imponerad av den faktiskt. Tror att kitchenaid ska hålla sig till köksmaskinerna (har en som gått >10 år, funkar kanonbra, enda nackdelen är att en del av tillbehören - t ex delar av den annars helt acceptabla köttkvarnen - inte funkar i diskmaskin och att glassmaskininsatsen är notoriskt jäkla omöjlig att få loss). Har testat flera dyra brödrostar men aldrig varit mer nöjd än med en Breville för en femhundring.Det här med köksprylar har börjat spåra ut helt nu... Eller är det rimligt att lägga 3,5 tkr på en brödrost?
![]()
Vet inte om det är en argumentation som ska föras på ett trovärdigt sätt på ett forum där vi gladeligen lägger 50+ tusen kronor på en klocka men.......... nej inte egentligen.Det här med köksprylar har börjat spåra ut helt nu... Eller är det rimligt att lägga 3,5 tkr på en brödrost?
![]()
Japp, den har tjänat mig väl i ca 8 månader
Kalas. Jag har inte så mycket erfarenhet av att använda Electroluxen, vet bara att statistiskt så är den lite mer benägen att gå sönder än KA. Plus att det klagas mycket på att den är högljudd.Japp, den har tjänat mig väl i ca 8 månader![]()
Låter gör den, men det tar jag som en trade off när motorn jobbar på så pass braKalas. Jag har inte så mycket erfarenhet av att använda Electroluxen, vet bara att statistiskt så är den lite mer benägen att gå sönder än KA. Plus att det klagas mycket på att den är högljudd.