almeyero
Silver
Ska pröva i helgen! Vad heter det förresten? Kan vara bra att veta![]()
Gör det, du kommer inte bli missnöjd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska pröva i helgen! Vad heter det förresten? Kan vara bra att veta![]()
Det ena behöver väl inte förta det andra?![]()
Hummer i all ära, men detta är det bästa från havet!
Absolut inte, älskar hummer! Men pilgrimsmussla hamnar lite i skymundan i jämförelse, iaf här på västkusten.Det ena behöver väl inte förta det andra?![]()
Håll-käften-gott!![]()
Hummer i all ära, men detta är det bästa från havet!
Pilgrimsmussla fick mig att älska skaldjur, det ser magiskt utAbsolut inte, älskar hummer! Men pilgrimsmussla hamnar lite i skymundan i jämförelse, iaf här på västkusten.
Är guldkött något speciellt eller ett utryck för bra kött?Lördag och guldkött, det är sen gammalt!
När sedan sambon säger att hon inte är hungrig och att jag kan ta hennes köttbit också så såger jag inte emot
![]()
Guldkött kommer ifrån Willy Ohlsson, efter att de hängmörat sitt kött i 4 veckor väljer de ut de finaste och mest marmorerade köttbitarna, sedan doppas de i smält talg för att klara av att möras i ytterligare 4 veckor! Blir en unik smak och galet mört. De har både guldbiff, entrecote samt oxfilé.Är guldkött något speciellt eller ett utryck för bra kött?
Isf berätta gärna mer om det, från vilken gård och ras är djuret? Hur är det uppväxt och hur gammalt är djuret?
Jäklar va gott det låter. Det måste jag prova.Guldkött kommer ifrån Willy Ohlsson, efter att de hängmörat sitt kött i 4 veckor väljer de ut de finaste och mest marmorerade köttbitarna, sedan doppas de i smält talg för att klara av att möras i ytterligare 4 veckor! Blir en unik smak och galet mört. De har både guldbiff, entrecote samt oxfilé.
Jag gjorde på Studio Frantzen förra veckan! Helt magiskt god var denPå fredag är det dags för första albatryffeln för säsongen på la stregas tryffelmeny. Någon som ätit redan?
La strega är så jävla bra..På fredag är det dags för första albatryffeln för säsongen på la stregas tryffelmeny. Någon som ätit redan?
Redan hunnit två gånger på auberginePå fredag är det dags för första albatryffeln för säsongen på la stregas tryffelmeny. Någon som ätit redan?
På Frantzen käkade vi "French toast" med stuvad lök och vit tryffel.. kan vara en idé om du vill testa något utöver benediktRedan hunnit två gånger på aubergine
Riktigt sugen på att köpa hem en och pröva göra min eggs benedikt med tryffelhollandaise med vit tryffel istället för svart!
Låter också fantastiskt! Får öva lite på vanlig french toas först, tog många försök att perfektera hollandaise innan jag vågade blanda in tryffelPå Frantzen käkade vi "French toast" med stuvad lök och vit tryffel.. kan vara en idé om du vill testa något utöver benedikt![]()
Det är min go-to helgfrukost med rostade nötter, creme fraiche, och lönnsirapLåter också fantastiskt! Får öva lite på vanlig french toas först, tog många försök att perfektera hollandaise innan jag vågade blanda in tryffel![]()
Ska pröva i helgen! Lust att dela med dig av ditt recept här eller via pm?Det är min go-to helgfrukost med rostade nötter, creme fraiche, och lönnsirapTesta med bröd från Valhallabageriet, särskilt deras vetebaguette!
Kör här för att sprida glädjen!Ska pröva i helgen! Lust att dela med dig av ditt recept här eller via pm?
Min go-to helgfrukost är expertens äggröra![]()
matar du katten?PM för recept.![]()
Man kan nästan tro det... Jag ska orka träna på den där skiten också.matar du katten?
låtsas att det är en kebabpizzaMan kan nästan tro det... Jag ska orka träna på den där skiten också.
Snyggt jobbat, hur gjorde du sidfläsket? Långbakat och stekt?![]()
Buns a la Mattias Dahlgren, fyllda med sidfläsk glaserat i lönnsirap och soja, med en lime- och koriandermajonnäs@Philippe Stern