I see! Men det är inte alltid man vill eller kan prata med sin Apple WatchDu kan diktera hela svar på meddelande, inte bara färdiga fraser eller röstmeddelanden. Tryck på mikrofon-ikonen och börja prata.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I see! Men det är inte alltid man vill eller kan prata med sin Apple WatchDu kan diktera hela svar på meddelande, inte bara färdiga fraser eller röstmeddelanden. Tryck på mikrofon-ikonen och börja prata.
Typ såhär?I see! Men det är inte alltid man vill eller kan prata med sin Apple Watch![]()
Att tala in svar går alldeles utmärkt och sen får man självklart välja vad man vill eller måste svara på. Jag har inte kopplat in mail på min till exempel, däremot så är den fantastisk som telefon och musikspelare när man går till gymmet eller kortare ärenden och inte känner för att släpa med telefon. För min del ett problem på sommaren då man inte har så mycket kläder/fickor att stoppa allt i.Nu har jag hunnit testa i ett par timmar...
Fin skärm. Rapp.
Fattar dock inte grejen med att ha en iPhone light på handleden. Fick ett mess från messenger. Ville svara. Kunde bara svara med röstmeddelande, emojis eller ett par förutbestämda enklare fraser...
För det är det som är grejen. Varje gång jag får en notis, allt från mail till sms så känner jag att det är smidigare att ta del av meddelandet och svara på telefonen istället.
Just nu känns detta som ett sjukt onödigt köp och får även lite cool-onödig-leksak vibbar.
Tränings-apparna verkar dock trevliga!
Update!
Frugan fick den.
![]()
![]()
![]()
Om jag inte har helt fel nu, så kan man inte streama eller köra offline om man är Spotify användare...Att tala in svar går alldeles utmärkt och sen får man självklart välja vad man vill eller måste svara på. Jag har inte kopplat in mail på min till exempel, däremot så är den fantastisk som telefon och musikspelare när man går till gymmet eller kortare ärenden och inte känner för att släpa med telefon. För min del ett problem på sommaren då man inte har så mycket kläder/fickor att stoppa allt i.
Stämmer Spotify har ingen appen till klockan ännu även om det snackats om det länge. Jag kör egen musik som jag lagt in via iTunes och det fungerar utmärkt.Om jag inte har helt fel nu, så kan man inte streama eller köra offline om man är Spotify användare...
Ser dock att Spotify har börjat testa streaming. Vissa användare har börjat betatesta. Nu blir frugan glad. Det var typ det hon frågade efter när hon fick ta över klockan igår![]()
Den där är ju dock coolare än en applewatch!Eller...
![]()
Iphone 12 släpps i veckan så vänta ett tag till skulle jag sägaStår och väger mellan en iPhone 11 pro eller en Samsung s20.
Har en Samsung galaxy s7 edge just nu.
Sen kommer nästa fråga, appel watch eller Samsung??
När det gäller telefoner skulle jag säga att iOS eller Android är hugget som stucket och handlar mer om personlig preferens.Sen kommer nästa fråga, appel watch eller Samsung??
Skulle säga apple watch efter ha sett samsung's klockor efter ett års användning.
Ser enligt mig rätt slitna ut ganska snabbt.
Jag har en bild på sida 1 i denna tråden på en 40 mm Apple Watch SE. Har inte kvar den. Har en trea nu som är 42 mm och upplevde nog helt klart att 40 mm var betydligt goare.Beställde en AW6 44mm när den släpptes men ångrade mig så klockan fick gå tillbaka i retur. Nu har jag återigen blivit sugen på en AW6 fast i Stainless Steel och 40mm istället då jag upplever den som ”smidigare” än 44mm modellen.
Någon här som använder 40mm som skulle vilja lägga ut lite kort på hur det ser ut på handleden?
Detta är väl ytterst subjektivt men jag upplever inte 44 mm som stor.Beställde en AW6 44mm när den släpptes men ångrade mig så klockan fick gå tillbaka i retur. Nu har jag återigen blivit sugen på en AW6 fast i Stainless Steel och 40mm istället då jag upplever den som ”smidigare” än 44mm modellen.
Någon här som använder 40mm som skulle vilja lägga ut lite kort på hur det ser ut på handleden?
Kör aw4. Fungerar fint med Hole19 eller GameBook. Hole19 är bättre som avståndsmätare enligt mig då den presenterar 3 mått, meter främre green, center/flagg och bakre.Någon som använder aw som golfklocka och vill dela med sig av erfarenheten?
Spotify finns numera för stand alone streaming för AW. Dock kan du inte lyssna i offline läge.Den här tråden stack verkligen hål på mina planer: inget spotify i AW?!?
För mig var hela grejen att kunna lyssna på spotify när jag springer (och worst case kunna ta ett samtal).
Finns det någon annan pulsklocka/tracker som man kan köra med e-sim och lyssna på spotify?
Spotify finns numera för stand alone streaming för AW. Dock kan du inte lyssna i offline läge.
Men spotify problem är sedan flera år tillbaks inte apples problem, de hindrar inte spotify från att få det att funka det är upp till spotify att skapa en app som funkar.
Jupp, hur buggigt det är kan jag inte svara på använder inte spotify själv.Tack för svar, tolkar det som att jag kan köra spotify så länge jag har cellular och använder data via det?