• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Äppelklocketråden

Ja, såklart de ska tvättas ibland. Min fru blev mer eller mindre totalchockad när jag tvättade hennes äppleklocka under kranen i köket :)
Vilket leder in på nästa fråga; vilket band är mest lämpligt om man vill använda klockan både till träning och vardag, helst utan att behöva byta emellan?
Jag personligen tycker ”sport loop” är överlägset bäst. Kanske inte snyggast men mest praktiskt och bekvämast.

• Like
Reactions: khx
Jag misstänker att detta inte kommer mottagas väl av många användare på detta forum.

Men då Apple, numera, är världens största klocktillverkare kan jag anse att även de förtjänar en tråd på detta forum.

Första bilden på min titan AW6 som anlände igår.
97FB7754-882F-4934-8C0C-C95BF8BCA71C.jpeg
Är det där ett standard ”urverk” eller ett tillägg? Jävligt snygg och clean. Många brukar vara så sjukt extrema men detta är smakfullt för att vara digitalt. 💪🏻

Första inlägget får väl handla om Apple Watch. :)

Har försökt komma överens med de här klockorna i två omgångar nu, men det vill sig inte. Det som jag tycker är mest irriterande är den dåliga batteritiden. Missar jag att ladda den en natt, så vet jag att den kommer vara batteridöd vid lunch dagen efter. Har en series 4 som nu kommer läggas ut till försäljning.

Då ska vi försöka bli liiite mer digital då. Hade en 44mm 4:a för ett par år sedan, men klickade aldrig. Nu testar vi 40mm GPS/CELL SS. Skam dem som ger sig!
D0084B40-C368-439F-A66A-D30793A5C2E9.jpeg

Från en annan tråd för att bumpa denna lite.

Vad jag använder klockan till:

Visa tid
Visa datum
Visa kalenderbokningar
Visa/skicka mail (du författar inte långa grejer på klockan)
Visa/skicka SMS
Visa pollenprognoser
Visa väder
Inköpslista (jag använder OurGroceries)
Visa nyhetsblippar
Visa notiserna som jag får från både appar i telefonen och klockan
Träning
Styra musiken på telefonen
Lyssna på musik direkt från klockan (om telefonen inte är med)
Ta emot/avvisa samtal (om man har lurarna i öronen)
Ta emot samtal (när telefonen inte är med)
Styra mina homekit prylar
Allmän statistik kring fysiks rörelse
Då och då sätta en timer
Väckarklocka med vibration mot armen istället för en ljudsignal som kan väcka döda
ApplePay (sjukt bekvämt!)
Always on display: Påslagen

Samt en bild
IMG_4426.jpg

Någon mer som är förväntansfull på eventet imorgon? Bland annat Apple Watch 7 presenteras imorgon klockan 7!

Nya Apple Watch imponerade inte riktigt så mycket som jag ville. Bra med mindre kanter och tangentbordet, men synd med batteriet. Var mycket rykten om att det kunde vara betydligt större, men var samma som i 6… och designen ryktades vara ny, men samma…

kommer senare i höst!
34965133-2F98-44A1-8752-58E0ADF75530.jpeg

Jag har under året haft samtliga generationer Aw, lyckats lära mig att ladda den vid rätt tillfälle så att batteriet håller tillräckligt bra.

Men!

Hur gör ni när det kommer till rotation?
Dom gånger jag äger en Aw så blir ALLA mina vanliga klockor liggandes på avbytarbänken, detta gör mig frusterad då det blir massa låst kapital som jag ej använder.

Hur gör ni?

Jag har under året haft samtliga generationer Aw, lyckats lära mig att ladda den vid rätt tillfälle så att batteriet håller tillräckligt bra.

Men!

Dom gånger jag äger en Aw så blir ALLA mina vanliga klockor liggandes på avbytarbänken, detta gör mig frusterad då det blir massa låst kapital som jag ej använder.

Hur gör ni?

också tänkt på det där, jag äger ingen AW men har varit sjuuukt sugen i flera omgångar. Slutade med att jag varje gång tänker på mina andra klockor som blir liggandes.

Men!

Hur gör ni?
Använder bara min AW till träning och mina vanliga till vardags och alla andra aktiviteter.

Använder bara min AW till träning och mina vanliga till vardags och alla andra aktiviteter.
Har testat det också, men tycker tanken med en klocka som spårar sömn och daglig aktivitet blir lite överdriven, i mitt tyckte såklart.
Alla gör vi olika, jag har gärna en AW men blir som sagt kvar på armen 24/7 🙈

Har testat det också, men tycker tanken med en klocka som spårar sömn och daglig aktivitet blir lite överdriven, i mitt tyckte såklart.
Alla gör vi olika, jag har gärna en AW men blir som sagt kvar på armen 24/7 🙈
Ja, jag inte orkar tracka sömn och daglig aktivitet. Körde dubbelfattat med AW på höger handled ett tag men blev bara stressad av all data. Nu tycker jag den funkar bra som enbart träningsklocka och jag kan njuta av mina andra klockor resten av tiden.

HIT ME!

Varför ska jag köpa en AW! Såg att 7:an började säljas igår! Vill ha en bra träningsklocka, vill komma åt stegräknaren lätt!

Idag så så kör jag med GARMIN 230 och en 735. Batteritiden på 230 är fortfarande riktigt bra, trots sin ålder. Har burit den i 5 år dagligen, med ett litet undantag för 735:an.

Det som jag kan säga direkt, är att batteritiden suger. 18 timmar känns sjukt dåligt…

HIT ME!

Varför ska jag köpa en AW! Såg att 7:an började säljas igår! Vill ha en bra träningsklocka, vill komma åt stegräknaren lätt!

Idag så så kör jag med GARMIN 230 och en 735. Batteritiden på 230 är fortfarande riktigt bra, trots sin ålder. Har burit den i 5 år dagligen, med ett litet undantag för 735:an.

Det som jag kan säga direkt, är att batteritiden suger. 18 timmar känns sjukt dåligt…
Alla mina träningsklockor ligger och samlar damm sen jag började använda AW som dedikerad träningsklocka. Som tidigare nämnts är dock batteritiden värdelös men i övrigt så är den grym.

HIT ME!

Fick min AW7 41mm Stainless Steel igår och kör du iPhone idag så finns det ingen bättre klocka som lirar ihop med telefonen 😊. Tyvärr är batteritiden kass så du får räkna med att ladda den varje dag.
6F5E7F01-7F10-4A6B-AA0B-F9A3D5509F1C.jpeg
C982EAF9-4E2D-46CA-940A-E34B16A2020F.jpeg

Tillbaka
Topp