• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Finissimon får vänta lite, köpte en tröstklocka som imponerar stort. Gillar man integrerade länkar och rimliga boettstorlekar är det bara att köra. Valde hybridverket för jag tycker den mekaniska blir för tjock. Denna är 9,2 mm tjock och diametern är 35,5 mm. Bulgari Diagono CH35S, designen lanserades 1988!
4389F11E-FEED-41C5-9B4E-BC307D964C80.jpeg
4AC5897A-E6F7-4ABA-B0E3-9A26E44DFCB8.jpeg
B9B28C11-D462-407B-A864-7783F0FF52E3.jpeg

Dom där är riktigt sjyssta. Och när det kommer till klockor med integrerade länkar så tycker jag att Bulgari’s take på ämnet är ett föredöme. Både elegant och tooligt men helt utan lull lull.

Finissimon får vänta lite, köpte en tröstklocka som imponerar stort. Gillar man integrerade länkar och rimliga boettstorlekar är det bara att köra. Valde hybridverket för jag tycker den mekaniska blir för tjock. Denna är 9,2 mm tjock och diametern är 35,5 mm. Bulgari Diagono CH35S, designen lanserades 1988!
Snyggt! Från Japan?

Läste på om denna modell nu, nytt världsrekord av Bvlgari, värdens tunnaste kronograf/tourbillion klocka. Finns ju inte en uppsjö av sådana klockor, men motsvarande modell hos AP är nästan dubbelt så tjock, så vad Bvlgari åstadkommit ännu en gång är rätt otroligt. Caset är på 42mm men vanliga automaterna är på 40mm har jag för mig. Bilder från ablogtowatch
323DD6EB-039C-437E-A401-D0E7DABF9BDB.jpeg
C6CB9FA9-8F80-4403-AB69-25B02DA336C6.jpeg
5C4A27A9-BF10-4D3D-B642-4088A9F68FFD.jpeg
Det Bulgari gjort med Octo Finissimo är ett perfekt exempel på att det är möjligt att ta fram ny design som har något nytt att ge. Den tunna designen 👌

Vad är hybdridverket för något? Går det att få en förklaring?

Lägg till ytterst avancerat och högpresterande urverk som får gamla anrika schweiziska urmakare att framstå som dinosaurier. Bvlgari inhouse klockor är marknadens mest underskattade IMO
De köpte in fin kunskap/designmed Gerald Genta och Daniel Roth. Finissimon är ju en Gentadesign i grunden som de övertog från Gerald Genta.

De köpte in fin kunskap/designmed Gerald Genta och Daniel Roth. Finissimon är ju en Gentadesign i grunden som de övertog från Gerald Genta.
Yes, absolut. Ingen tvekan att de utnyttjat denna kunskap som grund till att utvecklas till en av de absolut mest kompetenta och nyskapande urmakarna i Schweiz, grymt imponerande.
Fun fact, det går fortfarande att skicka gamla Daniel Roth klockor till Bvlgari för service, grym customer support

Yes, absolut. Ingen tvekan att de utnyttjat denna kunskap som grund till att utvecklas till en av de absolut mest kompetenta och nyskapande urmakarna i Schweiz, grymt imponerande.
Fun fact, det går fortfarande att skicka gamla Daniel Roth klockor till Bvlgari för service, grym customer support
Samma gäller för gamla Gerald Genta, kostar huggorm och det finns inga cirkapriser alls.

Blev ett vitt gummi till den vita då länken fastnat på den svarta. Inte helt övertygad med gummit men det ska utvärderas ordentligt i sommar.
DSC_1347~2.JPG
DSC_1341.JPG
DSC_1361~2.JPG
DSC_1367~2.JPG
Förstår din tveksamhet, tycker skinnbanden ser klart bättre ut. Vad kostar ett gummi? Hur kommer det sig förresten att du valde två time only? Tycker inte kronografen är intressant? Funderar själv på om man skall skaffa en till, och just nu känns den vettigaste kombinationen första generationens time only med svart tavla och målade index samt en batterikronograf i guld på skinnband. En guldlänk hade iofs varit kul...

Förstår din tveksamhet, tycker skinnbanden ser klart bättre ut. Vad kostar ett gummi? Hur kommer det sig förresten att du valde två time only? Tycker inte kronografen är intressant? Funderar själv på om man skall skaffa en till, och just nu känns den vettigaste kombinationen första generationens time only med svart tavla och målade index samt en batterikronograf i guld på skinnband. En guldlänk hade iofs varit kul...
2k betalade jag, 2.6' för dem äldre med stålbitar, priser från NK klockavdelning. Den vita blev ett spontanköp på en GTG, hade tidigare avfärdat länken men när jag fick prova med länk så blev jag såld, tanken var då att prova båda och sälja en men hittills har båda fått vara kvar. Gillar i regel enkla/rena tavlor. Kronografen har tidigare avfärdats pga tjocklek och datum kl halv 5, men hade nog inte koll på att det fanns en tunnare kvartsvariant. Ja något i gulguld hade jag också gärna provat.

Blev sugen på en ny rackare nu.. dock var den automatiska kronografen (CH35S) lite väl topptung på min arm så kanske blir en batteridriven eller time-only..
Glöm inte bort att det finns två olika små svarttavlade time only bara. En med målade index och en med metallsarger.

Glöm inte bort att det finns två olika små svarttavlade time only bara. En med målade index och en med metallsarger.
Kanske tre tom, målade med eller utan metallsarger samt likt min ovan, metallsarger samt superluminova. Inte letat jättemycket men tycker ofta patinan är rätt tråkig på de med tritium, lite grönaktig nästan.
Skärmavbild 2021-01-18 kl. 20.44.07.png
Skärmavbild 2021-01-18 kl. 20.44.39.png

Kanske tre tom, målade med eller utan metallsarger samt likt min ovan, metallsarger samt superluminova. Inte letat jättemycket men tycker ofta patinan är rätt tråkig på de med tritium, lite grönaktig nästan.
Skärmavbild 2021-01-18 kl. 20.44.07.png
Skärmavbild 2021-01-18 kl. 20.44.39.png
Vad är skillnaden mellan din och den övre här?

Vitt tryck på alla? Min kronograf har silvertryck.

Tillbaka
Topp