• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Bättre svar kunde jag nog inte fått. Stort tack! Helt enig angående pris, även om jag tycker att även Cartier börjar bli dyra så är det väl en bit kvar upp till där AP ligger (verkar börja vid 135-140k).
Tycker fortfarande Cartier är prisvärd runt 30’ +/- 5’ beroende på skick etc. Bulgari bör gå att hitta för halva det om inte mindre (Quartz är ganska billiga).
AP har jag ej koll på riktigt men när 33orna börjar kosta runt 3-siffrigt är det rätt ovärt imo.

Tycker fortfarande Cartier är prisvärd runt 30’ +/- 5’ beroende på skick etc. Bulgari bör gå att hitta för halva det om inte mindre (Quartz är ganska billiga).
AP har jag ej koll på riktigt men när 33orna börjar kosta runt 3-siffrigt är det rätt ovärt imo.
Ja, Cartier i tvåton är ju rejält lyckat och helt klart prisvärt. Bulgari och AP är jag dock endast sugen på helguld. Har aldrig ägt någon helguldare och det är någonting med den förmodade tyngden av de solida länkarna som skulle vara häftigt och lite sådär skönt vulgo.

Någon som klämt på eller äger en octo Finissimo 100m i svart? Sjukt sugen på den, men är lite orolig att den kommer vara en scratch magnet. Nyfiken på hur den bär och hur stor tidsavvikelse den har.
Provade titan versionen i förra veckan, den var så lätt att det var surrealistiskt. Sjukt cool!

Bump av Bvlgari tråden med dagens klocka Diagono Magnesium
6F291EED-37B2-4888-B433-C76DF8792FCC.jpeg

Vart kan jag kika äkthet på denna snabbt? Jag tycker att stämplar ser bra ut om jag jämför med lc 38g. Ingen tvekan på att det är guld (vikten). Får ju inte upp någonting när jag googlar... Säljare med butik i Marbella och goda referenser och riktigt fina klockor som sålde den.
Tack på förhand!

Vart kan jag kika äkthet på denna snabbt? Jag tycker att stämplar ser bra ut om jag jämför med lc 38g. Ingen tvekan på att det är guld (vikten). Får ju inte upp någonting när jag googlar... Säljare med butik i Marbella och goda referenser och riktigt fina klockor som sålde den.
Tack på förhand!
Maila Bulgaris kundtjänst, brukar vara snabba på att svara och kanske kan hjälpa (med band och serienummer check)

[email protected]

Är sugen på en Diagono Scuba 38mm på gummi. Är ute efter en i bra skick. Har ni några råd? Vad ska man tänka på? Kollat några olika prisnivåer, någon input på nedan?

16k

19k

20k

23k

Är sugen på en Diagono Scuba 38mm på gummi. Är ute efter en i bra skick. Har ni några råd? Vad ska man tänka på? Kollat några olika prisnivåer, någon input på nedan?

16k

19k

20k

23k
Ingen som har input på dessa ex? Eller i övrigt, vad man skall kika på?

Ingen som har input på dessa ex? Eller i övrigt, vad man skall kika på?
Lite allmän info, vill du ha tritium eller super luminova? Är det luminova så står det "S * SWISS MADE * S" längst ner på tavlan, annars bara "SWISS MADE". Ett nytt gummi av den gamla sorten kostar enligt NK 2.6k och det nyare 2k. Bulgari är väl inte vidare populärt så jag hade inte varit rädd att pruta. Hade även tittat på ex i Japan, tycker priserna är bra där även om du lägger på svensk moms i priset. Över 20k tycker jag är för dyrt utan att stenkoll på modellen.

Lite allmän info, vill du ha tritium eller super luminova? Är det luminova så står det "S * SWISS MADE * S" längst ner på tavlan, annars bara "SWISS MADE". Ett nytt gummi av den gamla sorten kostar enligt NK 2.6k och det nyare 2k. Bulgari är väl inte vidare populärt så jag hade inte varit rädd att pruta. Hade även tittat på ex i Japan, tycker priserna är bra där även om du lägger på svensk moms i priset. Över 20k tycker jag är för dyrt utan att stenkoll på modellen.
Grymt, stort tack för tips! Skall kika på Japan/utanför EU. Tror jag landar i luminova ändå. Fett med tritium men i de ex jag har sett så upplever jag att färgskillnaden i visare och index är för stor, vilket stör mig lite. Det nya gummit kom det med 41mm egentligen men passar även 38mm?

Har haft den här några veckor nu och måste säga att den känns riktigt bra.

Var lite orolig att länken skulle kännas knölig och oföljsam men efter att ha krånglat lite med att få till storleken så sitter den ändå bra.
Vilket är skönt eftersom just samspelet med alla vinklar och vassa kanter gör hela grejen för mig.

CD202B08-4ABC-4D63-8758-55C55571F9DA.jpeg
CD93AD63-0151-4DFD-9688-DC14C2C24023.jpeg

Var i stort helt omedveten om dom här till för ett par månader sedan när jag kikade på bulgaritråden och första reaktionen är att det är en fruktansvärd idé att ha namnet smetat över hela klockan, men det växer på en och @bernoulli s bilder på den svarta med länk slog över bägaren till att jag måste ha en.

Det är den här och min santos som har varit sådär svårt oemotståndliga i sitt uttryck och i en rimlig prisklass som gjort att jag varit tvungen att hitta en direkt efter att jag upptäckt att dom finns. Dom är ju inte direkt lika varandra i övrigt men det är något med en bra integrerad länk och plana bitar som är så bra.

0FA8692C-594D-489C-82FE-42FA7E7F9397.jpeg

Har haft den här några veckor nu och måste säga att den känns riktigt bra.

Var lite orolig att länken skulle kännas knölig och oföljsam men efter att ha krånglat lite med att få till storleken så sitter den ändå bra.
Vilket är skönt eftersom just samspelet med alla vinklar och vassa kanter gör hela grejen för mig.

CD202B08-4ABC-4D63-8758-55C55571F9DA.jpeg
CD93AD63-0151-4DFD-9688-DC14C2C24023.jpeg

Var i stort helt omedveten om dom här till för ett par månader sedan när jag kikade på bulgaritråden och första reaktionen är att det är en fruktansvärd idé att ha namnet smetat över hela klockan, men det växer på en och @bernoulli s bilder på den svarta med länk slog över bägaren till att jag måste ha en.

Det är den här och min santos som har varit sådär svårt oemotståndliga i sitt uttryck och i en rimlig prisklass som gjort att jag varit tvungen att hitta en direkt efter att jag upptäckt att dom finns. Dom är ju inte direkt lika varandra i övrigt men det är något med en bra integrerad länk och plana bitar som är så bra.

0FA8692C-594D-489C-82FE-42FA7E7F9397.jpeg
Håller med, en utmärkt duo. https://klocksnack.se/threads/perfekt-duo.14672/page-109#post-3883289

Tror det blir att beställa en Bvlgari Diagono från Japan. Hur är det med servicepriser på dessa? Stor skillnad på chrono och vanliga?

Tillbaka
Topp