• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Ser panelen något skumt eller vågar man smälla till?
Förutom lite smuts på baklocket och oxiderade visare ser jag inget konstigt. Metallbandet kan jag inte uttala mig om. Har en likadan med gummiband så säg till om du vill ha jämförelsebilder på något specifikt.

Förutom lite smuts på baklocket och oxiderade visare ser jag inget konstigt. Metallbandet kan jag inte uttala mig om. Har en likadan med gummiband så säg till om du vill ha jämförelsebilder på något specifikt.
Det var det jag såg också, nu ser jag dock att bezeln inte linjerar, ska kolla om det bara går att snurra lite till! Skicka gärna bild på din!

Det var det jag såg också, nu ser jag dock att bezeln inte linjerar, ska kolla om det bara går att snurra lite till! Skicka gärna bild på din!
Min har också lite oxid på sekundvisaren, verkar vara vanligt då jag sett det på många. Rätt svårt att få med på bild.

3291B367-87D6-4BEC-BCD4-92090A9D63BF.jpeg
FACC3783-EC9F-4CD0-B720-AE4D2CB334F1.jpeg

Visare är ju enkelt att byta under service. Tycker det är viktigare att boetten är i fint skick.

Tack, ser fräsch ut!
Den fyllde två år i min ägo i lördags och jag har den som daily. Har blivit lite repor framförallt på spännet men annars har den klarat sig bra. Går just nu -7s/dygn så börjar nog bli dags för service. Vet inte när den är tillverkad eller när senaste service var, kanske aldrig blivit servad 🙂

Den fyllde två år i min ägo i lördags och jag har den som daily. Har blivit lite repor framförallt på spännet men annars har den klarat sig bra. Går just nu -7s/dygn så börjar nog bli dags för service. Vet inte när den är tillverkad eller när senaste service var, kanske aldrig blivit servad 🙂
Härligt! Har du koll på vad en service kostar?

Lite i valet och kvalet om jag ska häva köpet. Försäljaren verkar så jävla blåst.
När jag frågade om klockan är 100% äkta svarade han:
"We haven't replaced any parts since our store arrived. Since it is second hand, I do not know before it arrives." Wtf?
+ att leveransen kommer att ta över en månad, är ju slut på sommaren då... :D

Har nån erfarenhet av att handla från japan?

Lite i valet och kvalet om jag ska häva köpet. Försäljaren verkar så jävla blåst.
När jag frågade om klockan är 100% äkta svarade han:
"We haven't replaced any parts since our store arrived. Since it is second hand, I do not know before it arrives." Wtf?
+ att leveransen kommer att ta över en månad, är ju slut på sommaren då... :D

Har nån erfarenhet av att handla från japan?
100% äkta är det ju typ ingen som kan veta helt säkert. Angående leverans är det väl bara att skicka med typ DHL så kan du få den dagen efter?

Trevligt skick på denna. Är rejält sugen, men osäker på prisbild. Vad säger ni kunniga här i tråden?
Ingen koll på de där tyvärr, men riktigt cool klocka.

Gillar säljarens övriga utbud också, verkligen toppklass.

Trevligt skick på denna. Är rejält sugen, men osäker på prisbild. Vad säger ni kunniga här i tråden?
Fin! Kul med diamanttavla.

Väger mindre än flera andra automatiska jag sett i annonser. Diskuterades även tidigare i tråden. Brukar snarare ligga på typ 180g. Sett just 180g i flera annonser.

Kul att han skriver ut vad last known retail price var dock. 38k euro… grovt.

Fin! Kul med diamanttavla.

Väger mindre än flera andra automatiska jag sett i annonser. Diskuterades även tidigare i tråden. Brukar snarare ligga på typ 180g. Sett just 180g i flera annonser.

Kul att han skriver ut vad last known retail price var dock. 38k euro… grovt.
Ja jag noterade vikten, och där tänkte jag att automatiska var tyngre än quartz. Vågar du dig på en input på det begärda priset? Jag förstår att isad tavla och det fina skicket gör sitt, men hade ändå trott runt kanske 110-115k…

Ja jag noterade vikten, och där tänkte jag att automatiska var tyngre än quartz. Vågar du dig på en input på det begärda priset? Jag förstår att isad tavla och det fina skicket gör sitt, men hade ändå trott runt kanske 110-115k…
Tror nog din prisbild hos handlare är något optimistisk. Speciellt med den tavlan. Av de annonser jag sett att döma..

Går säkert hitta någon billigare om skick nedprioriteras och fullset tas bort dock. Men skick, fullset och den där tavlan. Även om han säkert he prutmån så ligger den nog högt. De är ju relativt ovanliga även om de inte är speciellt populära. Auktion är ju vägen att gå här, men… de dyker ju inte upp särskilt ofta.

Tror nog din prisbild hos handlare är något optimistisk. Speciellt med den tavlan. Av de annonser jag sett att döma..

Går säkert hitta någon billigare om skick nedprioriteras och fullset tas bort dock. Men skick, fullset och den där tavlan. Även om han säkert he prutmån så ligger den nog högt. De är ju relativt ovanliga även om de inte är speciellt populära. Auktion är ju vägen att gå här, men… de dyker ju inte upp särskilt ofta.
Tavlan lär inte kosta extra? Tycker den är sämre och får den att se ut som ett damur. Stenarna finns ju även till stålmodellerna. Jag hade inte betalar över 100' för en 35 iaf. Även om denna såg fin ut.

Tillbaka
Topp