• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hej Bvlgari-vänner!

Drömmer mig tillbaka till fornstora dagar då Bvlgari Diagono skymtades på var och varannan arm längs medelhavet.

Nu till min fråga: Är det någon som kan förklara skillnaden mellan en AL38A och en AL38TA? Har vänt mig till Google utan resultat och på Chrono24 verkar man blanda och ge.

Tack för snabbt svar!
På tal om medelhav. Lite kul att min bvlgari är utplockad i Monaco. Känns så otroligt rätt.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
B321BC24-85A2-4A83-9160-263BFB08141C.jpeg
Ska man låta denna vandra vidare tro? Sjukt bra… Men rastlös.
 

H.Gruber

Omega
Trillade ner i brevlådan precis. En CH35S i fint skick med mechaquartz-verk. Älskar länken designad efter larvfötter o att det är en kronograf i denna integrerade design. Coolare än såhär blir det knappt! (Jo i helguld förstås).
67170520-AAA5-4E3F-A6C6-409B032A4B1A.jpeg
80658692-AC20-4533-94F3-138821C5C1C5.jpeg
Upplever du att den känns större än 35mm eller känns den väldigt "true to size" eller vad man kallar det? Altid smygdrömt om en på läderband sedan första gången man såg Al Pachino med en på handleden i Heat.
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Upplever du att den känns större än 35mm eller känns den väldigt "true to size" eller vad man kallar det? Altid smygdrömt om en på läderband sedan första gången man såg Al Pachino med en på handleden i Heat.
Rätt true skulle jag säga. Känns som en 36 DJ eller Santos Galbee XL i storlek ungefär. Men man ska nog inte ha för smala handleder så att bandhornen sticker ut över, då blir de Inge snyggt med länken. Jag har 18-18.5cm. Sitter riktigt skönt
 
Topp