• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Sekund ligger ju också åt sidan, kanske ska matcha med den?
Den vanliga
F4495071-FE05-4D8F-9543-33029B4152F6.jpeg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Hittade denna bild på mitt Insta flöde, ursprungliga Genta design och Bvlgari första klockor som släpptes i mitten av 70-talet och som startade resan som den cutting edge urmakare de är idag.
Ett annat viktigt stort steg var förstås när Bvlgari köpte upp rättigheterna till Genta/Roth under tidigt 90-tal
7F8F893F-EC2E-48A7-8305-0CAE2570A566.jpeg
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Väldigt underskattad klocka, gillar den skarpt, massa roliga technomaterial och inhouseurverk, grymt mycket klocka för pengarna, särskilt beggad
Verkligen, udda material har ju nån speciell dragningskraft och känsla. Skulle va kul och känna på kronografen också! Men man lär ju inte springa på nån den närmsta tiden 😅
 

kalles888

Cartier
Någon som vet vad denna ref har för vattentäthet?

 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som vet vad denna ref har för vattentäthet?

Jag skulle gissa 3atm. Men @addel eller @Hotshot har säkert koll.
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Addel va osäker och jag har skickat pm till hotshot 👍

3atm med skruvad krona samt backcase känns inte helt rätt.. Ligger typ ingen info/spec när jag googlar modellen
Fick lite papper med min LC35 och där hittar jag 30M.

Har inte badat med min men hade jag haft fräscha packningar och trycktest hade jag inte tvekat, känns förtroendeingivande solid.

54F00348-589B-4C6A-B283-AE78CD07689F.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Addel va osäker och jag har skickat pm till hotshot 👍

3atm med skruvad krona samt backcase känns inte helt rätt.. Ligger typ ingen info/spec när jag googlar modellen
Skruvad krona hjälper inte vattenresistensen.
Fick lite papper med min LC35 och där hittar jag 30M.

Har inte badat med min men hade jag haft fräscha packningar och trycktest hade jag inte tvekat, känns förtroendeingivande solid.

54F00348-589B-4C6A-B283-AE78CD07689F.jpeg
Där har vi det.
 

maxvh

Omega
Någon här som klämt på en 29mm Diagono? Funderar på hur stor skillnad det är mot en 29mm Cartier Santos.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någon här som klämt på en 29mm Diagono? Funderar på hur stor skillnad det är mot en 29mm Cartier Santos.
Inte klämt på en men det är stor skillnad enligt mig. 35an är bra för herr om man gillar lite mindre klockor. Tavlan är rätt liten. 29 mm blir damur enligt mig.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Provat ett par stycken - både stålvarianten och den i titan. Sitter som ett svettarmband nästan - coolt, men klockan hade tjänat på att vara mindre alltså.
Och dubbelt synd att titan-octon inte har 100 wr…
 
Topp