• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Eftermiddagens.

IMG_2165.jpeg

Köpte denna goding för någon månad sedan men först nu kommit in i värmen. Fantastisk vacker skapelse och kände mig manad att göra entré här.
Jag får nog spendera mer tid här inne och läsa på mer om varumärket då detta är min första Bvlgari. Väldigt trevlig klocka hursomhelst.
IMG_2556.jpeg
Riktigt fin! Funkar verkligen med tvåton.

Köpte denna goding för någon månad sedan men först nu kommit in i värmen. Fantastisk vacker skapelse och kände mig manad att göra entré här.
Jag får nog spendera mer tid här inne och läsa på mer om varumärket då detta är min första Bvlgari. Väldigt trevlig klocka hursomhelst.
IMG_2556.jpeg
Välkommen till kanske KS trevligaste tråd. 🙌

Varumärket är fantastiskt, jag hittar fortfarande nya spännande grejer hela tiden. Ofta till väldigt överkomliga priser fortfarande.

När det kommer till tavlor på Diagono. Har alltid trott att det är två varianter, den gamla är tritium målade index, och den senare varianten super luminiva och metall runt.

Finns det egentligen en tredje variant med målade plus metall runt, swiss made? Dvs, inget S swiss made S.

När det kommer till tavlor på Diagono. Har alltid trott att det är två varianter, den gamla är tritium målade index, och den senare varianten super luminiva och metall runt.

Finns det egentligen en tredje variant med målade plus metall runt, swiss made? Dvs, inget S swiss made S.
Jag vill minnas att jag sett den tredje som du nämner. Ser ibland ut som gulnat tritium med stålram runt. Verkar finnas en del iterationer av tavlan då jag sett ett par olika typsnitt.

Jag vill minnas att jag sett den tredje som du nämner. Ser ibland ut som gulnat tritium med stålram runt. Verkar finnas en del iterationer av tavlan då jag sett ett par olika typsnitt.
Tror det är den varianten jag har på min tvåton. Stålramen gör att gulnade färgtonen indexen ej syns lika påtagligt. Intressant!

Rent visuellt föredrar jag personligen den äldsta varianten av tavla, tillsammans med guldring (eller helguld). Riktigt bra IMO.

Någon i tråden som är sugen på ett riktigt trevligt grönt alligator så är det bara att hojta!
80mm x 120mm
6,8 mm/ 22 mm x 16mm
Edit, custom made ej Bvlgari
image.jpg

Senast ändrad:
Ingen som har funderat på att lämna värmen här och vill sälja sin 38mm Diagono åt mig? :D

Fantastiskt fina klockor och nu ska nytt jobb firas med ett klockköp.
I Japan finns det många exemplar men tyvärr för korta länkar. Varifrån har ni hittat era Bvlgarin?

Nyinkommen Gerald Gentas Bulgari-Bulgari i Carbongold (kolfiber/plast och guld).

”In 1993, Bulgari released a limited edition black plastic and gold BVLGARI-BVLGARI watch on a tan leather strap. A limited number of these watches were sent to each Bulgari boutique. Each watch was numbered and engraved with the city where the boutique was located. The plastic and gold materials used in the watch were an unusual combination. With the uniqueness of this quality and the appeal of a see through case-back that displayed the gold automatic movement, the watch was so popular that it sold out immediately and has now become a collector's item.”

https://www.watchprosite.com/bulgari/a-pictorial-history-of-watches-by-bulgari/1051.648876.4072851/

IMG_4628.jpeg

IMG_4625.jpeg

Senast ändrad:
Nyinkommen. Gerald Gentas Bulgari-Bulgari i Carbongold (kolfiber/plast och guld).

”In 1993, Bulgari released a limited edition black plastic and gold BVLGARI-BVLGARI watch on a tan leather strap. A limited number of these watches were sent to each Bulgari boutique. Each watch was numbered and engraved with the city where the boutique was located. The plastic and gold materials used in the watch were an unusual combination. With the uniqueness of this quality and the appeal of a see through case-back that displayed the gold automatic movement, the watch was so popular that it sold out immediately and has now become a collector's item.”

https://www.watchprosite.com/bulgari/a-pictorial-history-of-watches-by-bulgari/1051.648876.4072851/

IMG_4625.jpeg
Cool pjäs! Grattis.

Tillbaka
Topp