• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Äntligen medlem… idag anlände ett paket från Rom

Hyfsat förvånad över att de skickat med
  • En necessär
  • En ”travel pouch” för en klocka
  • Ett resefodral för skor
  • En watch winder!!!!!😳
IMG_4979.jpeg

IMG_4986.jpeg
 
Jag rekommenderar att du köper en som kommer på ett stålarmband. Det var ingen skön känsla att ha den på läderbandet och den kramade inte riktigt om handleden som stålarmbandet gör.
Ja det är nog länken som drar mest för min del stilmässigt också - men listan på vill-ha-klockor är lång och bred så det återstår att se vad nästa blir. Men det lockar väldigt med en Genta-Bvlle
 
Fan vet hur det egentligen ligger till; men det är historien jag hört i vart fall. I slutändan är det väl som det alltid är med klockor antar jag: man tror det man väljer att tro 🤷‍♂️
Nja, gillar inte att tro. En snabb googling ger:

While Genta’s influence and even DNA are integral to the Octo, it’s a common misconception that the distinctive, complicated case design is his. Buonamassa Stigliani is in a position to clarify a little, as he was on the Bulgari team that helped create that first Gerald Genta Octo watch.

When he joined Bulgari, he says, “it was one of my first tasks: to design the dial and the metal bracelet for the Octo,” while the case was created by the Bulgari team.
Historically, Genta designed watches with octagonal cases, and he even designed the Bulgari Bulgari watch. His connection to the Octo is also sometimes misunderstood because Bulgari purchased the rights to his eponymous brand, Gerald Genta — under which the first Octo watch was created.
But Genta, the man, was no longer directly associated and did not design the watch or the case that would become known as the Octo.
The Octo’s concept was apparently homegrown: “The idea was that we were inspired by the Monete collection designed by Gianni and Nicola Bulgari in the beginning of the ‘70s. It was a coin with a round-shaped chaton and an octagonal base.

 
Tillbaka
Topp